Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 881 ggr
[GunillaR]
0

Snackis - 11 december

Godmiddag!

Hur har ni det denna adventsöndag (vet inte vilken i ordningen), Men jag vet att det är Lucia på tisdag och att jag ska vara med på Luciatåget och sånger här på boendet på tisdag morgon. Det var så längesedan jag såg och hörde en Lucia på riktigt, säkert sedan sonen gick i skolan.

Idag skiner solen efter alla stormar och regnväder som dragit fram här senaste dagarna. Dags att putsa fönstren igen!!! Som om man inte hade annat att göra.

I morgon ska jag börja med att riva ner tapet från väggarna.

Men idag ska jag ta det lugnt. Sitter med hårfärg i håret nu och väntar på att det ska verka.

För en tid sedan skrev jag en tråd om att göra om håret. Min tanke var att jag skulle göra ljusa slingor och sedan färga håret grått. Jag köpte slingblekning och en askgrå färg.

Slingorna med orange trots att jag satt över tiden.

Härfärgen med det askgrå tog inte alls överhuvudtaget, så igår gick jag omkring med en morot på huvudet, men inhandlade ny färg som tycks fungera denna gången, askbrun.

Nästa gång jag ska göra detta så blir det frissan!

Ha en bra dag!

Skogshumblan
0

Goddagens denna tredje advent. Morot i håret lät inget vidare Gilla. Hoppas du får fason på kulören igen. Här är loja dagen. Maken är iväg hela dagen och barnen och jag tar dagen som det blir. Just nu sussar dotera, sonen leker på sitt rum, kycklingen står i ugnen och jag sitter här. Sitter här och summerar livet i höst lite. Spännande att kika på vad olika läggningar visat och hur det blev. Ha en fortsatt trevlig söndag!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

christel70
0

Ja, orange i håret låter inget vidare… askbrunt låter bättreFlört Det är svårt att få till det hemma fast bra mkt billigare om man lyckas. Jag brukar göra det hemma men håller mig alltid till samma färg. Har också fått ,itt morotsfärgat en gång och det var inget kul så hädanefter blir det alltid samma.

Vad kul, Skogis attgå igenom läggningar och se hur det blev. Jag gjorde faktiskt det också för ett tag sen.

Vi har klätt granen här hemma idag och festade lite med julmusik, glögg och pepparkakor. Mysigt värre med hela familjen samlad.

Hunden fick sig ett välbehövligt bad nu ikväll så nu luktar han så gott, så gott.

Medarbetare på Tarot

[GunillaR]
0

Jag kan berätta att håret inte längre har morotsfärgade slingor, utan är askbrunt, en väldigt snygg färg men väldigt mörk. Jag blev förvånad att den var så mörk.

Ja detta med slingor, jag har ju försökt förut och fick samma resultat - morot. Det är väl så att om man har mörkt hår så ska man inte göra ljusa slingor. Men jag har sett många kvinnor som har ljusgrå slingor i håret. Det är kanske bara frissan som kan fixa en sådan outfit. Med tanke på hur mycket pengar jag lagt på dessa tre uppsättningar färger, så kanske det hade blivit billigare att gå till frissan istället……… *suck*

Nu har jag börjat klättra på väggarna! He he Cool Har alltså påbörjat nerrivning av tapeter. Nu blev det rörigt igen i lägenheten, men det kommer ju bli fint när det är färdigt.

Det dummaste är att jag inte inte bestämt mig vilken färg jag ska ha i sovrummet. Det står mellan ljusbeige och ljus ocragul. Men förhoppningsvis ska jag ha bestämt mig när det är dags att köpa färg. Man kan också ha en vit nyans……………….Tungan ute

Det är ett litet sovrum och därför måste det vara ljust.

Får väl ta hem lite färgprover