Vad saknas?
Hej!
Jag undrar om någon kan hjälpa mig och se varför jag känner mig så tom! Jag har kärleken, jag har en underbar dotter och det går bättre nu än någoson i mitt liv. Men ändå känns det så tomt!
Kan någon se varför?
jag blev hitskickad från Övernaturligt! ;) Men då vet jag, tack så mycket!
Haha! Det tyckte jag var lite kul *s*
Kan du PM mej ska jag kolla åt dej om du vill Nordqvist! ;)
Jag har inte lagt några kort men svarar ändå. Så där känner man sig ibland och det har säkert någon förklaring. Det kan vara så att efter en intensiv tid, kropp och själ tar en paus helt enkelt, och då kan detta upplevas som tomt.
Det är ju också så att man tror att det är normalt att gå omkring med lyckokänsla varje dag, men så fungerar inte vi människor. Det är helt normalt att bara få vara "låg" ibland.
Har du några egna funderingar på varför du upplever en tomhetskänsla, eller om denna känsla skulle ha en bakomliggande orsak?
Tomhetskänslan kan bero på att något inombords kallar på din uppmärksamhet. Vi kommer nog alla till den punkten någon gång i våra liv, när vi upptäcker att inget i våra liv är helt och hållet tillfredsställande i sig självt.
Det kan kännas precis som du säger; "Jag har kärleken, jag har en underbar dotter och det går bättre nu än någoson i mitt liv. Men ändå känns det så tomt!"
Då undrar vi förstås; vad är det som är fel? Något måste vara fel med mig, eftersom jag inte känner mig helt nöjd trots omständigheterna. Tror vi.
Det vi kallar vårt liv, våra livsomständigheter med andra ord, kan aldrig vara något som helt och hållet gör oss hela och uppfyllda. Det finns något mer i livet att upptäcka. Så sökandet fortsätter. Nu i det inre.
Kanske skulle du utforska mer av vad som finns inom dig, i djupet av dig själv?
#5 GunillaR, ja det kan du ju ha rätt i! Jo klart jag har upp och nedgångar! :) Varje dag! Tack!
#6 Ravenna jo jag har funderat på om det är något innom mig, där saknar jag ju eg mycket tror jag… Jag vet bara inte hur jag ska gå tillväga…
#7 Det är ju helt okej att känna så, och helt normalt att inte veta hur man ska gå tillväga. Det jag upptäckt för egen del är att meditation är en stor hjälp för att börja se inåt. Att sitta ner och möta det som kallar på en, kan bara göras i stillhet.
I vår vardag är vi så upptagna med våra tankar och måsten och har aldrig tid eller plats för vårt eget inre. Men det är det viktigaste vi har, så vi kanske måste skapa tiden och platsen själva…
#8 jag brukade meditera, men har så sjukt svårt att tömma hjärnan! haha!
Ja jag försöker tänka mer på mig nu för tiden. Förut struntade jag helt i mig och gav allt till nära och kära och andra som behövde hjälp hela tiden. Men det är svårt att se innom sig!!
#9 Nej, att tömma hjärnan är det ju ingen som lyckas med och det är inte heller vad meditation handlar om. Ingen kan sluta tänka. Funkar inte. ;-)
Men, man kan meditera för att betrakta tankarna och låta dem komma och gå (för det gör de hela tiden ändå) så man inte är så fäst vid varje tanke som poppar upp. Man får distans till tankar så de inte tar över hela tiden.
Och där i betraktandet eller bevittnandet finns stillheten. Inte i tankarna. Du kan aldrig tänka dig fram till stillhet. Men det finns en inre stillhet i alla, som är det som tankar kommer ifrån. Det är ditt inre.
Bra att du tar bättre hand om dig själv. :-)
#10 Tack! Ska tänka på det! :)
Nordqvist:
Jag fick en bildtolkning förut av en person på en mässa, som såg att mitt liv va väldigt tråkigt och ensamt just nu… och hon sa att jag skulle acceptera den energin, för det är så det ska vara nu..
Tror det är samma för dig… Acceptera, känn in, låt det vara så, det ska vara så nu en period.
~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~
#13 Ok! Ska tänka på det! :)
Hej Nordqvist. En liten fundering. Har du varit van att gå i motvind? Och sen blir allt jättebra, då är det inte konstigt om en del av dig känns tom, den där kampviljan har ju lagt sig.
Min far sa så här till mig en gång: Du går i motvind, lätt framåtlutad, när du kommer runt hörnet är det lä och du står på näsan.
Som sagt bara en liten tanke.
Hoppas allt känns bättre för dig och du snart hittar glädjen igen.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
#15 Bra sagt av din far! Kan stämma mycket väl!! :)
#15 Så klokt Isa och bra svarat! Gillar det din far sa också. :-)