Juldagen har börjat
Det har varit en mycket trevlig och lagom stillsam julafton hemma hos sonen, Smart att dela upp maten i två avdelningar så att hinner hämta andan genom att spela spel dricka kaffe, kolla Kalle Anka, lek med barnen gå en promanad innan nästa mat serveras. Men då var det gott!
Jag smet från ris a la maltan och stack hem istället.
Jag är sååååå trött så jag kommer störtdyka ner i sängen och sooooova läääänge i morgon bitti.
Nu ska jag vila hela veckan så att kroppen får hämta igen sig. Göra saker som är mysiga. läsa bok, kolla film. promenera, äta, vila till musik etc
Jag önskar er an skön och vilsam juldag.
Härligt!! Själv har jag ägnat dagen åt att sova massa.. Jobbar heeela julhelgen!! Jobbar natt. :) Så jag ska fira på måndag när jag kommer hem och sovit lite.
Ja här blir det klart lugna gatan. Det ska bli så skönt att vila nu några dagar.
Här har ni en som otroligt nog somnade 4 imorse…jag som alltid däckar nästan innan sonen och som sen fick gå upp med vilden kl 8 för att sedan ordna frukost, dra till mamma och pappa på jullunch, sen handla med mams, sen försöka dricka en kopp kaffe med två vilda barn med hööög ljudvolym, sen ta hem dessa två vildingar för att min syster blev sjuk och behövde vila och ja…nu sover äntligen vilden och jag unnar mig ett glas vin och tänker icke lyfta ett handtag mer idag :)
Kram på er & en fortsatt fin jul !
Amor Vincit Omnia
God fortsättning allesammans, här har det varit en riktigt slapp dag med film och onyttiga godsaker… :-)
…… har varit onyttiga godsaker här också…….. 
Tja, julen blev inte riktigt som jag tänkt mig, men det blir den sällan.
I min tidräkning är en dag en hel vecka för andra.
Nå förra måndagen blev det tre timmars jobb, sen köra hem med en muskelinfammation i ryggen, kändes som någon sparkat mig. Jaha det blev att ta det lugnt.
Paket och brev blev inte ivägskickade förrän i fredags, så det dimper nog ned hos folk i veckan, bättre sent än aldrig. 
Julafton blev det en runda till "pappsen" på förmiddagen, sen tog vi lite sill,lax och Jansson. Kalle Anka förståss. bytte julklappar med varandra, jag och maken. I år blev det några trisslotter, vi hade lite vinst bägge två, inga stora summor, men ändå.
Skinka och brunkål på kvällen och lite tomtegröt. Sen kaffe och en pepparkaka. Lugn jul i vår smak.
Igår kom barn och barnbarn, då är det den stora julklappsutdelningen, nöjet att se dem öppna sina klappar är mycket stor från min sida, jag älskar att ge presenter (tyvärr gör inte min plånbok det alltid) Men de var nöjda, de älskar mina "plockepaket" med lite av varje. Vi har ju ingen tradition med dyra och stora julklappar.
Imorgon väntar jobb, fyra dagar, sen är jag ledig igen en vecka. Då firar vi bröllopsdagen (15 år) som numer är lite viktigare än julafton. 
Önskar alla en god fortsättning. Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
#5 Det hör väl till på någe vis, eller hur. 
#6 God fortsättning till dig också Isa, och så trevligt med din kommande bröllopsdag! 
Tack Ravenna.
Ja bröllopsdagen är vår dag. Då tar vi ledigt och äter något gott och umgås. Förr körde vi ut och åt, men numer är vi rätt nöjda med att vara hemma.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻