Vad heter denna tarotlek??
Denna har jag inte sett förut. Intressant med bilden på den vanliga kortleken!

Inte en aning, men den såg himla intressant ut!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Ja, jag blev också väldigt nyfiken.

Jag har letat länge efter denna. Jag skulle så gärna vilja köpa den men jag vet ju inte vad den heter. Hoppas att någon här kanske vet var den finns att köpa eller vad den heter?
Tror inte dessa kort faller under kategorin Tarot över huvudet taget. Snarare antagligen närmare olika varianter på sk fortune-telling cards som kallas för Lenormand Oracle Cards. Stilistiska bilder där även riktiga spelkort illusstreras. Det finns massor av olika varianter på dessa märkte jag när jag gjorde en sökning så utan närmare ide om namn är det nog svårt att hitta tyvärr….
Googlade på Bloudwedds förklaring, och hittade dessa en bit ner på sidan: Astro mythological game by Grimaud
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Åhh tack så mkt
Var ut och kollade blir nog en sådan som får flytta hem till mig

Isa, du är ju en riktig detektiv. Vi får väl hålla hårt i dig så att du inte försvinner till Scottland Yard 
Hehe, nädå jag stannar här.(kan ju inte låta Pagan sitta på "tjöttoppen" alldeles ensam
)
Jag tycker det är roligt att söka efter information eller grejor. Har alltid varit en sökare på alla sätt. 
Hehe tre hemligheter i en , nej tre överraskningar i en haha
Oj, den var spännande!!
Just att den vanliga kortleken var illustrerad på den.
Jag reagerade på att en vanlig kortlek har 52 kort och en tarotkortlek har 78 kort. Hur många kort har denna lek då tro?
Ja, det var ju en bra fråga….
54 stycken kort i den leken.
Väldigt intressant! En vän till mig ( min enda vän irl som är andlig på detta sätt) har just en sådan lenormandlek som finns med här och i helgen när jag var hos min vän fick vi ett "infall" och kikade i korten. Så spännande för mig att se att de klädda kortens betydelse fanns med i dessa kort.
Min väns lek är jättegammal, hennes mormors gamla, det finns en liten fin bok till med tolkningar och gamla sidor från hemmets journal om numerologi och sviternas symbolik.
Jag blev sugen på en egen sådan här ska jag erkänna!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Puffar denna lite för bara måste säga så sugen jag blev på en sån här lek nu! Så spännande och otroligt fina de var! Och som alla andra verkar tycka att det var faschinerande med den "vanliga" kortleken invävd i bilderna 

på dig