Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 1528 ggr
Isa56
2011-12-29 15:56
0

Babbeltråd.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allesammans.

Förra året vid den här tiden (27/12 2010) såg det ut såhär utanför vårt. Obestämd

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Isa56
2011-12-29 16:01
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dag, ser det ut såhär. Tungan ute Lite lustigt, för den krukan blev vi aldrig färdiga, att sätta något i. Vi hade stora blå pensèer förra året i den, iår har den bara fått stå där. Så i augusti började det sticka upp lite grönt, och nu har de här Pensèerna blommat hela hösten. Lite märkligt att de bara fortsätter att blomma. Jo visst de står rätt bra skyddade där intill trappan, men ändå. Nåja jag kunde ju rensat bort ogräset där. Men det tar vi till våren. Oskyldig

[Ravenna]
2011-12-30 14:47
0

Vackra bilder Isa, fast den sista är skrämmande. För visst är det något som är på tok när vinterväder inte ens är vinterväder…penséer ska inte blomma i december/januari! Vad är det som händer?

Isa56
2011-12-30 15:04
0

Ja, även om den står väldigt skyddad där vid trappen och vi bor i nordvästra skåne. Till vänster utanför bild har vi vårt uterum och bakom mig finns både buskar och träd, så det är några grader varmare där. De kom ju upp väldigt sent, men ändå, de borde vissnat ner. De har blommat oavbrutet sen augusti.

De pratas om en ny istid! Men nog tycker jag att denna vinter är väldigt varm, känns fortfarande som höst.

[Ravenna]
2011-12-30 15:15
0

Ja, hur eller hur är det mycket märkligt. Sommarkantareller som växer nu, krokusar på självaste julafton i västsverige (enligt utsago från en vän). Vi får väl se vad som kommer ske, men det står ju klart att det inte är "normalt" i alla fall…

Isa56
2011-12-30 15:28
0

Visst är det skönt att slippa snön och halkan på vägarna. Men samtidigt mår väl inte alla växter så bra av att inte få sin vintervila.

Fast vi har ju haft varma vintrar innan också. Så vi får hoppas att det är normalt under en längre tidsperiod.

Skogshumblan
2011-12-30 15:29
0

Något fel är det! En vän hittade kantareller här om dagen. Fullt "mogna" och fina. Sjukt är ordet! Från nov- slutet av februari är det vinter och då är det snö som gäller!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Ravenna]
2011-12-30 18:52
0

#5 Ja, jo, men detta känns inte som bara en mild vinter.. Det ÄR ju inte ens vinter…Det ÄR inte normalt! Naturen fungerar i intelligenta cykler och när den naturliga balansen rubbas så sker det märkliga saker. Björnar som inte går i ide, etc…

Personligen vill jag ha en riktig vinter med snö, vill inte slippa snön och kylan. ;-) Inte för att det är så mysigt och vintrigt (vilket det förstås också är) men för att då vet jag att naturen kan få tid att förbereda sig inför våren. Som det är nu, måste det bli fel i cyklerna…

Vad händer när balansen i de naturliga cyklerna rubbas? Vi vet inte. Men märkliga ting sker. Människan drabbas också (även om h*n inte alltid tror det) eftersom även vi ÄR naturen vi också.

Isa56
2011-12-30 19:09
0

#6 Ja Skogis, någon vinter har vi inte. Iallafall inte härnere.

#7 Och förra vintern hade vi här i skåne ovanligt mycket snö, och länge. Vi brukar inte ha så mycket snö här, och de som kommer brukar inte ligga så länge. Men några grader kallare brukar det vara.

Så ovanligt varmt är det och samma temperatur på natten som på dagen, igårmorse när jag körde till jobb halvfem på morgonen var det treplusgrader. När jag körde hem vid två på eftermiddagen, var det fortfarande tre plusgrader. En del forskare är lite bekymrade över att det är samma temperatur dygnet runt.

Men visst är det mysigt med gnistrande snö och kallt, tyvärr är ju skånevintern oftare frost-tö-frost-tö. med glashala vägar som resultat.