Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1394 ggr
Skogshumblan
0

Fredag 27 januari.

Gooooo morron go morron! Denna härliga dag. Fredag. Lönefredag dessutom! Fick en glad överraskning härom dagen när jag kikade till mina bankkonton, jag får lite lön idag vilket jag inte räknat med. :) Sånt gör mig löjligt glad! Ha en skön fredag alla.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Momiji]
0

Gomorron, eller gonatt.

Har inte lyckats somna och ger snart upp. Hade tänkt att klara mig utan sömnpiller hela den här månaden, men misstänker att jag får ge upp. Har sovit sämre och sämre nu senaste veckorna så jag får väl erkänna mig besegrad. Börjar tänka på läggningen jag gjorde på nyårsafton:

"I början av året ska jag vara försiktig med att vara allt för envis, eftersom om jag är det då finns en risk att det kommer göra mig mer skada än nytta"

Får sluta vara envis och svälja pillrena, annars kommer hela slutet av veckan att bli förstört

Skogshumblan
0

Momiji, låter iget vidare! Var rädd om dig och må så gott du kan idag. Skickar goda tankar om du vill. Kram!

/ Skogshumblan

plutopellis
0

God förmiddag! Idag blir det fredagsmys! Hoppas du får sova gott i natt även om det är med hjälp av piller :)

[Momiji]
0

Tackar, lyckats sova 3 timmar nu så jag hoppas det räcker

Isa56
0

Godkväll i stugorna. Skrattande

Veckans tvätt är nu avklarad. Skönt att slippa det imorgon. Tungan ute

Slösurfar lite efter ställen man kan köpa tarotlekar på. Har redan gått igenom de vi har här under länkar. Har fått en "fix" ide, att någonstans i Sverige finns det en svensk Osho Zen lek. Oskyldig Vill inte vänta tills i Juni då Vattumannen beräknar att den svenska kommer igen från leverantören.

Önskar alla en skön fredagkväll.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
0

Idag fick jag en fin och välmåttad pik av livet. I morse när jag drog ett kort så innehöll det en liten varning om att se upp och vara medveten om huruvida jag har rätt koll på den överblick jag har på mitt liv. Fick en rejäl tankeställare idag och tog en fajt jag är stolt att jag tog för jag blev påmind om just hur bra koll jag faktiskt har. Kan säga att jag helt glömt kortet när piken kom men när stormen lagt sig kom det fram ur minnets gömmor. Så om du drar kort- lita på att det inte är på måfå eller slump utan en fin vink om vad som kan lura/ vänta dig!

/ Skogshumblan

Isa56
0

Ja Skogis, eller går man en annan väg. Och får den i nacken istället. Obestämd

Skogshumblan
0

Isa ja alla sätt för att få oss fatta … ;)

/ Skogshumblan

Pagan
0

God afton alla söta

Sicket glatt bankbesked Skogis, ja lönen gör mig också löjligt glad. Rätt ok utdelning, fast jag önskar den kom oftare.Flört jomenvisst, händer ibland att jag inte fattar kortets innebörd förrän efteråt, blir en del aha upplevelser.

Momiji - att ta tabletter är ju kanon om inte sömnen fungerar, varför kämpa emot? Jag tar D vitamin, de gör mig gladare och piggare, och så slipper jag dricka 35 liter mjölk för att få i mig dagsdosenTyst

Isa, du är då ett envetet fruntimmer, rätta takter det, överbevisa sverige baraSkrattande

Plutopellis, bättre i magen?

nu sitter jag här med klet i hela huvudet, ska bli blond är det tänkt, riktigt kritvit!  är annars nyklippt och grann, sedan jag klippte av mitt låmga hår så har jag fått klippa det var 6:e vecka och det känns fortfarande ovant efter flera år. Får ju ingen fason på frisyren redan efter 4 veckor, ibland undrar jag om jag ska låta det växa igen….hm, nä, jag trivs rätt bra så här.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Precis. Tungan ute

plutopellis
0

Ja idag är det bättre tackar som frågar! Åkt på förkylning så njuter av stillheten i soffan det är rätt skönt ibland :)

Skogshumblan
0

Isa, har du kollat bokus, adlibris, tarothuset och den där sajten Pagan gillar. Inme eller vad den heter. Ocg glöm inte Ylva trolleriernas sajt. Hon har en del :)

/ Skogshumblan

Isa56
0

Tack Skogis. Ylvas sajt har jag alldeles glömt skulle gå in där häromdagen, har köpt en av hennes böcker om Tarot (steg för steg)

Pagan Vem är envis+ Inte jag väl? FörvånadOskyldigCool

Momiji. Ja hopplöst när man inte får sova. Jag jobbar ju tvåskift, så det blir ändrade sovrutiner varje vecka. Men sen jag började med avslappningsmeditation en gång om dagen. Så kan jag skippa pillan och somnar ändå inom en 20 minuter, mot tv-tre timmar förut. Men ta när du behöver, för sömnen är väldigt viktig. Och ha absolut inte dåligt samvete för det. Du är så fin ändå. Kram Kyss

Pagan
0

Ja fredagsmys kan nog ta knäcken på det mest envisaste virus Plutopellis. Glad att magen är bättre iallafall. Nu får du istället dricka hett vatten med ingefära gör susen det också om myset inte klarar av det Kyss

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

tarotlasse
0

Hej Momiji jag lider med dig och vet vad du talar om jag började själv med sömntabletter när jag var 12 år och har i snart 40 år till och från tagit dessa  sömn tabletter.

Det går inte att sluta med tabletterna på studs man måste trappa ner dom succesivt om det ska funka.

Har man otur kan man bli fruktansvärt sjuk av att sluta med dom på studs.

Men beror nog lite på vilka tabletter man tar och hur länge man tagit dom.

Prata med din läkare och be om hjälp med ett nedtrappnings program om du vill sluta.

Prata även med din läkare om att få  prova att medicinera med Melatonin.

Melatonin är kroppens eget sömn hormon så ett helt naturligt preparat.

Förr kunde man köpa Melatonin som naturläkemedel och i Hälsokost affären.

Men nu mer är det läkemedel klassat och i Sverige är det recept belagt. Det är relativt nytt i Sverige släpptes för 2 år sedan innan fick man söka licens för att få det utskrivet eftersom svenska Läkemedels verket inte hade godkänt det ännu även om det såldes i dom flesta länder redan.

Jag började förra året med Circadin ett Melatonin  preparat tyvärr går det inte under högkostnads skyddet men är inte den dyraste medicinen kostar 163 kr för 21 tabletter.

Den fungerar  alldeles utmärkt för mig till och med mycket bättre en dom flesta sömntabletter efter som jag inte får ngn dagen efter effekt av dessa.

Åker du utomlands så kan du i dom flesta länder gå in på apoteken och köpa detta receptfritt men i Sverige  är det recept belagt.

Lasse

[Momiji]
0

Tack allihopa. Har börjat om att ta tabletterna nu på full dos.

# 15 ska kolla om det går att fixa Glad