Déjà vu
Läser i min bok "källan" och här skriver författaren att Déjà vu är något som du först upplevt i sömnen under natten och sedan upplever det i ditt liv inom kort - hur ser du på detta?
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

jag har alltid trott att det var en slags minneshallucination, något som gjort att hjärnan arbetat i en annan - snabbare takt och att jag sedan upplevt det i en något senare frekvens - nu fick jag något att tänka på.
Sajtvärd Tarot
Ibland så vet jag inte att jag drömmer det men sen när det händer på riktigt så får jag typ en smäll mot mig och det känns som jag har hört eller sätt det förut!

Å, det har jag upplevt! Jag har haft en speciell dröm med en tågresa och jag lade speciellt märke till vyn utanför fönstret. Dock var det flera år emellan. Men jag kom ihåg min dröm för att den var så levande. Sen kanske 10-15 år efteråt så åkte jag tåg och det var en sträcka som var exakt lik från min dröm… Mig veterligen hade jag aldrig åkt tåg åt det hållet förut.
Låter helknasigt när jag skriver det och det är länge sedan så jag har liksom tappat bort större delen av resan och vad det var som "återkom". Men mellan drömme och själv resan så vade jag minnet väldigt lättåtkomligt.
En déja vu för mig är antingen som du skriver en dröm man haft och sen upplever eller känslan av att "här har jag varit förr" psykiskt eller fysiskt. Man känner igen/ kroppen bara vet att det här är något känt så att säga. Kan vara när man besöker en plats man trodde man aldrig sett innan eller en upplevelse som man bara förnimmer med hela sitt väsen att man upplevt många liv innan.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

#5) Jo, så var det - hela kroppen kände igen situationen, resan, lanskapsvyn och visst kändes det som att jag hade varit där förr fast jag rent mentalt visste att så var det inte. Det som är mysko är att det var ingen speciell händelse som skedde.
Hmm lite som att man affirmerar fram saker omedvetet utan att man egentligen stör det hela. När hjärnan sover så är den ku fri från våra gränser och styrningar eller hur? .. Tål att tänkas på
/ Skogshumblan

Jag vet att då jag födde min dotter så upplevde jag födseln och sista krystvärkarna innan de hände och det som sköterskan sade - hade redan hänt - vet att jag blev skit förbannad för det var då ett jäkla tjöt, jag visste ju redan liksom. Men att jag skulle ha drömt det en tid innan - det har aldrig slagit mig. trodde hjärnan var max ett par sekunder snabbare eller så.
Sajtvärd Tarot
Ja så häftigt. Jag har varit med om att vara i situationer eller komma till platser jag aldrig varit i i detta liv tidigare men ändå känner jag igen mig. Har även mött personer jag bara _vet_ att jag inte mött tidigare i detta liv men ändå känner jag igen dem typ… Något inom mig bara vet liksom.
/ Skogshumblan

Andra Deja Vu jag varitmed om har inte härstammat från drömmar, inte av vad jag vet iallafall. Men det var oftare när jag var yngre, vad nu det beror på?
Om man i stället tänker pararella verkligheter, eller tidigare liv, hur tänker ni då? Jag är tveksam till att det handlar om drömmar som man har bestämt och att man medvetet ser till att det händer… även om det var just precis det jag beskrev själv 
Nä. En del saker jag varit med om har jag ju drömt innan som klara drömmar jag minns. Men det se jag mer som varsel eller min kropps sätt att få mig att fatta vissa saker. Ex har jag i första trimetern av båda mina graviditeter drömt vilket kön och namn barnen jag väntade var. Sonen drömde jag en så tydlig dröm att jag trodde jag va vaken och han fick fe tre namn jag drömde om. Dotera drömde jag inte så tydligt om men det återkom under en tid namnet Stellaris Polaris men hon fick ett annat namn för maken gillade inte Stella. Jag är dock osäker på vad Stellaris Polaris betyder för mig än idag -alltså vad det ville säga mig. Popstjärnan säger inte heller mig något …. Däremot har jag varit med om att ex se tv serien Big Love samt dokumentärer om polygamisekter inom mormonkyrkan och jag känner mig så hemma och van vid det sättet att leva. Längtar inte efter det i detta kiv men det ger en oförklarlig ro och harmoni inombords. Min kropp minns och vet att vi levt så en gång. Eller kanske flera liv. Samma sak med min vän C som jag lärde känna i samma veva som jag vaknade upp andligt. Vi båda bara visste första gången vi hörde varandras röster att vi levt ihop. Så för mig är deja vu en upplevelse man upplever igen.
/ Skogshumblan
Hej!
Jodå, har haft många såna upplevelser och av någon anledning så när det händer "går jag utanför mig själv" och står utanför mig själv och ser händelsen och det händer, går inte att stoppa. Rätt intressant!
Jag har faktiskt alltid trott att det är platser/händelser och sånt från tidigare liv som visar sig som deja vu då man upplever dom igen om ni förstår hur jag menar..

ja intresant och vår hjärna en helt otrolig maskin och som klarar betydligt mer en vad vi kan föreställa oss.
Vi använder ju bara en bråkdel av hjärnans kapacitet.
Detta med drömmar är ju intresant och vem har inte haft en sann dröm.
Som barn hade jag välditigt ofta sann drömmar jag kunde även drömma om personer som jag alldrig träffat förut och sedan under dagen kunde jag träffa denna person.
Så även om jag skulle kunna affimera fram saker jag upplevde i drömmen så har jag svårt att tro att vi skulle affimera fram levande personer som man träffar.
I dag drömmer jag sällan sann drömmar men har under många år inte drömt överhuvud taget eftersom jag alldrig hamnade i ngn rem sömn.
Men inom kurserna jag har gått i Mental träning så kan man även träna sig till att få fram saker under sömnen.
Bland annat så körde vi ett program som hette problem lösning där man innan skulle somna körde denna cd om att få hjälp med att lösa olika lösningar under sömnen o så hade man papper o penna vid säng bordet.
Så när lösningarna på problemet kom upp i drömmen så vakande man o skrev ner det o somnade om igen.
Funkade riktgt bra många av våra vetenskaps män och forskare har fått svaret o lösningar i just i sömnen.
Så visst kan vi medvetet få fram saker i våra drömmar.
När det gäller att man känner igen olika platser och man upplever att man besökt olka ställen innan.
Behöver inte vara tidigare liv upplevelser det kan lika gärna vara ens intuition och sitt eget inre som beskriver platsen för dig och du får känslan att du varit där innan.
Svårt att säga vilket ingen som med säkerhet kan säga vilket som är vilket.
Hände ofta när jag var barn min pappa var ju på resandefot för sitt arbete skull.
Så när vi var barn så kopplade vi på husvagnen och hela familjen följde med och då var det ofta vi beökte platser vi alldrig varit på innan.
Där jag ofta kunde berätta var affärer låg och kunna beskriva vägen till posten eller liknande fast jag alldrig varit på platsen innan.
O så många liv som platser jag besökt tror jag inte riktigt på att jag levt.
Så misstänker att det är intuitionen som visar detta för oss inte tidigare liv men det är min tro och mina upplevelser.
Lasse
Nja köper inte helt det här med dröm till en viss del men har en händelse som omöjligt kan vara dröm.Körde tunnebana på den tiden och tog ut tidiga morgontåget,jag befinner mig på tågbryggan och några rangerare står och pratar.
Under någon minut vet jag exakt vad dom ska säga hur dom ska röra sig hela händelseförloppet bara spelades upp och det kan inte komma från en dröm när man vet exakt vad människor ska säga.
En del kan naturligtvis komma ur dröm men platser vi inte besökt men känner igen antingen har vi tidigare liv alterativt astralresandet.
Men visst är det intressant med deja vu och inte så ofta man får uppleva dom,inte jag i allafall 
#3 Att det på något sätt känns och hjärtat kanske börjar bulta lite snabbare ett tag! Det liksom poppar upp i huvudet också!

#17) ja, typ som en tidsloop! Sånt har jag också upplevt.

Intressant jylle, får försöka vara emr uppmärksam om det sker igen och kanske kan jag uppleva det så konkret jag också.
Filurar på dina rader också Lasse, himla intressant
WB och fridelfina - Ja så såg jag nog på det innan jag också - som en tiddsloop.
Men nu filurar jag på om jag kan frammana händelser om jag visualiserar dem innan jag ska somna. Om jag verkligen kan ändra och förändra min framtid på detta sätt. Detta har ju i så fall i allra högsta grad med LoA att göra - hmmmm, intressant!
Sajtvärd Tarot