Tarot iFokus

Tarot

Etiketter: dagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 2078 ggr
Pagan
6

7 Januari Goddagens

Idag är det den 7: januari. Min ledighet börjar ta slut och på måndag är det dags igen.

I dagens visdomsord säger Rhonda Byrne att;

Alla drar vi till oss saker i varje ögonblick av vårt liv. När du känner att attraktionslagen inte fungerar för dig eftersom du inte har det du vill ha, påminn dig då om att lagen faktiskt svarar an på dig. Antingen drar du till dig det du vill ha eller så drar du till dg frånvaron av et du vill ha.

Attraktionslagen fungerar alltid.

Hmm, så med andra ord, fokus!! På rätt saker.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Go eftermiddag. Pagan, kloka ord. Håller helt med. Har provat och sett själv. Mitt vick i höstas var bara en av sakerna. Idag är det lördag och i "humblebo" har vi lite halvlojt. Jag tvättar lite men i övrigt är det så slappt vi orkar:) Ha en fin dag alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
0

Morrn da! Fokus idag blir att sy klart ett lapptäcke, det är en sån yttepytteliten sak kvar som att jag ska brodera en blomma över ett litet märke jag upptäckte. Fattar inte att jag inte sett fläcken förrän nu när hela täcket är klart?? Sen ska det packas och skickas iväg till mottagaren som väntar ivrigt Glad

christel70
0

Hej svejs! Här i Skåne regnar det och jag har passat på att städa ut julen. Känns skönt att bli av med allt damm som gran och annat samlat.

Härliga visdomsord Pagan. Att tänka positivt och på det man vill ska hända och inte tvärtom… Så lätt det är att glömma det!

Ha en fortsatt skön och avkopplande lördag alla!Kyss

Medarbetare på Tarot

Isa56
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag. Skrattande

Helgslö är man idag, rejält. Som Christel säger så regnar det i skåne i dag. Vad har jag gjort då? tvättat, följt med hunden ut. Torkat våt hund. Tyst slöat. mediterat, eller försökt iallafall. Nåja det blev en slappestund iallafall.

Precis som Pagan börjar jag jobba på måndag igen. Dessutom förmiddagsskift på gott och ont. Mest gott, skulle helst alltid jobba förmiddag om jag fått välja. Tungan ute

Tänka positivt, Ja, ett år närmare pension Tungan ute eller är det de som inte funkar för mig. Jag tänker för långt fram. Obestämd

Önskar alla en bra eftermiddag/kväll.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
0

God eftermiddag!

Dagen har hittills varit i slapphetens tecken och ska förbli. Efter allt klängande på väggar och i tak så kan det ju vara skönt att slappa en dag.

Men vädret!!! Så tradigt!!!

fridelfina
0

Goder kväller! Här har det varit en lagom blandming ab slappa och aktivotet, varit på återvinningen med en del skräp, diskat 3 ggr (så duktig så!) och tagit en lång skön dusch med ordentligt med balsam i håret. Känner mig nöjd och fin!

Det som är smolk i bägaren är att jag har nåt knas med min syn… höger öga känns som om det är helt fel styrka på mitt glas och att det astigmatiska är felinställt så jag känner mig vindögd… Det är konstigt, får kanske ta och åka till optiker och kolla vad som hänt eller om det fortsätter att bli värre till doktor

Pagan
0

Visst är det så Christel och japp, har tänkt positivt i massor i dag. Konstigt det där. Jag är hur positiv som helst. Riktigt anstränger mig för att mota Olle i grind. Tänker glada och förväntansfullheten gror så gott i magen - Plötsligt så finns det negativitet i luften och ältandet tar fart och jag funderar på gamla oförätter, skulle sagt si eller så, problem eller sådant som aldrig riktigt sluta gräma mig får liv igen FAST jag alldeles nyss var hur positiv som helst. Känns som jag blivit invaderad av någon ilsken ande som försöker ta över. Eller är det bara mänskligt kanske?

Varför är det så mycket lättare att ta ut det negativa  i förskott än det positiva?

Jadu Fridelfina låter som ett optikerbesök kan behövas. För du har väl inte putsat glasögonen i rapsoljaTungan ute

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Pagan det där lät som du berättade om mig. Jag är precis likadan. Hur glad som helst, och rätt som det är. Så står man och älter saker som hänt för tio år sedan eller mer. Jättekonstigt, för man tycker man släppt det.

Pagan
0

ja men precis, saker som absolut inte borde få ta energi NU!!! bara dyker upp. Gäller att ta extra krafttag i det positiva tänkandet igen då. Underligt det där. det negativa kommer av sig själv - det positiva får man liksom starta om igen å igen å….

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Ett knep som faktiskt fungerar rätt bra för mig. Jag börjar tänka på någon jag tycker om, någon som nästan alltid är glad och vänlig. Oftast en arbetskamrat eller någon som inte tillhör familjen så att säga. Och då blir man själv gladare iallafall. För om du tänker på något roligt den personen gjort eller sagt, då ler du. Sen är det bara att spinna vidare på det. Tungan ute

Pagan
1

bra tips

Eller att tänka sig till i fjärran land, där det är varmt och gott, en paraplydrink under parasollet, avkopplad och dåsig efter en dag i solen, man är brun och fager, alltså inte så där flagad och rödbränd som vanligt!!! så man kan dra av sig solbrännan……….. asch nu var jag ju där igenSkrattande nå jag börjar om…….

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

#11 "LOL" Du ska tänka dig att du har en kompis med som blir sådär roligt solbränd. Flört (nope blir mycket sällan bränd,bara när jag använder solskyddskräm som jag blir bränd. Ja, jag är konstig, någon ska vara det med. Oskyldig)

Pagan
1

Skrattande ja det är inte lätt att vara människa OCH positiv alltid

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Jag ska vara en taggig igelkott i mitt nästa liv. Då hade jag slumrat sött nu. Istället för att börja känna lite jobbångest. =))

Pagan
1

Jobbångest vad är det??? Aha du menar den där känslan man får efter en lång ledighet och man ska ställa klockan igen, gå upp mitt i natten, skrapa bilen, frysa häcken av sig efter en snabb kopp kaffe??? Jobba i 8 timmar och behöva umgås med "vissa" surisar mm mm handla, köra hem på isiga gator, ställa sig vid spisen och hinna ta det lugnt mellan tvätt och sänggående. Är det ångest tycker du? Hm ja själv tycker jag att det är Åthelvetesjäklaskitifasikensvardagigenalltsåvemorkarmed?? Fast å andra sidan ditt ord - ångest sammanfattar det bättreTyst

Sajtvärd Tarot

fridelfina
1

Skrattande

Blir lite glad iallafall av ert gnabb, Pagan och Isa! Framförallt så är ångest lite mer lättstavat och lättläst! Glädjespridare där!

Isa56
0

Lättare att stava till, iallafall. Tyst

Pagan
1

så är det nog jaSkrattande

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
1

Tjejer ni är ju för härliga! Men hellre att veta var man ska vara och när än att vara på inringning kan jag säga. Det tär verkligen på mig så jag går och affirmerar längre vick ( vilket jag märkt funkar) och ska bygga mod att våga formulera fast anställning så småningom;)

/ Skogshumblan

Isa56
1

Face book är rolig, det är hittade jag nu.

Sätt detta på din status om du känner någon som har en osynlig ”sjukdom”, t.ex. besserwisser, idiot, dryg, översittare, bitchig, jävligt elak, egoistisk, självgod, lögnare, diva, etc.

Det är en daglig kamp för omgivningen att tvingas stå ut med dessa människor :)…

Ps, känner men inte umgås med som tur är=)

Eller denna

Om en hund vore din lärare, skulle du kanske lära dig saker som dessa:

■ När någon du älskar kommer hem, spring alltid och möt dem.
■ Låt alltid känslan av frisk luft och vinden mot ditt ansikte vara anledning nog för
extatisk lycka.
■ Bits inte när det räcker med att morra.
■ Låt andra veta när de inkräktar på ditt område.
■ Spring, hoppa och lek en stund varje dag.
■ Ta en tupplur då och då, och sträck alltid på dig innan du stiger upp.
■ Njut av uppmärksamhet och var inte rädd för andra männikors beröring
■ Om det är varmt ute, pausa ibland och lägg dig ner på rygg i gräset
■ När du är glad, dansa runt och skaka på hela kroppen
■ Oavsett hur ofta du får skäll - tjura inte. Spring tillbaka på en gång och bli sams istället.
■ Njut av den enkla glädjen i en promenad
■ Var lojal.
■ Låtsas aldrig vara något du inte är.
■ Om det du vill ha ligger nedgrävt, gräv tills du hittar det
■ När någon har en dålig dag - var tyst, sätt dig nära och erbjud tröst genom att bara vara. ♥♥♥

Pagan
1

Jag anmäler mig till nästa kurs!

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Pagan låt omgivningen gå kursen istället. OskyldigTungan ute

Pagan
1

jaaaamen så klartTungan ute

Sajtvärd Tarot

christel70
2

Hi,hi dem var ju bra,Isa

Jag kopierade en annan från det underbara facebook som faktiskt är ganska tänkvärd…:

Välkommen till Facebook! Den plats där människor lägger till dig som vän men ignorerar och går förbi dig på gatan. Där relationer är perfekta och fjortisar som inte vågar bråka eller tjafsa, finns. Dina fiender besöker din profil mest och din släkt och vänner blockerar dig. Och även om du skriver vad du verkligen tänker, tar alltid någon det på fel sätt och tror att din status handlar om dem. Så åter igen, Välkommen till Facebook - det du inte vet själv, vet alla andra.

Medarbetare på Tarot

Isa56
1

Och med det här säger jag godnatt sov gott.

Kram Isa Kyss

christel70
1

Natti natti!

Medarbetare på Tarot

Pagan
1

Hahaha Christel. Jaha det var sanningar det. Inte konstigt jag är sparsam med vilka jag addar.Skrattande

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
1

Isa DEN var bra! Så bra att den hamnar på min fb! Haha mig i ett nötskal. Men det är inte jag som är galen och har sjuk humor, det är de andra som glömt hur man gör när man skrattar åt sina misstag & bjuder på sig själv;)

/ Skogshumblan