Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1021 ggr
Skogshumblan
0

God morgon 13 januari.

Fredag den 13-godmorgon. Det sägs att denna dag för otur med sig, jag är nog felkonstruerad i såfall för jag brukar ha tur denna dag. Verkar som att vår "bilkris" är löst. Snälla håll tummarna att allt går vår väg med bilköpet. Otursdag eller ej, hoppas du får en skön dag!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Binney
0

God morgon till dig oxå!

Håller tummar o tår att allt går som du vill idag!Glad

plutopellis
0

God morgon! Håller tummarna för dig! Brukar heller inte ha otur, äntligen fredag och helg! Kan det bli bättre? Hoppas alla får en bra dag, vädret ser ju ut att bli toppen! Med vänlig hälsning, pernilla

Jessica Holländare
0

Det är något vääldigt sljust ute som lyser!! Vart ska världen ta vägen…? Förvånad

Elpida
0

God förmiddag!

EFter att ha läst lite på nätet så verkar det som att just Fredag och datumet 13:e bakats ihop på 1800-talet. Man säger inom kristendomen att Jesus korsfästes en fredag, dessutom var de 13 runt bordet vid hans sista måltid. Det här med att vara 13 runt bordet anses vara olycka inom flera religioner. I den fornnordiska mytologin säger man att Loke inte blev inbjuden till en midda med 12 pers och därför slog ihjäl Balder. Detta påminner mig om flera sagor där feerna varit 12 inbjudna och den 13 som inte fick komma hämnades de andra.

Egyptierna däremot hyllar siffran 13 eftersom livet utvecklades i 12 steg och det 13:e var döden. De ansåg nämligen döden vara lycka och transformation. Tittar vi då på tarotkorten så har ju kortet Döden nr 13, vilket står bl.a. för…. förändringGlad. Att det sedan sker lite fler olyckor just fredagen den 13:e beror förmodligen på att människor spänner sig och blir lite extra nervösa den här dagen.

Personligen kommer jag idag då att tacka för att jag lämnar något gammalt bakom mig och något nytt tar form!Flört.

Ha det bäst idag!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Amandla
0

Morrn! Glad Idag får jag en liten klipphund, en yttepytteliten toypudel som väger max två kilo. Jag ska bara raka nos och tassar på henne den här gången, men det är inte så bara… hon är fruktansvärt envis och slåss som en viking sin litenhet till trots. Fast hon bits inte tack och lov. Min äldste son är hemma redan från skolan, så han ska få linda in pyttingen i en handduk som man gör med ilskna katter Flört så får jag pilla ut det jag ska raka. Och så får man hoppas på att det går hyfsat fort Tungan ute

plutopellis
0

#5 lycka till!

Amandla
0

Tack plutopellis! Haha, nyss hörde en pudelägande kompis av sig och ville komma hit. Helt perfekt svarade jag, en till som kan hålla i monstret Skrattande Lustigt nog har hon en precis lika liten pudeltik med ännu värre humör Tyst så hon vet hur hon ska handskas med såna.

plutopellis
0

Så bra! Haha, otäcka varelser ;) nä, skämta bara de är så söta så.

Skogshumblan
0

Tack för all tumhållning! Maken har just varit och köpt samt hämtat hem sin nya bil! Känns Löjligt skönt att ha en bil var igen!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
0

Gott med en ny bil Humblan! Glad

Pagan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jamen vad bra, stort grattis Skogis till nya familjemedlemmen.

Låter som du haft en full rulle dag Amandla?

Njuuuuter av fredag!!

Sitter här och känner mig lite snopen, trodde "så ska det låta" skulle komma på TV i dag, men nää. Har uppenbarligen blivit lurad i veckan. Årets bästa program kommer kanske nästa vecka då???

Hoppas Ni haft en toppendag och att fortsättningen blir likadan

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
0

Hehe, jovars Pagan, lilla monstret upptog mer än en hel timme med att krångla för allt vad hon var värd. Som kontrast kan jag säga att jag rakar nos och tassar samt klipper klorna på min Albin som ändå är tre gånger så stor, på arton minuter.

Pagan
0

hahaha, kan riktigt se hur den lille vrider sig som en mask och svetten lackar. Attans rackare!!Skrattande

Sajtvärd Tarot

Amandla
0

Ja jösses, som en liten hal ål är hon, fast med huggtänder och klor. Fast hon bits inte med flit, det är bara sådär att man känner tänderna svepa förbi. Så himla käckt är det inte heller med tanke på att hon försöker hugga i skäret på klippmaskinen, det blöder rätt ordentligt om man råkar klippa i tungan Tyst

Pagan
0

Förvånad ajajaj. Gäller att hålla tungan rätt i munTungan ute

Sajtvärd Tarot

Amandla
0

Verkligen, för hunden alltså Flört Vet en tjej som råkade klippa sin pudel i tungan, hon ställde hunden i badkaret där den fick stå kvar i en timme innan det slutade blöda Cool

Pagan
0

Gråter sicken liten stackare.

Sajtvärd Tarot