Dagens visdomsord
För att förstå hur du kan tänka tankar utan att veta om det, stanna upp precis här och nu, slut ögonen och tänk inte en tanke under tio sekunder.
Om det kommer tankar trots att du beslutat dig för att stoppa dem, då vet du att du har tankar som pågår i ditt liv utan att du vet om det.
Och om ditt sinne inte kan lyda dig under tio sekunder, kan du då föreställa dig hur många tankar som uppstår under en hel dag?
Du kan förändra det här och ta kommandot över ditt sinne.
Det enda som krävs är att du övar dig på att inte tänka en enda tanke under tio sekunder. Snart kommer du kunna stoppa alla tankar i tio sekunder, femton sekunder, trettio sekunder och så vidare, tills du är den som bestämmer om du vill tänka en tanke eller inte.
Den sinnesfrid som uppstår när du tar kommandot över ditt sinne är obeskrivlig, och samtidigt kommer du också ta kommandot över attraktionslagen.
Föreställ dig det!
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
……………
Lättare sagt än gjort. 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Oh, ja det måste vara i princip omöjligt att inte tänka! Den som blir helt berövad alla andra sinnen blir ju galen eftersom vår hjärna försöker skapa sinnesintryck.
Om du inte tänker en tanke, så har du ju ändå en tanke om att stoppa tanken… lite moment 22 här.
Jag tycker att när jag mediterar så även om jag kan stilla mina tankar genom att stoppa dem i en vacker imaginär låda bredvid mig, så har jag ändå en långsam tanke om frid i sinnet… Eller, hur tänker ni andra?

skitsvårt!! Men jag jobbar på att uppmärksamma dem, för att se vad det verkligen är som occuperar då jag försöker meditera. Men att stilla dem helt, ja det får man jobba ordentligt på, fast det ska nog gå, en får öööööövvvvvvaaaaa
Hade ju varit gott att känna den sinnesfrid som följer med.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Jag brukar låta tankarna långsamt sväva förbi på visuella moln. Jag noterar bara att här kommer en tanke och ser den sväva förbi och bort. Efter en stund brukar det stilla sig, och jag tänker bara på en sak. Andningen till exempel. Koncentrerar mig på hur det känns när luften kommer in i lungorna och gå ut igen.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻