Tarot iFokus

Tarot

Etikett: tarot-stjärnor
Läst 2302 ggr
Maggan71
0

Signifikator för läggningen "Ringen"

Jag vill lägga stjärnan "Ringen". Man lägger en signifikator förutom "frågekorten". Man kan lägga 3 kort i varje kategori, så även för signifikatorn (dåtid, nutid, framtid).

Min fråga är hur man väljer signifikator? I synnerhet om man väljer att lägga 3 kort..? Slumpar man signifikatorn? Och hur tolkar man kortet/korten i så fall?

Om man väljer signifikator ur leken (drottningar till exempel); hur gör man då om man vill ha 3 st?

Tack på förhand!

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

[GunillaR]
0

Jag brukar aldrig använda signifikator utan håller koll på den om den kommer upp under läggningen.

Annars är det drottningen i det element som man är född i.

Maggan71
0

Tack för svar! Jag tänkte nog att jag kunde utesluta signifikatorn. Enklast många gånger, tycker jag. *ler*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Skogshumblan
0

Så intressant! Signifikator hade jag inte hört talas om innan! Gilla, är det alltid drottning i det element man är född i oavsett kön och ålder på den det gäller?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GunillaR]
0

Drottning om det är kvinna

Kung om det är man

Prinsessa om det är ung kvinna

Prins om det är ung man

Ex, är man född i kräftan, fiskarna eller skorpionen så blir det bägare

Skogshumblan
0

Aha, vad spännande! Tack Gilla.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Malinkonst]
0

intresant *ler*

Jag kallar detta för att ta ut representanten, eller representanter/folket om det är i lägningen,

oftast som Gilla säger får jag dem i lägningen, men också kan du plocka ut den innan för att få en bättre läggning, om du lägger för någon. dessa kort kan stå för händelser också inte bara vara personer.

lycka till

Malin

AnnieLee
0

Hej!

Hur lägger man ringen?