Tarot iFokus

Tarot

Etiketttolkningar
Läst 1107 ggr
powerofthebass
0

kan detta stämma ?

jag gjorde en tolkning åt mig själv.

Hur ser det ut för mig med att studera till kock i broås ?

kort 1    // (the hermit)

Går en väg med ljus i sinnet och kunskapen under armen följer den valda vägen envist och bestämt.

kort 2   // ( wands )

mycket jobb som giver insikter från högre planer , förflyttning   nyttland .

kort 3 // (the world)

Lungn  överblickar  kontroll över livet

kan detta stämma

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Liz85
0

Inte för att jag vet vart Broås ligger men det kan säket stämma… Flört (Förlåt men jag kunde inte låta bli, så inget illa ment alls)

Amandla
0

Ja det tycker jag, din känsla när du tolkar korten är det viktigaste, inte den bokstavliga betydelsen alla gånger (fast jag skulle nog säga ungefär detsamma om jag fått upp korten själv).

powerofthebass
0

"1 stava fel XD  borås mena jag tack för du påpeka felet  .   #1-2 tack  för hjälpen

**_

[GunillaR]
0

Vilket kort är nummer två?

powerofthebass
0

oj vad fel jag gjort XD  skulle stå 8   tyckte mig skriva det   innan    8 of wands

**_

[GunillaR]
0

Stavåttan står ju för mycket jobb och hög aktivitet på det positiva sättet. Så det du upplever i tolkningen kan ju stämma bra.

powerofthebass
0

tack gunilla åsså för hjälpen

**_

tarotlasse
0

Jag kan inte tolka dessa kort för dig dels beroende på att korten betyder olika för mig beroende på vilken tarotlek jag använder. För olika bilder o motiv och då även olika betydelser beroende på vilken lek jag använder. I en lek så ser jag en hårt arbetande man i stav åttan i en annan lek är stav åttan en gråtande kvinna i en tredje lek visar stav åttan 2 lekande barn. Så helt olika betydelser beroende på vilken lek man använder. Sedan tolkar sällan 2 personer en bild på samma sätt. Så bara personen som får till sig kortet som kan ge den rätta betydelsen ingen annan. För ber du 10 personer att tolka en bild får du oftast 10 olika svar. Tarotkorten fungerar precis på samma sätt inget kort som betyder samma sak för alla och kan även betyda helt olika saker gång för gång man får upp det. Däremot kan 10 st tarotläggare få helt olika kort på en fråga och ge samma svar på frågan fast dom har helt olika kort. Jag hade för många år sedan en övnings chatt för just tarotkorten där alla fick lägga på ngn av deltagarnas fråga sedan fick alla maila sina svar och vilka kort dom fick upp privat till mig. sedan så kopierade jag in alla svar på chatten. även om deltagarna fick helt olika kort i sina läggningar så gav alla oftast samma svar. Så strunta i att läsa bruksanvisningen för korten för bara den personens tolkning för kortet o det kortet kan ha en helt annan betydelse för dig. Lasse

powerofthebass
0

tack lasse,   de läsningar / läsningen just nu jag gjort är utan  beskrivvning från bok .   de kort lekar jag har har böcker på eng ett språk jag inte  förstår så bra .

**_

tarotlasse
0

Bra då kanske du fårstår att ingen annan kan tolka korten som just du fick till dig.

Lasse