Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 988 ggr
Isa56
0

Äntligen fredag 17/2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon allesammans. Skrattande

Med en elegant snabbgir, svänger jag inom och önskar gomorgon kära vänner.

Drömmer om sandade vägar. Jo jag har sett sandbilen. Men om de andra kommunerna jag kör igenom är ute. Ja det får jag se. Spänningen stiger: SKA DET VARA SANDAT? Eller får vår hjältinna riskera livet och trotsa isens faror. Och köra puckelpist kombinerad med slalom på glashalt underlag… Det ……………Fortsättning följer.Flört

Följ den sanslöst spännande historien om en förvirrad tants färd mot jobb. Flört

Ja, något får jag ju skriva i dagens tråd. Oskyldig

Önskar alla en härlig fredag. Ta hand om er.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

plutopellis
0

Följer med spänning din färd till jobbet! Lycka till! God morgon alla! Sovit underbart! Sitter och funderar på hur lilla jag ska rädda den dumma fågel jag tror ramlat ner i min skorsten. Samt hur det går för den eftersom jag eldar, är det olika rör från pannan och öppna spisen? För den är nog i öppna spisen.. Funderar även på om man ska rädda en katt från katthemmet eller erbjuda sig att vara jourhem? Svåra frågor idag.. Undrar även varför kära Theodor slänger alla sina vindruvor på golvet? Kram alla!

Isa56
0

Oj många frågor. Först, ja det är olika pipor. maken tappade sin mobil i en pipa en gång. den ramlade ner i öppna spisen. Fast vi eldade inte då. Jodå den höll ett par till  efteråt. Är den i den pipa du eldar i, så är det nog kört tyvärr. Röken har antagligen bedövat den. Plus att det blir väldigt varmt.

Plockar du upp vindruvorna? Isåfall är det därför. Min uppfattning efter fyra barn, är att de flesta barn tycker det är jättekul att slänga ner grejor på golvet.

Om ni ska katt? ja det får du nog filura ut själv, tillsammans med din "gubbe". Flört

Pagan
0

Jag slapp köra på de hala vägarna i dag, men följer med spänning din resa Isa.

Oj då Pellis, det var en del svåra frågor det där, lille fågeln låter som den är illa ute.

Sov ända till 6, ja det är ju rena rama sovmorgonen det! Sedan har jag haft lång vakningsperiod och ska nog fortsätta en stund tillGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
1

Tror jag kör upp om dig Pagan, och släpar med dig på ett studiebesök på mitt jobb. Låter som du behöver det. Vi kör arbetsfördelning, du jobbar och jag tittar på, bekvämt vilande i en stol. Mooaaahahaha Flört

Pagan
0

hahaha du hade gillat dig då va´, påminner mig om Johnny/Jimmy??  i Bygglov han sade i ett avsnitt att "jag är inte ett dugg rädd för hårt arbete - jag kan stå hur nära som helst å titta på"Skrattande klockren

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Haha, ja precis. Jag sätter mig i en hörna om lusten att jobba infaller. Tungan ute Fast skulle jag haft dig med, så är jag aldeles för sent på det. För jag kör i cirka en halvtimme. Får bli en annan gång. Flört

plutopellis
0

Haha nä du denna gången var det inget upplock så antar att han helt enkelt var mätt.. Och fågeln tror jag är i den som jag inte eldar i.. Synd om den :( och katt är gubben skeptisk till så tänkte mer om det är något luddigt gulligt här en dag när han kommer hem… Haha :) nä vi får väl se vad som händer. Ha en underbar fredag alla!!

Jessica Holländare
0

Om du kastar ner något i skorstenen så ser du ju om det följer med en fågel! Tungan ute Nej, fy vad hemskt…

Japp, fredag. Vilket betyder jobb, jobb, jobb hela helgen! Sen är jag ledig en vecka igen och tänker INTE jobba extra!!

Kram på er alla!!

LinaLj
0

Jag har haft en kråka i skorstenen en gång… Riktigt hjärtskärnade att höra kraxet där innifrån, men nästan värre när den damp ner i kakelugnen och jag skulle ha ut den. Nu för tiden har jag spänt nät över min skorsten.

Jag tror det ska vara olika rökgångar, har för mig att sotaren pratade om att det är nödvändigt. Jag vet i alla fall att jag har tre separata gångar i min skorsten.

Fredag ja… Idag ska jag åka iväg till min vän och ha en riktigt tjej helg. Katten ska på långsemester hos min mamma och kommer ha formen av en boll när jag kommer hem igen :). Håller på att fundera på om det är något jag har glömt att packa….

Elpida
0

God förmiddag!

Fredag, snorig och förkyld… men nu ska det jäklar i mig vända för jag måste vara pigg!!!! Tack för att jag är så otroligt pigg universum!!

Köket börjar arta sig, de sista grejerna kommer med leverans på måndag. Måste köpa nya kastruller och stekpannor idag eftersom vi har köpt induktionshäll - fin liten utgift på sådär tusen spänn.. till att börja med. Men! För varje utgift får jag dubbel inkomst!!! Tack åter igen universum för det!!!!

Jaha, slut på affirmerandet, dags att börja tänka på lunchen! Ha en jättefin fredag!

(Hoppas du är ledig idag och njuter Pagan!!!)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

plutopellis
0

Ett litet tips, de flesta kastruller och stekpannor på Ikea klarar induktion och de är ju ganska billiga :) om du har nån Ikea i närheten vill säga..

Elpida
0

#11 Tanken var att vi skulle handla på IKEA, men vi hinner inte dit i helgen så det får bli ICA:s så länge. Ska se om det inte är någon av kastrullerna hemma jag kan använda. Som jag fattat det går det att använda alla som är magnetiska i botten…

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

plutopellis
0

Jag har faktiskt ingen aning! Hoppas ni hittar nån så ni får lite mat :)

[MorganLeFey]
0

God fredagseftermiddag!

Sängen var skön i morse också, men till sist drog jag upp mig själv. Byte av lakan om fredagar samt luftning av sängkläder! Sedan en välgörande dusch och hårtvätt. Och sedan näsblod………..Så det blev till att ta det lugnt en liten stund. Har iofs väntat på att det skulle komma så som jag har jobbat på här.

Tror också jag har bihåleinflammation och ska gå till VC på måndag. Jag brukar vänta om det går bort av sig själv men denna gången verkar det inte så. Man vill ju inte ta antibiotika om det inte är absolut nödvändigt.

I alla fall så blev det en runda på stan i jakt på gardinstänger. Och jag hittade precis vad jag ville ha på Åhlens. På Hemtex var de jättedyra!! Jag köpte stång, ändknoppar och vägghållare. Fick vägghållarna gratis eftersom det var erbjudande på Åhlens, köp tre och betala för två.

Jag fick ju hem mina gardiner häromdagen och de är bara såååååå underbara!!! Man jag ska måla fönster- och dörrfoder innan jag sätter upp dem så att de också blir fräscha. Undrar om det där rummet någonsin kommer bli färdigt!!!

Jag är så in i bänken trött idag. Tror jag ska sätta mig vid skissblocket nu en stund. Det är lagom ansträngande för idag, tycker jag.

Ha en skööööön fredagskväll! Glad

[MorganLeFey]
0

Förresten, det har varit helt underbart väder idag. När jag kom hem från stan så var här en orkester av småfåglar som sjöng ifrån alla buskar och träd. Härligt Glad

fridelfina
0

Ja, fredag och jag har för andra dagen i rad varit ledig från jobbet. Men bara från jobbet, jag har nämligen varit helt upptagen med annat! Vi har på två dagar klarat av 1 tandläkarbesök, 3 läkarbesök och 1 KBT-psykologbesök… Tyst

Så nu är jag helt slut i både knopp och kropp, ska bli skönt med helg! Vi ska ha glasskalas i morgon bara, sen blir det att vila!

Önskar er alla trevligt fredagsmys, vad ni än har för innehåll i det! Skrattande

Pagan
0

jösses vad Ni håller på. Själv har jag tagit det vääääldigt lugnt i dag, kan behövas det också emellanåt. Gick nyss upp efter att ha vilat i över 1 timma, det Ni, ljudboken var (är) himla bra. Vetetusan vad kvällen ska spenderas på, slapppa lite till iallfall, lite TV kanske eller babbla i telefon, eller hänga en stund vid datorn först….

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Pagan
0

YES! friday rulesSkrattande

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

japp och fortsättningen på den rafflande historien om min jobbefärd. Fast den blev inte så rafflande, för det var sandat. Skrattande Men en snygg karl såg jag, gav honom en soligt leende. han hade stannat lite långt ut på vägen, höll väl på med nåt skogarbete där. Jag fick möte där och tanten i den bilen såg inte så glad ut. men vaddå! jag hade inga problem med att stanna ju. Flört Ville se mer av karlen. Hehe.

Hem var det lite småglatt på några ställen men inga problem.

Har nog änglarna med mig

(Hittade bilden på Facebook)

Pagan
0

Det är det lilla extra som gör vardagen så trevligKyss

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Precis, blev genast roligare att köra till jobb. Skrattande