God morgon söndag 8 januari
Jaha och här sitter jag och vägrar att gå och lägga mig!!!
Om jag går och lägger mig så är det snart måndag och det vill jag ju förståss inte.
Söndagens visdomsord:
”Den största revolutionen i vår generation är upptäckten att människor genom att förändra sina tankar och attityder kan förändra de yttre aspekterna av sina liv” William James (1842-1910)
Lade Ni märke till årtalen då James levt? Hmm ja, kanske är jag ytterst trög men när det gäller det där med LoA så har jag en del att lära, för mig är det fortfarande ett ”nytt påfund” Något jag övar på varje dag och det går inte alltid som på räls. Men i dag så kommer det fungera utmärkt!!!
Enligt Yr.no så ska det vara en molnig gråtrist dag med runt +2 och uppehåll i min del av världen. Så det gäller att fylla tankarna med sol.
Ps klicka på dumbo. Ds
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
God morgon alla! Pagan nattsudd är underskattat. Finns få tider på dygnet då jag så påtagligt känner guidernas närvaro och deras kall på mig. Fina stunder det där. Idag är det fika och bortskämning på hög nivå som gäller! Ska till vänner och fika på fm. Vår som & deras son är jämngamla nästan på dagen så de lär väl inte fika så mycket;) Sen hem till svärisarna på middag. Sen kommer en av doteras kompisar med mamma hem till oss för lek & fika. Innan dagen avrundas ska jag hinna packa allt barnen ska ha på på förskolan och förbereda mina grejer inför måndagen.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Godmorgon Pagan, Skogis och alla andra. 
Pagan, du är inte ensam om att inte riktigt få kläm på det.
Skogis Det verkar som du har full fart idag. Glöm inte bort dig själv bara.
Lite mulet idag. Tanka bilen och plocka ihop jobbe kläder. Och det blir tidig kväll. Klockan ringer fyra imorgon bitti. Ska nog lägga på frostduken över framrutan på bilen. Sååå trist att skrapa rutan halvfem på morgonen. Om jag kommer ihåg det. 
Ha en skön söndag
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Morrn da allihopa! Sitter här i morgonrock, tror ni vet vid det här laget att jag inte har riktigt samma dygnsrytm som de flesta andra 
Idag ska jag sy en hissgardin och börja på ett nytt lapptäcke, båda beställningar. Å så ska jag laga middag - i tid och inte nio på kvällen
Rätt tid att äta middag hos oss är runt sexsnåret. Sönerna ska få lammstek som är kvar från idag, jag med min aversion mot matrester ska äta nån snabbt hopslängd kycklingrätt.
Godmiddag på söndagen!
Jag nattsuddade också, precis som vanligt. Där är om natten som jag känner magin - då allting är tyst och stilla.
Sen igårkväll så kom jag på vad jag skulle börja med att måla. Jag har ju gjort ett långt uppehålla med måleriet nu med flytten och allt. Jag fick nämligen en bild av en vän som var på Gotland i höstas, och denna bild ska jag nu måla. Det känns så skönt när man bestämt motivet. Det kan vara lite rörigt i skallen innan man "förlöser" sitt motiv.
Idag ska jag ta det lite lugnt precis som igår. Jag ska ta en lång promenad idag, känner att jag behöver luft i lungorna. Det ska bli skönt även om det kan komma en och annan regndroppe. Kyla är på väg så det kan förvandlas till en och annan snöflinga.
Ha en skööööön söndag!
#5 Pagan är det svårt i morgon med humöret. Så får du väl tänka på en svart/rosa valross på rymmen. 

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻