Änglakort
Idag känner jag för att dra lite kort från min nya änglakortlek
Så ni första 5 som är medlemmar på tarotsajten som svarar i denna tråden, drar jag varsitt kort för under kvällen.
Skriv en fråga och få svar från er ängel!
Medarbetare på Tarot
Vad spännande!! Jag undrar hur det kommer gå med min hälsa den närmaste tiden..
Hej Jessica Holländare!
Här kommer ditt svar från din ängel:
Bli fri från beroende.
Det är dags att släppa beteenden som hindrar dig från att nå det ditt hjärta längtar efter. Be ärkeängel Rafael att hjälpa dig med ditt helande.
Det här kortet kommer till dig för att bekräfta det du redan vet: Det är dags att släppa beroende som påverkar din hälsa, din lycka och ditt livssyfte. Änglarna ber dig vara ärlig mot dig själv och erkänna att dessa beroende slösar bort din tid, stjäl din energi och ditt självförtroende. Det hindrar dig från att nå svaren på dina böner. Lyckligtvis finns änglarna här och stöttar dig genom varje steg när du låter begäret och andra beroendesymptom läka ut. Det börjar med att du tar ett tydligt beslut om att släppa ditt beroende. Väg för och emot med beroendemönstret.
Medarbetare på Tarot
Vad vill änglarna förmedla mig i dag?

Hur ser det ut med jobb för mig?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Hej anna_maria!
Baschakrat
Välj att bara tänka positivt om ditt hem, din karriär och din ekonomi eftersom dina ord bestämmer resultatet.
Detta kort pekar på att du är fokuserad på dina materiella behov såsom att önska mer pengar. Det är viktigt att du bara använder positiva ord och fraser för att beskriva din nuvarande situation. Affirmera dina önskningar som om de vore verkliga. Undvik oro eller någon disskussion som kastar dig in i en offerroll. Baschakrat är beläget längst ner på din ryggrad och är ditt energicentrum som styr vad du känner inför dina materiella behov. Du kan öppna ditt gudomliga flöde genom att manifestera. Detta gör du genom att andas in och föreställa dig hur du sänder helande ljus till ryggradens slut. Se och känn ett stort rött klot av rubinrött ljus som glöder inom dig där. Varje bekymmer är som en bön som drar till sig det du oroar dig för. Lägg därför märke till bekymren och ersätt dem med böner och affirmationer. Kalla på änglarna för att stärka din tro och tillit vilka är två magiska indredienser i medveten manifestation.
Medarbetare på Tarot
Christel, om jag får vara med så undrar jag vad jag kan fokusera på för att må bra under den tuffa ovissa tid som ligger framför mig.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Hej JohannaMax!
Gudinna
Uttryck din gudomliga feminina energi och ta till dig dess magiska kvaliteer:Intuition och omsorg.
Det här kortet talar om ett behov av helig kvinnlig energi som bär med sig gåvor som intuition, omsorg och konstnärligt uttryck. Du kanske har ägnat för mycket tid åt tankearbete eller arbete som saknar kreativt innehåll. Om det stämmer så är det här kortet en signal om att låta din kropp dansa och att uttrycka dina intuitiva, kreativa och vårdande sidor
Du vägleds också att kalla på välvilliga kvinnliga gudar för att få hjälp med den situation du frågat om. Du kan kalla på Lakshmi, hinduismens älskade överflöds gudinna, Brigit helandets och modets gudinna hos kelterna, Maria Jesu moder det katolska helgonet som vägleder våra barn, Athena visdomens gudinna hos grekerna, Isis den egyptiska gudinnan som hjälper kvinnor att balansera hem och familj eller någon av de andra tusentals tillförlitliga heliga gudinnorna..
Änglakorten har alltid svårt att ge ett direkt svar på en direkt fråga som denna du ställer. De svar man får är framför allt stärkande för själen och låter dig själv få tänka efter och hitta lösningar.
Min tolkning på din fråga genom svaret du fick av änglarna är att genom att använda gudinnan i dig, din kvinnliga charm, kommer du att hitta det jobb du söker. Möjligtvis ska du leta jobb där du kan få utlopp för din kreativa och vårdande sida.
Känns som om det är viktigt för dig att verkligen få känna att du gör nytta och trivs på jobbet du tar. För en del är det inte så viktigt vad man gör bara man tjänar pengar men för dig måste jobbet du tar ha någon mening för dig.
Använd din intuition och gå på din magkänsla och gör det som känns rätt i ditt hjärta!
Medarbetare på Tarot
Skogis - klart du får vara med!
Böcker
Ditt livsändamål är att skriva, läsa, redigera eller sälja böcker med andligt innehåll.
Detta kort kommer till dig därför att du funderar över ditt livsändamål, vad du ska göra. Du vet redan att du känner starkt för heliga och andliga böcker. Detta kort bekräftar att du är redo för att vidareutveckla din kärlek till böcker. Du är medveten om vad detta innebär eftersom du har drömt om att få ägna dig helhjärtat åt bra böcker. Kortet betyder också att svaret på din fråga står i en bok. Var därför uppmärksam på titlar som du blir rekommenderad eller böcker som mystiskt faller ut ur bokhyllor framför dig och som innehåller ett meddelande till dig. Detta kort uppmanar dig att göra något åt de drömmar som du har som rör böcker. Vare sig du bestämmer dig för att skriva en bok, öppna bokaffär eller läsa mer ska du ta nästa steg utan att vänta.
Medarbetare på Tarot

Vill fråga om hur går jag vidare från här? (hoppas jag hinner nu?) 
#2 Tack! Vet faktiskt inte riktigt vad det innebär.. Enda beroendet jag kan komma på är socker.. Men jag ska ialla fall lösa situationen. Tack så mycket!!
Tack så mycket! Va spännande med ängla kort mitt nästa inköp får bli det. Någon som har något tips på en fin kortlek det bör vara på svenska.
#11 Jag använder mig av Dorren Virtues änglakort som finns översatta till svenska i 3 olika lekar. Har köpt mina hos kulturbutiken.http://shop3.kulturbutik.se/kulturbutik/frameset.asp?page_id=8474&type=display
Medarbetare på Tarot
Jag har också hennes änglakort. :) Jättefina!!
Christel & korten tack!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Här kommer kvällens sista änglakort till fridelfina.
Ditt svar från din ängel:
Kronchakrat
Var uppmärksam på dina idéer. De är gudomlig vägledning som har sänts som svar på dina böner
.Det här kortet kom till dig för att änglarna ber dig att lita på och följa upp de ideér som du nyligen fått. De är svaren på det du sökt i din nuvarande situation. Du vet redan sanningen och det bästa sättet att gå tillväga. Lita på denna vägledning och handla på ett lämpligt sätt. När du hedrar dina ideér svarar universum med att skicka ytterligare stöd till dina hälsosamma förändringar i livet. Det här är också ett meddelande om att du ska rena kronchakrat, det chakra som styr din förmåga att länka till universumms kollektiva visdom. Ditt kronchakra kan blockeras om du avfärdar din inre vägledning som önsketänkande eller allmän kunskap. Kom ihåg att geniala ideér börjar med dagdrömmar som utvecklas till underbara intentioner.
Medarbetare på Tarot
#10 Ja socker är ett beroende som kan påverka din hälsa mycket. Vet det av egen erfarenhet och när jag blev fri från mitt sockerberoende blev jag både piggare och gladare
Ibland kan det vara så att svaret inte kommer till dig förrän du läst kortets vägledning både en och två gånger.
Medarbetare på Tarot

Tusen tack Christel! Ja, den vägledningen känns väldigt relevant, jag är rätt kass på att ta vara på mina egna ideer och att lyssna på min inuition många gånger. Behöver nog göra en storrengöring av alla chakran, men som kortet påvisar framför allt kronchakrat.
Finns att beställa på adlibris.se billigt också, både på svenska och engelska..

Tack så mycket Christel!!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Anna-Maria; andra orakelkort med djur http://www.aeclectic.net/tarot/cards/power-animal-oracle/ som alternativ till änglar kanske?