Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1069 ggr
[MorganLeFey]
0

Torsdag 2 februari

Idag var jag först fast jag var sist. Cool

Idag torsdag är det tvättdag klockan 15-20

Funderar på att åka till Rusta för att köpa tapetklister och väggfärg. De har billig väggfärg på Rusta. 139 kronor för 2,5 liter. Vet inte om det är någon kvalitet, men jag får ju testa. Om allt går väl så ska jag börja sätta upp tapeterna på söndag. På lördag ska jag måla taket. Sen börjar det roliga, att börja måla på tapeterna. Och kunna sätta sängen på plats och ta in fåtöljen, så att man kan vara därinne. Tänk när hela rummet är klart - gardiner uppsatta och allt är på plats……….*himlar med ögonen och suckar*

Godnatt, godmorgon eller vad som behagas

Glad

[dandamimm]
0

God morgon alla.

Hoppas ni får en fin dag.

// Danda

Skogshumblan
0

God morgon! Här blev det "vab" istället för jobb men det känns helt ok. Är de små liven sjuka så får man passa på att vara hemma med dem. Ser det som extratid med dotera! Ha en fin dag alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

plutopellis
0

Godmorgon! Kommer bli så fint lefey! Humblan det låter mysigt trots sjukdom, egentid med barnen är underbart!

[urshamanismen.se]
0

God förmiddag !

Det blir kalasfint ska du se MorganLeFey och hoppas dotra kryar på sig snart humblan.

Är bekymrad efter ett samtal där jag nyss fick veta en nära vän till mig fått infarkt av den allvarliga graden och man vet inte om han klarar av det.Åker dit i morgon och hoppas jag hinner fram om han nu ska hem till andra sidan.Det är en bit att åka och fick ingen biljett förrän i morgon.

Ha en skön dag i kylan.

plutopellis
0

#4 håller tummarna att du hinner fram om det nu vill sig så illa.. Och ger en hel hög med styrkekramar att ha på vägen!

[urshamanismen.se]
0

#5 Tack snälla och dom är ju duktig i dagens vård så hopp finns ju Kyss

plutopellis
0

Ja utan dagens vård hade jag inte suttit här idag så jag litar fullt ut på vården. Tyvärr kan man inte hjälpa alla men då var det nog deras tur att resa hem som du så vackert uttryckte det.. Men förstår att det måste kännas fruktansvärt att bli tvungen att vänta ända till imorgon innan du är på väg! Ush vad hemskt :(

Isa56
0

Godmorgon allesammans.Skrattande

Ska du måla någon bild på väggen? En skogsbild där trädens grenar slingrar sig upp lite över taket. Tungan ute

Skogis hoppas dotra inte är sjukare än ni kan mysa ihop. Lite egentid med barnen, det är viktigt för både dem och oss. Kyss

Urshamanismen Min medkänsla inte roligt alls. Jag ska också hålla tummen att du hinner dit i tid. Kram Kyss

Minus 13 grader har det varit här inatt. Nu är det 10 grader. Och strålande sol. Hade en lite lustig händelse igår när jag kom från jobb vid elva tiden. Skulle sätta på vindskyddet över framrutan. En jättebra grej som gör att jag slipper skrapa framrutan på morgnarna. Köpte den på Sparköp för två år sedan. Nå började för ovanlighetens skull vid förardörren. Slängde upp skyddet och skulle fästa det med sugproppen på insidan. Då "blåser" skyddet ner. Efter ett antal försök och inlärandet av nya "spännande" ord fick jag fäst det. och satte fast det vid den andra dörren. Sen upptäcker jag att det blåser inte det minsta, det är helt vindstilla. Lik förbaskat blåste skyddet ner några gånger.  Tungan ute

Ha en skön torsdag.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
0

"Uris", tänker på dig och hoppas du hinner fram och att din vän får gå i frid, oavsett om det är ur sjuksängen eller till andra sidan. Jo dotera och jag tar en lugn dag. Hon är rejält förkyld och är lite vissen på grund av det. Men ett par dagar hemma ska väl görs susen hoppas jag.

/ Skogshumblan

[dandamimm]
0

#4. Tänker på dig och sänder ljus på ditt håll. Hoppas att allting ordnar sig till det bästa.

Kram Linda

[urshamanismen.se]
0

Kyss Tack raringar,har inget hört så han är väl med än hoppas jag Kyss

[MorganLeFey]
0

Tittar in på en snabbis. Mycket att göra idag.

Heike, jag tänker på dig Kyss

Pagan
0

Godkväll på er

Heike hoppas allt går väl, förstår din oro och att behöva vänta på att få åka dit, ytterligare oro. Kram

Läste i din tråd Morgan, fy f*n vad det händer grejer där nere. Jag har, sedan 2 år, slutat  läsa höra och titta på nyheterna, klarar inte av allt som basuneras ut, kan ju inte göra så mycket åt all jäklskap som händer och då mår jag bara dåligt av det. Men vissa saker går ju inte att gömma sig från, Malmö pratas det om var man än kommer. Ja, vad har "vanligt" fok för val? Söka sig därifrån, måste ju kännas förjäkligt!

Hoppas dottern mår bättre Skogis.

Isa, vad sysslar du med på kvällarna? Leker drake, ditt nya ordförråd kanske förtjänar en egen trådGlad

Kramar

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[MorganLeFey]
0

Isa, jag har faktiskt funderat på att måla någon form av trädslinga på väggen. Det är ett litet rum vilket gör att man inte får "klydda" till det för mycket med färger och former.

Pagan, det är mycket trist och skrämmande med allt som händer här, men vi får absolut inte ge upp. De goda krafterna måste ta tillbaka staden. Jag tänker inte flytta och jag hoppas verkligen att ingen annan flyttar heller för vi måste visa att nu är det nog.

Jag har också tänkt lite på detta med nyheterna och intag av diverse eländes elände-rapporteringar hos media. Just nu känner jag för att bara stänga av denna värld.

Pagan
0

Jag vet att då jag tog beslutet att sluta läsa morgontidningen så mådde jag så dåligt av att det aldrig rapporterades om något trevligt eller roligt som liksom kunde jämna ut alla jämmerspalter. Varje dag på väg till jobbet så var jag upptagen med att fundera över människornas öden, hemska saker i andra länder och försökte sända ljus i tanken till allt och alla. Men även om det är en bra tanke, så blev det till slut för mycket eländes elände. Jag sade upp morgontidningen och laddade bilstereon med Nanne Grönwall istället och åkte till jobbet så mycket gladare.

Ibland så måste man få vila från världens elände. Visst har jag fått en del kommentarer som "hur kan du sluta bry dig" Men det är ju en total missuppfattning - okey att jag många gånger saknar den uppdaterade versionen av världen, men jag kan tror jag blir en trevligare världsmedborgare om jag är lyckligare i sinnet än om jag hade fortsatt låta allt elände dränka mig.

Du är ju i en annan sits Morgan, du lever mitt i kaoset, för att skydda dig måste du vara uppdaterad, rent förfärligt. Känns ju som att leva mitt i ett krig med minor överallt. Gråter

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Isa ja vad ska man säga, guider har humor!

Gilla hoppas du får till det som du vill ha det!

Pagan jag känner lite som du, jag orkar inte höra och se om att elände, jag blir så låg av det så ush…

Dotera "läcker" något gulgrönt ur näsan och så kommer det kluttar i samma färg i ögonen så jag är ju lagom poppis idag. Men hon är för övrigt pigg och sitt vanliga härliga charmiga jag, med något kortare stubin kanske…Oskyldig

/ Skogshumblan

[MorganLeFey]
0

# 16 - Man behöver inte sluta bry sig för att man slutar att ta åt sig all världens elände på sina axlar. Hur ska man orka då?

Jag mår så väldigt bra just nu och älskar livet. Jag tänker inte heller sluta att gå ut när jag vill och behöver göra ärenden. Det nyttar ingenting.

Jag resonerar som så att om det är meningen att jag ska dö för en kula, ja då är det inget jag kan göra åt saken. Jag kan ju också bli påkörd av en bilist när jag går över gatan.

Fast jag tror inte det - jag har alldeles för mycket att göra i detta livet Flört

Pagan
0

Det går åt en jäkla massa koksalt och sagor då förstår jag Skogis. mamma ska bara……….Tungan ute

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Pagan, ja sagor älskar hon men idag har det varit mer sitta knätet som hon säger. Lite ynkligt sådär när det passar.

Koksalt skippar vi, hon blir så in*e arg, räcker med hennes mediciner som vi knappt får i henne. Hon är ett sjuhelsikes litet  bestämt barn den där doterea jag har anförtrotts…Undrar var hennes temprament kommer ifrån… Jag har ju mitt kvar sägs detOskyldig

/ Skogshumblan

Pagan
1

ja du skogis, hon fick väl det som skvätte överFlört a little bit of me and a little bit of you - mix it all together…..Tungan ute

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Hahah ja svärmor har en hel del av den varan också.

Vår förklaring är att stackars flickebarnet ju har fyra "pappor/ poliser" som ska sjåpa sig med henne, storebror, pappa, farfar och farbror som alla ska hålla på att skydda henne för gud vet vad…

/ Skogshumblan

Pagan
0

Tror dig Morgan, ont krut o allt det där….Tungan ute men jag tror samma - att den dag då det är över, ja då har vi nått så långt det var menat. vare sig det är i badkaret eller på mounteverest.

inte så trevligt att leva i en stad under belägring. Skönt att höra att du iallfall - mitt i eländet - har kvar din glöd. DET är ju kanon!Kyss

Sajtvärd Tarot

Pagan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det dags att nana kudden- måste ju bara ta en dusch, klä på mig pjamasen,  borsta tänderna, kleta klet i fejan, dra ett kort, ladda kaffebryggaren, säga till min dotter för 5011 gången att klockan är mycket, läsa ett par rader, ställa klockan…….gäsp! Så det är bäst jag säger godnatt redan nu då

Natti natti

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Suss gott Pagan och ni andra, hoppas vi får en skön natts sömn.

/ Skogshumblan

[urshamanismen.se]
0

Tack Morgan och Pagan har inget hört så än är han väl i fysisk form annars hade dom ringt.Åker  om några timmar och hoppas allt ordnar upp sig för honom och hans familj.

Men vad skönt att läsa i tråden,att inte vara själv om att undvika dessa tragiska nyheter.Visst en del går ju inte förbi men jag gör allt för att undvika.Inga tidningar inga nyheter inte ens text tv ser jag längre på man blir så bedrövad inombords och det handlar ju verkligen inte om att man inte bryr sig.Tvärtom man bryr sig så på tok mycket att man själv mår dåligt för man känner man räcker inte till att hjälpa alla.

Men visst har man fått gliringar men det bekommer mig inte man måste tänka lite på hur mycket man som andlig tar in och har känsla för och vi är ju väldigt känsliga allihop speciellt om vi är andligt utövande.

Toppen att ditt humör är på topp Morgan,har inte hängt med allt som hänt där men vet det är oroligheter.Såg att en polis station sprängts i luften men annars är jag numera inte insatt .Ljuset segrar till sist det vet vi och hoppas innerligt på att lugnet får komma tillbaka till staden.