Page i svärd
Hej!
Jag drog ett kort för dagen, drog page i svärd, ni får gärna komma med tankar och reflektioner just kring det kortet, vad står det kortet för?
Känner mig rätt osäker i att tyda det här kortet, det blir som kaos i tankar och känslor när jag försöker tyda kortet.
Hade varit snällt att få hjälp med tydandet av just det här kortet, jag vet inte varför jag får "svårt" för att tolka just det kortet, annars brukar sånt komma till mig direkt, nu är det osäkerhet, kaos och lite panikkänsla, som om man sitter fast på något vis.
Sagalina, har du någon form av tolkning eller vad korten står för?
Det finns beskrivet på sajten, mycket kortfattat om varje kort, både i Stora och Lilla Arkanan.
Vad du upplever i kortet och hur du känner, det är det bara du som kan avgöra, ingen annan.
Jag brukar alltid säga så här att både kortets betydelse och den omedelbara känslan är viktiga.
http://tarot.ifokus.se/discussions/4d712f89b9cb4622440462d6-tarotkortens-betydelse
Här har du länken som vidare leder till kortfattat om kortens betydelse
MorganLeFey jo det har jag men jag tycker inte riktigt att det stämmer in på det jag känner när jag drar det kortet.
Det kommer upp ett felmeddelande när jag klickar mig vidare i tråden du länkade till: 401/ Rättigheter saknas står det.
Då är det det som du känner som du ska förlita dig på.
Förstår inte varför du inte kan komma in på tråden. Om du kikar längst upp bland inläggen så hittar du tråden, försök att gå in den vägen istället.
Googlade runt lite och får upp detta:
Intensivtet
Ett besked som innebär en förändring. Ett barn som har en egen vilja och lyckas genomdriva något bra med envishet.
Då förstår jag också mina känslor av kortet då det är just i den sits jag befinner mig i just nu.
MorganLeFey Jag kommer in på tråden, men jag kan inte klicka mig vidare till länkarna du lagt upp. Då kommer felmeddelandet upp. Tack förresten. ;)
Plockar fram stora förstoringsglaset och undersöker saken 
Nu ska det fungera!
Ja nu fungerar det! TACK!
Sagalina: Följande skrev jag på min tarot-blogg för ett tag sedan. Jag kopierar in hela stycket istället för att länka så blir det förhoppningsvis ingen reklam-konflikt. Hoppas det kan komma dig och andra som brottas med problem-kort till nytta!
-------------------------------------
Tänkte jag skulle dela med mig lite ny information och sätt att tänka kring problematiska kort så att vi kan känna frid och harmoni kring tolkning av ALLA kort i en tarotlek!
Första biten handlar om VARFÖR vi ser vissa kort som problematiska:
- Förvirrande och motsägande betydelser – Alla tarotistor, ung som gammal, man eller kvinna kommer förr eller senare antagligen ta till sig ett kort och sätta sin egen prägel på hur det skall tolka. Sätt detta på pränt och du kan helt plötsligt ha tolkningar som är väldigt olika, men ändå ändå i grunden samma. För en ovan tarotista så kan detta vara ganska förvirrande. Ett exempel: 6 of Swords – Rörelse på vatten, Framgång efter problem, Få klarhet och Insikt genom att spendera tid med andra, vara under ytan… Med dessa 4 rolkningar så skulle också jag som ny inför Tarot bli förvirrad!
- Ett personligt problem – Det kan vara så att något i själva kortet, eller konceptet av kortet är problematiskt för oss på ett väldigt personligt plan. Det finns t. ex väldigt många som är livrädda för att plocka upp Death (13) i en läggning, för att många av oss är så rädda för döden och ovissheten. I mitt eget fall så har jag ofta problem med Queen of Wands. Hon berättar om egenskaper som: Energisk, populär, karsimatisk, attraktiv, självsäker. Allt det där som jag själv inte känner mig. För andra kan det vara en helt annan sak.
- En specifik tarotlek – Det har sorgligt nog hänt i vissa fall för mig att jag har köpt en jättevacker tarotlek som jag sedan inte har kunnat arbeta med för fem öre. Korten har inte talat till mig. Då är det så att mina egna visioner och konstnärens helt enkelt krockar. Punkt. Det händer. I andra fall kan det vara enskilda kort i en viss specifik tarotlek som vi kan känna inte alls stämmer överrens med hur vi själva ser på detta kort. Då kan det hjälpa att fundera på vad exakt det är i den bilden som gör att det krockar med din egen vision? Använder artisten ett symbolspråk som just där och då kraschar med ditt eget? Eller finns där en bild i bilden som du kan se en viss personlig problematik i?
Me. Myself & My Sims
Helt korrekt Bara Anna. Eftersom du varken är medlem eller bett om tillstånd för att göra reklam så är det förbjudet. Bra tänkt. 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Spännande läsning bara Anna! :)
Bara Anna, är det inte likabra att du också lägger upp en tarotsajt. Det blir lite trångt här inne ibland.
Bara Anna, mycket intressant läsning, tack för att du delar med dig!