Snackis 5 december
Så här har dagen varit.
Tog det mycket lungt till tolv ungefär, sedan började jag borra i betongen i köket. Fyra hål ska borras till två hyllor (som jag ska aätta kryddburkar och olivoljeflaskor på)
Inte ett hål blev klart idag. Tror jag behöver en starkare borrmaskin. Men å andra sidan har jag använt denna vid förra inflytten, då jag köpte den. Så det är kanske som jag inte har någont uthållighete. 3 mm ungefär lyckades jag åstakomma idag. Men, tre centimeter x 4 ggr ger ju ett hål färdigt. Man får göra korta uppehåll för borrstålet blir varmt.
Någongång blir det färdig i alla fall, de ä bar å vänt.
Jag har också monterat ihop mitt nya datorbord, det tog en stund eftersom jag fick göra om en grej………….(det är så smått på beskrivningen så man kan inte läsa vad där står)
Så hela eftermiddagen gick åt till detta.
En trött Gilla har suttit i soffan hela kvällen och tittat TV.
Hur har era dagar varit?
Du jobbar minsann! Det kan ju tänkas att du behöver en slagborrmaskin, låter som att väggarna hos dig är lika hårda som hos mig. Känns som rena rama bergväggen när man försöker borra eller slå i en betongspik. Man kan hyra verktyg, det vet du väl?
Jag har en slagborrmaskin och betongborr. Men jag tror jag behöver en kraftfullare maskin så att det inte ska behöva ta så lång tid. Ska fråga om vaktmästaren har en som jag kan låna.
Hyra verktyg?? Var då?
Ja dessa husen är välbyggda måste man nog säga!!
Idag har jag inte tänkt jobba alls, utan ska åka in till stan på eftermiddagen. Måste fixa en gravbukett på Interflora. Och så ska jag försöka få tar på en liten korg som jag kan hänga i badrummet med mina "hårattiraljer i".
Det var strålande solsken i morse men nu hänger det tunga skyar. Det kanske kommer snö i eftermiddag enligt vädergubbarna.
Hm, ja vart? Kolla gula sidorna kanske? Här kan vaktmästarna komma och borra, men de ska ha 100 kr/hål och det känns lite väl saftigt.
Jag ska fråga i morgon på kontoret om det går att låna en kraftigare borrmaskin. Borra kan jag ju göra själv. 100 kronor hålet!!! Rövarpris!
Lägg av, 100 kronor för att borra ett ynka hål i en vägg? Det var rätt mycket det ja…
Nåja..
Om jag inte sagt det så grattis till nya bostaden Gunilla! Mycket jobb även efter man flyttat, men det hör ju till. Bra med starka väggar som inte smular sönder sig bara man tänker på att borra i dem. Som här, typ.
Tja, jag säger inte att gubbarna här är lata (kan vara därför priset är så högt, så slipper de göra något), så har jag inget sagt… 
Ja det är bra att veta att huset står pall om det blåser :-)
Hmm…….undrar om mina gubbar är lika lata. Det får vi veta i morgon.