Tarot iFokus

Tarot

Etikett: andlig-medial-utveckling
Läst 2174 ggr
Isa56
0

Vill berätta om två saker.

Måste bara berätta om två upplevelser jag haft igår och idag. Igårkväll stod jag i köket och höll på med något. Jag kan se ut i hallen som på vänster sida har dubbeldörrar in till stora rummet och på höger dörren in till arbetsrummet. Jag ser ur lite mer än bara ögonvrån att min man går från stora rummet in i arbetsrummet, hunden som ligger i hallen (vanligt när vi eldar i braskaminen, blir väl lite varmt) tittar in i arbetsrummet för att sedan titta in i stora rummet… Men, vänta nu min man har mörk skjorta på sig. Det här var en ljus skepnad (i mansstorlek)…. tittar in i stora rummet där halvligger min man djupt förankrad i soffan… Vad sjutton var det jag såg?

Idag på jobb stod jag och pratade med en arbetskamrat. Han står på min högra sida. Jag känner mycket starkt och ser någon ljusklädd komma fram och ställa sig tätt intill min vänstra sida. Jag vänder på huvudet för att säga hej och se vem det är. Ingen där, och ingen i närheten… Vad sjutton såg jag?

Nu brukar jag inte se skuggor och ljusfenomen, så jag är jätte nyfiken på vad ni andra har för tankar om vad var det jag såg.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
0

Din guide. Kanske vill han visa sig för dig nu. Vad spännande Isa skriv ned varenda liten detalj NU!! så du inte går miste om några budskap. Känslor, färger, längd mm

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

En guide har jag redan sett lika tydligt som jag sett dig, om du varit här.Så honom känner jag igen. 

Jag till och med höll på att springa över honom, visste ju inte att han stod där bakom hörnan när jag tvärvände för att hämta något. Flört Känslor, ja mest nyfiken och undrande, men senare hade jag tryck över höger sidan uppe på huvudet och det stack som fina nålar på överarmarna lite ont vid tinningarna också. Och närvaro kände jag. Den var ljus vitgul och lite jag vill nog säga att det var lite typ solsken omkring h*n längd tja runt 170 något.

Pagan
0

kan ju vara en hjälpare då. Sån härlig upplevelse Isa. Du får meditera och fråga vad h*n vill.

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Ja, jag får prova med det och hoppas att jag får svar på något sätt. Skrattande Mina meditioner har så sakta börjat fungera igen på så sätt att jag börjat se ansikten igen. Ibland bara tecknade, och upp och nervända. Flört

Jag lever ett rikt inre liv, tydligen.

[GunillaR]
0

Men så spännande! Det måste ju vara din guide.

Känn nu efter vad det är han vill säga till dig. Lägg några kort!

Isa56
0

Japp, det ska jag göra.Skrattande För något är det säkert.

Isa56
0

La tre kort och det blev Page of cups, Queen of Pentacles och Eight of Swords. Hm grubbla, grubbla…

Pagan
0

hmmm grubblar oxå….

Sajtvärd Tarot

Pagan
0

vad ställde du för fråga?

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Jag frågade vad "ljusvarelsen" vill?

Pagan
0

måste ta mig mer tid, funderar mer tills i morgon, snart läggdax här.

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Samma här.

Nattinatt sovgott kram Isa. Dröm nu inte mina drömmar hehe.Flört Eller jo gör det för jag glömmer så lätt. Kyss

Pagan
0

du e la för skön du. Sov och dröm söta drömmar.Kyss

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Detsamma vännen Kyss

Pagan
0

Isa, Vad tror du om denna tolkningen?

Page i bägare: Vattenelement. Känslor, intuition, helande, renande, kreativitet, fantasi och relationer. En page kan stå för intuitiva meddelanden, förmågan att finna kreativa lösningar på problem. Skulle nog säga att Ljusvarelsen genom detta kort vill säga att du ska lita till dina känslor och instinkter.

Drottning i pentagram: jord, konkret, hårt, pålitligt, materiellt, fysisk njutning och summan/resultatet av dina ansträngningar. Detta kort visar att du är en ekonomiskt kompetent kvinna. Du är också intelligent och kapabel att lyfta dig ur olika problem. Kortet kan visa på en slags familjeförhandling. Skulle nog säga att det är dags att du investerar i dig själv.

8 i svärd: Luft, intelligens, kommunikation, syn, lukt, ljud, bedömning och problemlösning. Detta kort kan stå för att du känner dig fången i en situation, en otrevlig sits, där du har svårt att se en lösning, denna situation kan bero på yttre omständigheter/personer. Kan också betyda att du har svårt att överblicka situationen och därför inte finner några konkreta lösningar. Kortet menar nog att du måste sätta dig ned och se efter vilka alternativ det finns. Genom meditation finner du svaren du söker. Du finner dem inte genom gamla tankesätt. Du måste byta perspektiv och se över dina alternativ. Svaren finns där, men just nu ser du dem inte. Kanske kan du dra ytterligare ett kort för vägledning.

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Den tolkningen låter väldigt logisk. Svärdsåttan är ungefär vad jag själv kom fram till. Däremot har du gett mig en annan vinkling på de andra korten. Skrattande Så där fick jag lite att fundera på.Ska dra något kort till senare efter min meditation.

Tack vännen kram Kyss

Isa56
0

Funderat lite. Jag börjar tro att de är tre plan jag ska jobba med, dels mig själv, dels hemmet och dels jobbet. Så första kortet är för mig själv, andra kortet mitt hem och tredje kortet mitt jobb. Det skulle stämma bra med mina egna tankar.

Pagan
0

Ofta ser man ju inte själv det övergripande. Först i efterhand så förstår man. Minns du föregående läggningar och svar i Tarot Cirkeln? Kanske kan du "se" nu i efterhand vad korten då sagt som kan hjälpa dig även nu. Vet ju att det sedan en tid kommit en hel del budskap gällande förändringar rörande dig och om du ser tillbaka kanske du får en och annan aha upplevelse. Kanske värt en titt.

Sajtvärd Tarot

[Spanaren]
0

#0 Men så härligt Isa och jag får för mig att det är någon avliden person som försöker med att kontakta dig.

Kan det vara en före detta arbetskamrat eller …

Vad tänker du själv angående detta? /kram

Isa56
0

#18 Jag har ju mest frågat om mitt jobb och möjligheter att byta, svar är ungefär detsamma, att det är på gång. Men jag ska ha tålamod och avvakta. Sen har det ju varit att jag ska söka svar inom mig och lita på min intuition och magkänsla.

#19 Hm, vad jag vet har ingen arbetskamrat avlidit, bara att vi har en med hjärt och kärlproblem som inte mår riktigt bra nu. Eller min förste man, vi lovade varandra att komma tillbaka om vi kunde, och nu den 10/10 är det tre år sedan han gick bort.

Hm, den meditationen blev jag inte klokare på. Först är det mörkt sen dyker en ljusare cirkel upp, inuti den ser jag ett apansikte, den grimaserar lite och sen förvandlas den till lite olika anleten, ett kranie och andra grimaserande och gapande ansikte.

Nåja jag konstarerar bara att jag inte blir rädd. Då förvandlas det till ett björnansikte och sen försvinner cirkeln.

Sen somnar jag. Början på drömmen minns jag inte men slutet. Min mamma är på besök (hon gick bort för två år sedan) Jag vet i drömmen att hon är död.Vi sitter i en tvåsits soffa som jag hade för många år sedan. Hon pratar, men något känns avigt.

Sen vill hon krama om mig, jag värjer mig lite, sätter mig i den andra ändan av soffan(inte så lätt i en sån liten soffa) Vi sitter båda tysta… och då vet jag att det är inte mamma som är på besök (hon skulle aldrig sitta tyst, utan fortsätta prata).

Jag tittar på henne och säger: Du är inte min mamma… Sen blundar jag hårt och ber universum om hjälp att ta bort henne. Jag tittar upp och hon tittar lite uttryckslöst på mig och löses upp och försvinner, där känner jag det som jag skulle explodera, så jag ber universum om beskydd och ber "Fader vår" när jag tittar upp är hon borta. Där vaknar jag.

Jag har drömt om min mamma tre gånger innan, de första två blev jag ganska fort klar över, vad de betydde, den tredje grubblar jag på än.

Pagan
0

*

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Tack Pagan, den här tråden hade jag glömt. Jag börjar ana ett mönster i min utveckling. KyssJag grubblar fortfarande över den tredje drömmen ibland.

Pagan
0

tänkte nog detFlört

Sajtvärd Tarot