Tarot iFokus

Tarot

Etikett: andlig-medial-utveckling
Läst 1609 ggr
jankeb
2

Vad är jag? ser auror å saker som kommer hända

Man vill gärna ha ett ord för det. vad jag Är..

jag har så länge jag kan minnats "känt" saker. Allt ifrån närvaro av "något", ibland och mer på äldre dagar kan jag veta exakt hur den som är kring mig ser ut. och nästan varför den är där, till saker som kommer att hända de jag håller nära och kära. Ser även människors namn i färger, vilket jag alldeles nyss fick vetskap om passar in på deras personlighet.. Har alltid sett mitt namn i krämlila. Andlighetens färg vet jag idag.

När det kommer till att veta vad som ska hända får jag först en känsla vilket jag likställer med "när fåglarna plötsligt tystnar".. som ett lugn före stormen. Plötligt blir allt tyst och då vet jag att snart händer något. Vad som ska hända kommer ofta genom okontrollerade dagdrömmar eller bilder som dyker upp. Det kan vara ett pussel ibland som man själv får lägga ihop tills jag förstår vad som komma skall.

Nyligen fick jag en känsla när jag var hos killen jag tycker om. Att något skulle hända honom och någon dag senare fick jag bilden av att han fick en hjärtinfarkt. Ofta kan jag få upp bilder men om känslan av obehag inte stannar kvar så var det bara en tanke, men denna gång låg känslan kvar och glödde inom mig. Men bilden var fel kändes det som. Det var en hjärtinfakt, det visste jag, den känslan var Så stark. Sen kom bilden/känslan/plötslig tanke om att det var hans pappa det gällde. Och i den stunden var det som att pusselbitarna smälte samman till en tydlig bild. Och igår, två veckor efter första tanken fick hans pappa en hjärtinfarkt.Så när jag fick veta var det som, ja det visste jag. Det förvånade mig inte. Hans mor har varit dålig länge så mer logiskt vore att det skulle hänt henne något men jag kände att det var pappan.

Två veckor innan tsunamin berättade jag för mina vänner att "det kommer att hända något hemskt snart och det kommer hända våran vän något". jag vissste inte vem riktigt, vet inte om jag faktiskt funderade på just vem men det obehaget av att veta att något skulle komma var hemskt. Och inget kan idag likställas med den känslan. Det var just som jag skrivit ovan, som att klockorna plötsligt stannar, fåglarna tystnar. snart kommer det…

Har även alltid haft stark intution om hur det ska gå med olika saker. Vetat att det skulle uppstå relationer exempelvis. Innan en muntlig kontakt påbörjats. Jag bara Vet liksom.. Vad är jag?

jankeb
2

TIllägg ska att min vän var med om tsunamin men hon överlevde. Jag tror inte jag kände att någon skulle dö utan "vara med om någonting hemskt"..

Har alltid varit jätte mörkrädd. Än idag är jag det och känner att jag iom det stänger ute mycket av de känslor jag får. Jag vågar inte gå riktigt så långt som att känna om någon faktiskt kommer att försvinna och när e där bilderna och pusselbitarna är lagda är der svårt att veta om de egna kontrollerade tankarna spinner vidare på känslan eller om det är något som faktiskt kommer ske. Jag visste att pappan skulle få en infakt men jag vet inte om han kommer att dö.. Där blandas mina egna känslor in då jag inte vill att han ska det. Om det bara blir önsketänkanden eller ej. Jag är inte så tränad i det liksom..

Är som person väldigt spontan och impulsiv i mina handlingar. Jag gör det som känns rätt.. så är till min person rätt ohämmad men har överlevt genom min instution. Det blir alltid som jag vill ändå..

christel70
1

Hej! Först vill jag hälsa dig välkommen till tarotsajten! Kul att du hittat hit och att du delar med dig av dina upplevelser.

Det är jättefina gåvor du har fått som du ska vårda väl och som du kan utveckla och lära dig förstå ännu mer. Det finns många bra kurser att gå.

Att sätta något specifikt namn på "vad du är" är svårt för du har många delar.

Medial är ett namn.

Klarsynt ett annat.

Visionär eftersom du kan se in i framtiden då du får varsel.

Auratolkare, ja det finns många namnGlad

Det som jag tror är din starkaste gåva är att du kan se auror och det är också denna gåva som jag skulle rekommendera dig att utveckla. I en persons aura kan man läsa in både personlighet, sjukdomar, dåtid och även framtid och jag tolkar din berättelse som att det är genom auran du får din mesta information ifrån då du känner på dig vad som ska händå med personer i din omgivning.Sen verkar det som att du även får varsel.

Du kan söka på Annalena Vikström som är en person som jag själv varit på kurs hos och som jag varmt kan rekommendera. Hennes hemsida är jättebra. Hon är född med Auraseende och skriver mycket i ämnet. Hon utbildar även i Reikihealing och inom det mediala.

http://www.anna-lena.se/

Medarbetare på Tarot

[Olivergb]
3

Du är du,det behövs inte något längre svar egentligen.

[Olivergb]
4

#2 Varför tycker du att människor ska utveckla sin förmåga genom kurser?

Själv har jag också gått kurser med uppmaning att jag borde göra det av andra.

Men med facit i hand förblev jag den jag alltid har varit  en enkel människa.

Och förstod att jag bara var ett objekt att tjäna pengar på.

christel70
1

#4 Jag tycker inte att människor behöver gå en massa kurser för att utveckla sin förmåga. Man utvecklas själv hela tiden. Däremot kan kurser vara ett bra sätt att få verktyg att få fart på sin utveckling och att träffa likasinnade för att förstå sin gåva. Den tjejen jag rekkommenderade att gå kurs hos tar inga hutlösa priser, hon håller lägsta priser i landet. Sen är det upp till var och en att ta ställning till vad man tycker känns bäst för en själv.

Medarbetare på Tarot

[Olivergb]
9

#5Visst klart människor får göra som det vill.Men om någon som ts skriver att den upplever händelser i förväg och kan se auror,så kanske man inte behöver uppmana på en gång att den kan gå på kurs.Det räcker väl att den vet det redan att den kan det.Och att den kan prata med andra på forum te.x som inte kostar något.Man behöver inte göra så stor affär av det hela.

christel70
0

#6 Som du läser i mitt inlägg i #2 uppmanar jag ingen att gå kurser. Jag skriver att: det finns många bra kurser att gå. Viss skillnad, eller hur. Sen skriver jag att Annalena Vikströms hemsida är att rekommendera då där står mkt bra information.

Att du sen tolkar att jag uppmanar till att gå kurs får stå för dig.

Medarbetare på Tarot

[Olivergb]
2

#7 Ja vet att du inte skrev uppmana.Men du föreslog att det finns många bra kurser.Faktiskt i ditt första inlägg.

christel70
0

Ja, det finns många bra kurser som inte kostar en förmögenhet. Jag vet inte vad du gått för några kurser men uppenbarligen har du inte så bra erfarenhet av dina kurstillfällen.

De kurser jag har gått har hjälpt mig framåt i min utveckling men som sagt det finns olika sätt att utvecklas på om det är det man vill och att disskutera på ex. forum är ett.

Medarbetare på Tarot

[Olivergb]
2

#9 Varför förutsätter du på en gång att jag inte har så bra erfarenheter av kurser?

Så är det inte, jag ångrar ingenting allt har sin tid.

Men i dag ser jag annorlunda på det hela.

christel70
0

Tycker att denna tråden spårar ur då den inte håller sig till ursprungsinlägget.

Om Olivergb vill fortsätta att disskutera att gå kurser eller inte är han välkommen att starta en egen tråd i ämnet.

Medarbetare på Tarot

[Olivergb]
5

#11 Men det var faktiskt du som tog upp och föreslog det här med kurser inte jag.

[Olivergb]
2

#12 Men nu var det du som tog upp och föreslog ts om kurser,inte jag.

[GunillaR]
0

Att få varsel är ju tecken på att man är medial. Ibland gäller ett varsel en själv, ibland gäller det en nära vän eller släkting, och ibland kan det gälla globala händelser.

När det börjar röra sig om globala händelser så kan man ju som enskild person inte göra något mer än att konstatera att, antingen slog det in eller inte.

Jag har fått varsel sedan slutet av tonårstiden. Det rörde sig först om personliga saker och så var det i många år. Sedan har detta kommit och gått i perioder. Plötsligt börja jag se globala händelser där alla slagit in utom en.

Jag frågade då ett känt medium om varför man får dessa budskap när man ändå inte kan göra något åt dem. Fick svaret att det är ett tecken från sin guide, som visar att man är medial och ska lita på de budskap och tecken man får.

Hur man sedan vill göra, om man vill utveckla sig och lära sig mer, det får man ju själv avgöra. Känner man i sitt hjärta, att detta är något som jag vill lära mig mera om, ja då får man ju leta efter någon seriös kursutövare.

Det finns ju de som inte går på kurser utan får informationen direkt från sin guide, som undertecknad.

Skogshumblan
1

Jankeb, känner igen mig i det du skriver om att bara ha vetat saker och varit rädd för mörker etc. Fram tills för lite mer än ett år sedan trodde jag inte på det här med varsel, övernaturligt och allt vad det kallas för. Men jag har upplevt saker som gjorde att jag inte kund förneka det längre. För mig var google en bra hjälp, jag läste på i olika forum och sajter, bildade mig en egen uppfattning om saker och ting. Att gå kurser och få hjälp att hantera och förstå det man upplever är ingen dum idé men det ska kännas rätt för dig. Vi här inne finns och lyssnar,delar gärna med oss av tankar och erfarenhet så känn dig välkommen i gänget här!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.