Snackis 3 december
God förmiddag på er!
Hur har ni det med vinterväder i Sverige? Här i Malmö har det varit frostnatt. Igårkväll var det kallt, stjärnklart och skönt. Men nu har det kommit in ett nytt blåsväder med mildare vindar. Mörkt och trist är det.
Jag ska ta en tur till köpcentrat idag och köpa ny gardinstång till köksfönstret. Och kanske lite annat som vill bli köpt, man vet ju aldrig 
Ha en fin lördag!

Gilla, kul att se Dig här igen hoppas allt gått bra med nya lyan & att Komma till Rätta där! Här i Jönköpingstrakten blåser det och regnar. Inget väder alls om ni frågar mig. Jag slappar för allt jag orkar och försöker låta bli att jobba. Det är svår men jag måste ha lite ledigt.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
#2 Skogshumblan, förlåt men det lät väldigt svårt det där; att "slappa för allt jag orkar och försöker låta bli att jobba." 
Det måste vara rent omöjligt. Som att försöka anstränga sig för att somna. 
Ja Ravenna det är det också. Jag har kommit på mig själv med att tänka på saker som har med jobbet att göra. Allt ifrån att planera lektioner till vad jag vill få fram på utvecklingssamtalen. Det blir inget bra att aldrig släppa jobbet så jag får helt ärligt kämpa!
/ Skogshumblan
#4 Jag förstår hur du menar och jag känner ju själv igen det där. Jag höll på så och gjorde mig själv sjuk. Jag känner att det enda som "funkar" är att inte försöka så himla mycket.
"Nu ska jag minsann försöka sluta tänka på jobbet!" "Nu måste jag slappna av!" Det går ju inte. Ju mer motstånd och kämpande, ju mer av det får jag.
Det svåra är att inte då dåligt samvete för att jag inte jobbar hemma.
/ Skogshumblan
Nu börjar det yra lite lätt snö här! Bara precis sådär att man kan ana snö i luften 
#6 Usch ja, Dåligt Samvete. Vem behöver fiender när man har en sån kritiserande vän på axeln?
Dåligt Samvete är inget annat än gift, förgiftande destruktiv. När började man med att förgifta sig själv med Dåligt Samvete och när bestämmer man sig för att sluta? Tänker jag… Jag känner till det alltför väl nämligen.
#7 Det har snöat här också idag Amandla! 
Visa ord från Ravenna 
Det har inte snöat i Malmö, men vindarna var isande idag så det är nog snö på väg. För precis ett år sedan var det snöstorm.
Ravenna, ja ush. Men jag ger mig inte! Jag vägrar ta på mig eller ha dåligt samvete för saker jag inte kan eller ska göra något åt. Det r inte min sak att ha längre har jag bestämt.
/ Skogshumblan
#10 Isande vindar har det minsann varit här idag, hualigen. Vantar på!
#11 Bra för dig!