Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarotleken-kortens-betydelse
Läst 4248 ggr
Pam89
0

Lyckans hjul

Jag har läst på flera ställen att man inte kan tolka Lyckans hjul eller Ödeshjulet på enbart det kortet. Stämmer det verkligen eller borde man inte kunna gå på vilken känsla man får när man får upp det?

[Olivergb]
0

Gå på vilken känsla du vill det finns inga regler,så vidare du inte sätter upp dom själv.Och regler ska man försöka undvika om det inte är allvar.

Amandla
1

Skulle jag få upp Lyckohjulet i en enkortsläggning så skulle jag tolka det som att jag är på precis rätt väg, allt går som det ska, helt perfekt.

[GunillaR]
0

Det, precis som andra kort, får ju tolkas utifrån sitt sammahang i läggningen och utifrån frågeställningen. Men för det mesta så är det ju ett bra kort som visar på goda möjligheter.

Pam89
0

Jag drog kortet efter att jag frågat hur skulle mitt samtal med chefen gå. Samtidigt fick jag en toppenbra känsla och kunde se mig på arbetsplatsen. Men eftersom jag läste någonstans om att man var tvungen att dra ett kort till och då fick jag upp 9 mynt. Det känns väldigt bra för mig men hur skulle ni tolka det?

[Ravenna]
0

#4 Var läste du att du var tvungen att dra ett kort till?

Om jag var du så hade jag gått på din första känsla efter att ha dragit första kortet. Sen drog du ju ett kort bara för att du läst att du var "tvungen", så jag hade inte brytt mig om att ta med det kortet i detta fall. Lita på dig själv och din intuition, det är det viktigaste i Tarot.

Pam89
1

Det var någonstans på nätet men jag tyckte ju inte att det kändes rätt. Jag ska lyssna på mig själv lite mer i fortsättningen :)

[Ravenna]
0

#6 Ja..hmm, mycket man läser på nätet är ju dålig "information" (ofta baserat på hörsägen utan grund, någon säger si eller så, andra skriver likadant och då måste det ju vara sant). Det gäller att lära sig att sålla agnarna från vetet. Cool