Nyårsläggning.
Hej alla tarotare!
Nu är det inte många dagar kvar innan vi har 2012! Vad passar då bättre än att lägga några kort och se vad det nya året kan ge?
Du väljer själv vilken stjärna och fråga du lägger om. Skriv sen i denna tråd vilken fråga du lagt för, vilka kort som kom upp och hur du tolkar korten så vi kan jämföra och diskutera det vi ser och tolkningar.
Vill du hellre använda exempelvis runor, lenormandkort eller andra redskap så skriv gärna ut det för sådant är extra spännande tycker jag!
Exempel på frågor man kan lägga stjärnor kring är globala frågor som miljö, fred/krig och ekonomi etc. För dig själv, kika lite på jobb/ sysselsättning, privatekonomi och relationer/ kärlek etc.
Självklart får man lägga fler stjärnor och redovisa, ju fler dessdå roligare.
Hoppas ni får en trevlig stund!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Härligt!
Jag ska göra en läggning någon gång på nyårsafton. Detta året hoppas jag på lite positiva förändringar och överraskningar.
Gilla, hoppas också för dig! 
/ Skogshumblan
Jag skulle vilja veta om kärlek och ekonomi under 2012, hur det kommer se ut =)
Jag försöker lägga kort för någon nu i dagarna innan nyår, senast nyårsafton =)
*Kärlek & lycka*
Lia, var och en lägger för sig själv i denna "övning". :)
/ Skogshumblan
aha då förstår jag=)
*Kärlek & lycka*

Ska oxå ta mig tid för detta, kanske till helgen… alltså fredag eller lördag
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Trevligt! Jag ska försöka hinna lägga för mig inom de närmaste dagarna.
En fråga, skulle man kunna lägga läggningen "svansen" för 2012?
/Rebecka
Rebida, ja varför inte? Momiji, haha du kör helgardering? Varför lämna någon sten ovänd?! ;)
/ Skogshumblan
Haha
precis 
Här är vad jag fått fram av mina läggningar:
I början av året ska jag vara försiktig med att vara allt för envis, eftersom om jag är det då finns en risk att det kommer göra mig mer skada än nytta.
I mitten av året ska jag se till att kunna släppa taget om det förflutna. Något som jag själv är medveten om att jag har problem med.
Slutet av året kommer innehålla glädje och firande och ljusa framtidsutsikter.
Jag kommer inte kunna undvika att vara tvungen att släppa det förflutna och jag ska akta mig för att missbruka mina styrkor eftersom dom så kan leda till min svaghet.
I överlag ska jag lära mig att släppa saker, låta tankarna och fantasin sväva fritt och följa mina drömmar. Framförallt tillåta mig själv att drömma.
Året kommer att vara ganska jämnbalanserat mellan det positiva och det negativa. Vilket ändå är bra, för om vi inte har dåliga dagar, hur han vi då veta vilka som är bra?
Det var min nyårsläggning inför året 2012
"11 Det låter positivt. Du har ju positiva saker att se framemot. 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
# 12 Japp 
ska se om jag lägger en lite senare
Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis,
**_
Momiji, vilka härliga svar du fått. Återstår bara att vänta och se helt enkelt ;)
/ Skogshumblan
Jag är alldeles för okoncentrerad. Får ta en slapp dag i morgon utan att öppna iFokus.
Det finns annat att syssla med som är betydligt roligare och som man inte mår cåligt av.
Jag lägger den i morgon istället, har nog ingen betydelse.
Hur var det nu, är det inte extra bra att lägga Tarot vid nymåne? Det är en växande sådan nu, jag hittade en kalender: http://www.dinstartsida.se/kalender/manfaser/?datum=2012-12-01