Se i handen om man är ....
Har en fråga ang "det okända" frå förra veckan.
Mediumet Pierre i det avsnittet kollade handen på den person han var hemma hos och ansåg sig se i handen att personen han skulle hjälpa var öppen andligt samt kunde se vilket stjärntecken personen hade. HUR sjutton ser man sånt?
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Jadu… kiromanti heter det när man läser i händer. Det finns massor att läsa och försöka lära sig, jag har kikat på det men det är för krångligt. Jag föredrar att gå på intuitionen i så fall, kan tänka mig att det är så Pierre gör också, eller kombinerar det. En form av psykometri helt enkelt.

Det är säkert som du säger amandla en kombo han använder sig av - men det var attans så häftigt att se!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Ja kiromanti är superspännande men det vore kul att veta vad man ska kika på/ efter!
/ Skogshumblan

Ja du det är igentligen ingen skillnad på det en att du läser korten.
Bägge delarna är bara ett hjälpmedel för din intuition.
Du kan använda dig av precis vad som helst som hjälpmedel från en hand till tarotkort titta på en sten ett moln färger kaffe sump allt fungerar på samma sätt.
i gentligen behöver du inte ngt av dom för kan få fram allt direkt genom din egen intuition utan några hjälpmedel.
Så igentligen bara ens egen fantasi som begränsar vad du kan använda som hjälpmedel.
I våra cirklar kan vi lika gärna spå i händer som att vika en servette o titta i den eller läsa av en blomma ett löv eller gå ut i sandlådan o läsa av hur sanden är mönstrad så går att använda precis vad som helst för att få fram saker.
Ju mer man tränar sin intuition dessto bättre blir man och man kan få fram ruggig information genom sin egen intuition.
Lasse
Tack för alla svar!
/ Skogshumblan