Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 3599 ggr
Pagan
0

Tomten gjorde en miss.............

Han glömde ju liksom det viktigasteSkrattande

Sitter och läser i tråden om våra tarotlekar och kom på att Tomten missade att ge mig en ny Tarotlek. han hade för brått helt enkelt. Nåväl, det kan jag ju åtgärda själv. Har ju dreglat en del på olika sajter, men kan ju inte köpa alla jag vill ha.

Om du fick välja bara en tarotlek - vilken skulle det vara?

Stephanie Pui-Mun Law är ju underbar och i  shadowscape är hon magnifik, denna lek vill jag ha, fast det finns ju andra jag också vill ha…..så svårt att välja.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Jättesvårt att välja. Men en som jag ska köpa är någon vikinga lek. T ex den här  http://www.vattumannen.se/Product.aspx?ProdNo=9780738704159

(Märkligt jag får inte upp länken här ovanför.)

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
0

Har ju alltid dregglat över Feys lek men finns det någon med vilda nordiska djur så är jag all in!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
0

mmm, jag har ofta fastnat för vissa lekar och när jag tittar närmare så finns de bara på spanska eller franska eller något annat som jag ju inte förstår…..

Din lek verkar fantastisk Isa.

Skogis är det denna?

Nordiska vilda djur, måste ju googlas direkt

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Japp Pagan. Jag har tänkt köpa den åt mig själv i present när jag får fast anställning. Hade tänkt köpa den i somras men då hojtade Hanson-Robertsonleken istället. Affären jag var i hade inte Feys hemma men nära att beställa den var jag men H-R vrålade så på mig :)

/ Skogshumblan

Isa56
0

#3 Ja lite annorlunda jämfört med min Gilded lek. Skrattande Bara lite besviken att nordiska lekar är på engelska och inte svenska. Obestämd

Amandla
0

Jag är helt fast för min Hanson-Roberts! Använder bara den… och när den blir utsliten så köper jag med största sannolikhet en ny likadan Glad

Att jag kan tänka mig en lek till av annan variant är något helt annat, men inte för att slopa H-R.

fridelfina
0

Den leken har jag inte sett förut, bara hört talas om. Men nu vart jag nyfiken och kollade på aeclectic http://www.aeclectic.net/tarot/cards/hanson-roberts/

Den var fin den med!

Men vad gäller Pagans tomtemiss så röstar jag Shadowscapes för att den är så fin!

Pagan
0

Det kanske blir den då Fridelfina. var inne en snabbis på Adlibris också, mycket bra Tarotböcker också. Får nog botanisera på biblioteket först. Kan ju hända de fått in lite nyheter sedan sist. För böcker om Tarot och runor är ganska sällsynta på mitt bibliotek.

Sajtvärd Tarot

fridelfina
0

Ja, de är nog det på de flesta bibiotek. Likaså böcker om örter märkte jag förra sommaren. De fanns i deras katalog, men var helt borta från hyllan. Så det belv till att köpa istället. Blocket är en bra källa att leta böcker man vill ha på.

Isa56
0

Här har de en del av böckerna i källaren på grund av utrymmesbrist. Då får ma säga till så hämtar dom upp den till en. Jag brukar kolla upp om dom finns innan jag kör in till biblioteket. Man kan ju också reservera över nätet.  Skrattande

fridelfina
0

Förresten Pagan, är det lek att läsa eller titta på du är ute efter? Tänker att det är viktigt, för är det all läsa så kanske jag itne rekommenderar shadowscapes utan då blir det Jolanda den tredjes, men den för jag för mig att du redan har?

fridelfina
0

HIttade en till ny och spännade lek, eller vad sägs om denna: http://www.aeclectic.net/tarot/cards/quantamplation/

Verkar tala många språk den leken, men ändå vara ganska rak i språket

christel70
0

Jag är jättenöjd med min Gilded Tarot än så länge men när den är utsliten kan jag tänka mig denna: http://www.aeclectic.net/tarot/cards/legacy-divine/

Medarbetare på Tarot

christel70
0

uh, det kan bli dyrt att kolla på nya tarotkortObestämd kolla in denna:

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/celtic-fairies/

Medarbetare på Tarot

christel70
0

eller denna runda lek:

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/tarot-of-the-cloisters/

hm, får nog införskaffa en till lek känns det som…Tungan ute

Medarbetare på Tarot

plutopellis
0

#13: så vacker den var!

Om jag fick välja vill jag ha denna: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9185127345

fridelfina
0

Celtic fairies var fin, gillar de mulliga färgerna!

plutopellis
0

#15, jag gillar denna runda: http://www.inme.se/p/1181/

fridelfina
0

Circle of life är fin, undra om det inte finns en till rund som jag också gluttat mycket på… eller om det är densamma?

Pagan
0

Jo Jolandas har jag Fridelfina, så där minns du rätt.

jag är väl ute efter en ny lek men det är ju intressant med böcker också. Eftersom Tomten gjorde en sådan dundertabbe i år, så kanske jag får köpa både ockSkrattande¨

Måste kolla era länkar….

Sajtvärd Tarot

fridelfina
0

Jag blir osäker på om vilken runda det kan vara om det inte är Circle of life eller nån av dessa:

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/daughters-of-the-moon/

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/motherpeace/

Skogshumblan
0

Helt ot, det här med vilka lekar man vill ha och vilken lek man sen "får". Hanson Robertson förstod jag aldrig varför jag skulle ha. Det var verkligen inte kärlek vid första ögonkastet och jag ville inte ha den men något starkt inombords tvingade mig att stanna i affären, fråga om ett "blädderex" som jag satt med länge och till sist gav jag efter för viljan inom mig. Än idag förstår jag helt ärligt inte varför just den leken skulle bli min:) Men det får jag nog nysta i lite ser och känner jag nu. Förlåt min Kapning av tråden!

/ Skogshumblan

fridelfina
0

Vi har nog kapat tråden lite här och där… Oskyldig men det är intressant varför man väljer en lek, eller valde leken mig fast jag inte fattade det? Och det har ju att göra med Pagans fråga det också! Kram på er och sov så gott, nu ska jag släcka både dator och lampa!

Pagan
0

absolut ett gott skäl att kapa tråden skogis, ja vilken tråd som helst för den delen

Bra fundering. Jag har tre lekar och använder sedan en tid bara en - cosmic Tarot -den köpte jag för övrigt bara för att det var bra pris och en här på sajten ville sälja den - när den kom hem så renade jag den och lade den i sin ask utan att ens försöka bekanta mig med den. Hade tänkt ha den till vänner som ville se och "leka"

Så gick dagarna och veckorna och en dag då jag öppnade mitt altarskåp och skulle ta fram min pendel så ville jag plötsligt se på den känna och klämma på den. Efter det så är det den enda jag använder. Den talar till mig på ett annorlunda sätt. Innan var det alltid min pagan Tarot som gällde. De två har ju så totalt olika uttryck, finns inte en liknelse. Pagans har ju inte ens samma följd på korten sas. Så ja det var verkligen underligt.

men var sak har sin plats sin tid och allt har en mening. Inte alltid man kan eller för den delen ska - analysera här i världen

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Lustigt. Cosmic var min första lek. Och den fann ett välkommet hem hos en av mina söner. För den sa inte ett knäpp till mig. Tyst

Pagan
1

ja just det Isa, det minns jag ju. Men din son gillar den fortfarande?

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Ja sist jag frågade, så var han nöjd med den. och jag kör än min Underbara Gilded. Fast helst vill jag ha någon med svensk manual (mest en fix ide)

Pagan
1

vi får hålla utkik efter en med vikingar i svensk upplaga. GladMen det är ju himla konstigt att det inte finns egentligen

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Ja tycker jag med. Vikingarna var ju nordiska. Obestämd

tarotlasse
0

Jag har ju ett 20 tal olika lekar men jag lägger ju inte med alla dessa lekar.

Men när jag hittar en intresant lek jag tycker om så har jag svårt att inte köpa den *L*

Men har även lekar som är lite annorlunda som jag inte dras till men bara för den är annorlunda så så har den följt med hem ändå.

Jag har även fått några lekar där personer tröttnat eller haft svårt att lägga med sin lek.

Men när jag har kurser så är det jätte bra att ha ett sådant stort utbud av lekar för ger möjligheter för deltagarna att då få prova olika lekar.

Jag har ju två favoriter  att lägga med dels är det Ocho Zen leken för att den är så klara härliga färger på motiven många gånger tolkar jag färgerna mer en vad jag tolkar själva bilden.

Men skulle jag bara få välja en enda lek så väljer jag Jolanda den 3es lek.

En Svensk tarotlek där Hans Arnold har målat motiven.

Har alltid gillat Hans Arnolds konst och var därför jag köpte just den leken mer för motiven en för att det var en tarotlek.

Men den har blivit min absoluta favorit har nog använt den leken i snart 15 år och kan fortfarande hitta nya symboler och betydelser i korten.

För kortens motiv innehåller så mycket symboler så man kan säga massor av bilder i bilden. Ena gången så fastnar man för en del av bilden och tolkar det. Näste gång man får upp samma kort så kan man fastna med blicken på en helt annan symbol i kortet och tolka ngt helt annat.

Så en helt fantastsik lek och har väl 6 st lekar av denna lek o ett par av dom är väldigt slitna vid det här laget.

Den vackraste leken jag har är en lek som heter The inner Child card en lek med sago motiv.

Men jag har svårt att lägga med den eftersom den är så vacker så ser man bara så underbara saker i denna lek o tyvärr är inte livet så underbart.

Så blir oftast lite felvisande när jag använder den leken.

Lasse

Pagan
0

Ja du Lasse. Jag har en massa på min önskelista just nu. Måhända analyserar/tänker och begrundar jag för mycket när jag håller en lek i mina händer. Borde kanske tänka om. Man behöver ju inte använda dem så att säga, Bara ha dem som inspiration eller till glädje rent av. Känns ju lite som guld när jag funnit en jag vill ha. Jolandas lek var min första. Hennes bok går ju inte av för hackor den heller. Så mycket att läsa och filosofera över att varje kapitel kan läsas om och om igen och få olika aha upplevelser för varje gång.

Sajtvärd Tarot

fridelfina
0

Jepp, här är också en Jolandalekare! Den är fantastisk och boken är också outstanding! Rosie också för den delen! Flört

Elpida
0

Jag har Shadowscapes och det ÄR en fantastisk lek, det finns så mycket i bilderna som talar till en och det är lite olika för varje gång ett kort kommer upp vad som fångar mitt intresse. Jag har inte använt den så länge så jag är fortfarande i förälskadstadiet och har ingen önskan just nu efter ännu en lekFlörtGlad

Jag använder även Hanson-Roberts (oftast när det gäller med frågor som typ arbete och ekonomi) och fullständigt älskar den oxå.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Skogshumblan
0

Skogis har trillat dit!

Följande lek kommer inom kort dimpa ner i min brevlåda….

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1401919863 Tungan ute

/ Skogshumblan

Jessica Holländare
0

#34 Mysig!!! Och billig!! Hoppas du får många fina buskap från den.

Amandla
0

Härligt Humblan! Skrattande

Skogshumblan
1

Ja alltså det här med djur, jag vet inte vad det är men min kropp bara vill ha! Så kostar det inte mer får den det….

/ Skogshumblan

Pagan
0

Vad himla kul Skogis, jag kan ju inte riktigt bestämma mig, hoppas Ni kommer trivas ihop. Blir ju lite avis. Jag vill också få kommit till skott………….

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Pagan, tack.Kyss ja men vem vet, nästa gång är det du som väntar lek och jag som väntar på att bestämma migTungan ute

/ Skogshumblan

Pagan
0

ja det vore rättvistFlört jag vill också!!! ser du att jag stampar med fotenSkrattande

Sajtvärd Tarot

fridelfina
0

Inget är som väntans tider…

Berätta om leken när du får den, Skogis!

Skogshumblan
1

Nämen Pagan, tjutläpp och treårstrots funkar inte på mig. Är imun efter min sons framfart och min dotters takter;)

/ Skogshumblan

Pagan
0

äsch, får ju aldrig nånting!! alla andra…..Flört

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Pagan,Oskyldig

/ Skogshumblan

fridelfina
0

Tungan ute

Stackars dig Pagan! Har du så svårt att välja? Lägg upp en "fråga" med bilder på olika lekar som svarsalternativ så får vi rösta åt dig! Oskyldig

Skogshumblan
0

Ja bra idé fridelfina! Cool

/ Skogshumblan

Pagan
0

jamen det kan jag ju göra. Får filura på vilka bara. kanonbra idé, tack fridelfinaKyss

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

#47 Pagan jag är också på väg att köpa. Men kan inte bestämma mig. Finns ju såå många. Tungan ute

Tuva-C
0

Haha, vad är det med tarotlekar och orakelkort som är så beroendeframkallande? :D Själv sitter jag numera på 12 st orakelkort och två stycken tarotlekar och jag är KÄR i varenda en! Någon annan som har samma "problem"? ;)

Skogshumblan
0

Tuva, är det inte "värre" än så kan man hu leva med det beroendet ;P

/ Skogshumblan

Tuva-C
0

#50 Hehe, sant. ;) Tyvärr går det ju en hel del pengar men det känns som att det är värt det. :)

Pagan
1

ja du Isa, det är i sanning ett Ilandsbekymmer inte santSkrattande men ibland så bara suger det i tarmen och man bara mååååste! men så är det ju det där…..vilken/vilka?? Vill helst ha alla…..

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Får väl börja någonstans. Tror jag ska slå till med vikingaleken. Eller? Har ju julklappspengar kvar som kan räcka till två lekar. Tungan ute Tack vare dina råd. Pagan. Kyss

plutopellis
0

Jag vill ha en gilded :)

Isa56
0

#54 Den har jag, och är jättenöjd. men vill ha fler. Kyss

plutopellis
0

Haha, ja det finns på tok för många! Jag vill även ha da Vinci men tycker den är lite otäck i bilderna så är inte redo för den men en vacker dag ska den finnas i min samling! Vill även ha änglakort i någon form.

Pagan
0

Jaa just det Isa, då har du ju pengar som kan gå till bättre ändamål, hahaha där ser man allt har i sanning en högre meningSkrattande

jag kanske ska slå till på en Shadowscape då. Vill ju helst ha en svensk, men jag kan ge avkall på mina krav för den högre sakens skullFlört

Because i´m worth it som en av tjejrna på AB brukar säga

Sajtvärd Tarot

tarotlasse
0

Da vinci leken har jag själv väldigt svårt för en lek full med da vincics ritningar på olika maskiner och tekniska prylar blir lite ensidig är mest streck teckningar på olika tekniska lösningar.

Visst kan man tolka dom men inte speciellt inspirerande med alla dessa streck teckningar inte några vackra Mona Lisa lenden precis i denna lek.

Lasse

plutopellis
0

#58 Sant, jag är vetenskapsman ut i fingertopparna och vill nog ha den bara för det men inte att spå med tror jag. Bara att ha, känner mig dragen till dig men känner inte att jag vill använda den. Konstigt men så är det :)

Skogshumblan
0

plutopellis, inte ett dugg konstigt. Jag har en lek jag (just nu) inte kan använda men sitta och dreggla på duger den löjligt bra till:

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/renaissance/

/ Skogshumblan

plutopellis
0

Åh så vacker!

Skogshumblan
0

Plutopellis, ja det är den och jag sörjer lite att jag just nu inte kommer överens med den nog för läggningar men det kan ju ändra sig.

/ Skogshumblan

tarotlasse
0

# 60

ja det är ju så jag har en lek The Inner Child Card en otroligt vacker Amerikansk lek med sago motiv.

Blev för flera år sedan utnämd till världens vackraste lek.

Jag såg leken hos en bekant och blev omedelbart förälskad i denna lek.

Under 5 år letade jag efter denna lek utan att få tag i den jag beställde den vid 2 tillfällen  från Amazon.com utan att den kom fram.

Men tillslut fann jag den här i Sverige men den kostade mig nästan 600 kr o det är många år sedan nu.

vilket inte hindrade mig när jag väl hittat den för den är så underbart vacker.

Men jag kan inte lägga med den för alla kort är så vackra och så underbara.

Livet är ju tyvärr inte så vackert o underbart  så fungerar helt enkelt inte att använda sig av vid en vägledning även om den är vacker.

Lasse

Jessica Holländare
2

*hihihi* Det är så roligt att läsa att andra är likadana som mig!! Skrattande Skulle kunna samla massa olika lekar på hög om jag haft pengar.. Då särskilt orakelkort mm…

Skogshumblan
0

Lasse, den här leken hittade mig och jag blev golvad av dess skönhet. Kan kanske lägga med den då livet är på topp men hur ofta är det så?Tyst

/ Skogshumblan

tarotlasse
0

Jo helt klart är det så jag har flera lekar som jag köpt eftersom dom är annorlunda och som lockat mig men som inte funkat lika bra att använda praktiskt.

Jag köpte en Tarot lek som jag tyckte var helt underbar när jag såg den vid första tillfället.

Men  det vad vid det tillfället när jag sedan vid ett kurs tillfälle plockade fram just den leken så kände jag ett obehag när jag tittade på den.

Så visst har sinnes stämmning och humör betydelse när man tittar på en lek.

Så inte alls fel att ha olika lekar hemma för en lek kan fungera jätte bra ena dagen och en annan lek jätte bra en annan dag beroende på sinnes stämmning.

Men har ändå hittat en lek som fungerar precis vilken dag som helst och oavsett hur jag känner mig så fungerar alltid denna lek.

Men kommer  fortfarande köpa på mig nya lekar efterhand även om jag hittat en lek som passar mig i alla väder.

Lasse

Skogshumblan
0

Lasse, ja jag har kanske nog med lekar tycker endel, har tre Tarot men jag "råkade" hitta en orakelkortlek med vilda djur så den kommer snart… Hahha ska bli kul att se hur många de blir innan jag går ur detta liv. Minst fem till är mitt tips….

/ Skogshumblan

Pagan
0

nu blev jag ju nyfiken Lasse, vilken lek passar dig i ur & skur?

Sajtvärd Tarot

tarotlasse
0

# 67  jag är redan uppe i ett 20 tal lekar ha ha

Den leken som fungerar i ur o skur det är Jolandas lek.

Var även den första tarotlek jag köpte och då inte för att använda den i mitt arbete utan för att jag alltid varit en stor beundrare av Hans Arnold och även fått använda mig av hans konst i mitt dåvarande arbete så  jag har haft åtskilliga av hans illuistrtioner i mina händer och även frågat honom vid flera tillfällen om att få  köpa dessa men dom var alldrig till salu.

Målningar kan man alltid finna på gallerier men just hans skräck illustartioner till den tidning jag arbetade på vid den tiden ville han inte sälja.

Så det blev tarotleken men den är så otrolig det är bilder i bilden så man kan tolka dessa bilder om och om igen och ändå hitta nya detaljer som man inte sett innan så en helt fantasisk lek.

Lasse

Pagan
0

jag har den jag också, så jag förstår hur du menar. Har haft cosmic som "min" ett tag nu, men känner att det suger efter en ny att sätta tänderna i, men det kan ju mycket väl bli så att jag återkommer till min gamla favorit i perioder. den som lever får se.

Har du Shadowscape?

Sajtvärd Tarot

Amandla
0

Den här har jag haft, Gendron heter den: http://www.aeclectic.net/tarot/cards/gendron/ Jag föll för de vackra bilderna som syntes i katalogen jag beställde ur, men sen visade det sig att alla bilder inte var tecknade utan fotomontage (heter det väl) och de gillade jag inte alls. Det störde mig såpass att jag sålde leken istället.

[GunillaR]
0

# 71 - Jag har Gendron. Den är väldigt vacker.

Jag köpte den för de vackra kortens skulle men hade lite svårt för leken i början, så jag fick lägga undan den en tid. När jag sedan började igen så fick jag mycket bra kontakt med korten och denna är nog den lek jag plockar fram med störst förtroende.

Kanske är det så att man bländas av kortens skönhet och därmed hindrar sin egen kanal. Kanske är det så också att vissa lekar måste man växa in i.

Skogshumblan
0

Gilla, gillar det du skriver om att hindras & om att växa in i. Ligger mycket i det för mig och mina lekar personligen.

/ Skogshumblan

[GunillaR]
0

Jo man måste upprätta ett personligt förhållande till sina lekar.