Djävulen som plats eller situation?
Hej! Jag undrar om man vid speciella frågor kan tyda en plats, tex var eller under vilka omständigheter kommer man träffa någon/något kommer inträffa? Vad skulle djävulen stå för plats eller situation? Har hört tex chatt men vill gärna ha fler förslag :) Tack!
Nattklubb?
Vad gäller platser eller omständigheter där ett möte ska ske, det kan man ibland se. Inte så att man kan säga Gustav Adolfs Torg i Göteborg, utan mer att man förnimmer att det är en plats där det sitter mycket folk, kanske lite om att man uppfattar lugn eller brus.
Din fråga om att Djävulen skulle stå för en plats, det har jag aldrig hört talas om.
Har heller aldrig tänkt så förut, men på frågan får jag svara: en plats som man upplever frestande, eller blir utsatt för frestelser på. Ett konditori kanske? 
# 3 - Ja det skulle ju iså fall vara frestelsen 
Nattklubb är också ett bra förslag, Frallan81! För någon annan kanske det är den trendigaste klädaffären, SIBA eller bilhandlaren 
Ja min första tanke var ju på något mer ont men djävulen står ju mer för frestelser så det är nog på konditorihållet man bör gå.. godishyllan på Ica? Frestelser finns ju många.. om det handlar om en man, kanske en redan upptagen sådan?
Fast det måste ju inte vara en "ond" frestelse, djävulen kan också handla om att man sätter sig själv först på det bra sättet, att det är dags att man tar hand om sig själv. Det är inte egoistiskt, för att orka hjälpa andra måste man ju vara i balans själv.
Det var ett intressant perspektiv! Tack alla!
Tack själv! 
Ja på nattklubbar kan det finnas gott om "frestelser" 
Amandla, jag ska till SIBA och köpa ny TV i morgon. Hoppas där inte är för många frestelser där så att jag kommer hem med en mycket dyrare TV än den jag tänkt 
Haha!
Inte för inte som jag skrev just SIBA då! Håll i budgeten, det finns så många roligare saker att shoppa än just tv-apparater 
Jaaaa, jag vet