Hälsning från Lennart
Appråpå att få ihop en duschkabin - dagens projekt - så läser jag min manual och den är ju lite lurig. Roade mig med att googla och se vad Lennart råkade ut för:
Jag hjälpte nyligen svärmor med att tolka bruksanvisningen till den nya tvättmaskinen (Hoover T1090). Efter en timmas glada skratt lyckades vi få igång den.
Nästan hela bruksanvisningen är lika underbar som nedanstående exempel:
Angående montering:
Flytt tvättmaskinen när väggen och akta aff det inte bildas kurvor eller insnävringar, fästan avlöpsröret vid kanten av slasken, eller ännu bättra till ett fast avlöp, der har en störra diameter änn tvättmaskinens rör, i en höjd på minst 50 cm. I tillfälle av det skulle vara nödvändigt använd styva kurven som följar med.
Angående tvätt:
VARIABELT RYMINNEHÅLL
Denna tvättmaskin anpassar automatisk vattenstånden till den riktig typ och mängd kläder.
Det är på samma sätt möjligt att uppnå en "personaliserad" tvätt, själv från ett energi synpunkt.
Dette systemet ger en minskning av energi förbruket samt en betydelig minskning av tvättens varaktighet.…
Den lasten som är tillåtit för hållfasta tectilier är 5 kg. därimot i tillfälle av delikata tectilier anbefalas det inte att överstiga 2 kg. (1kg. i tillfälle av kläder av "ren ylle" som kan tvättas i tvättmaskin), med syfte att unngå bildning av skrynklor der är svåra att stryka. För dess textilier anbefalas det att använda en påse med nåt.
Angående rengöring:
RENSNING AV CUVETTEN FÖR TVÄTTMEDEL OCH DESS RYM
Det anbefalas ibland att rense cuvetterna för säpalut och uppmjukande medlar. Till detta syfte bör båda hävertar tas ut, vilkat göras vid bara att dra litt starkt. Avlägsa eventuella skårpbildningar som kanske kunne tillstoppa tvättmedel cuvetternas öppning.
Sät åter alt på plats.…
RENSNING AV FILTERET
Tvättmaskinen är försett med ett särskilt filter som tillbakaholder det största bottensatsen som eventuellt kunne tillstoppa avlöpet (mynt, knappar, osv) och dessa kan på dette sättet lätt fås tillbake.
- Vrida 1/8 (45 grader) knappen med kappans fastsättningsrille med en mynt eller eldgaffel.
Jag har lärt mig mycket genom att läsa att man vid tvätt bl.a. ska:
- Stänga örngotten, blixtlås, ringar, knyta lösa band och långa strimlor på klänningarna;
- Ta också bort rullelementer från gardinerna;
Men tvättmaskinen fungerar bra!
Lennart
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

Typ "Googles översättningar" funkar inte så bra alltid! 
Framförallt inte om man är dyslektiker och stavar fel på sitt eget språk!
Nä men det blir kul för oss andra!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Jag trodde den var på riktigt. Har faktiskt sett en del roliga bruksanvisningar som ursprungligen varit kinesiska eller koreanska.