Hej på er!
Jag har precis installerat datorn. Fick mitt internet inkopplat igår men hade inte tid att installera datorn.
Flytten gick bra förutom att den kille som lovat hjälpa till inte ställde upp. Så sonen och jag fick ta hela flytten själva. Det tog lite tid eftersom jag inte är så stark och måste pausa lite då och då. Under veckan så hade jag ju tagit upp alla kartonger så det var "bara" möblerna och annat som vi flyttade. Vid sex tiden var det klart förutom några grejor som jag tog sen. Jag hade ju städningen av golven och spisen kvar i gamla lägenheten. Allting var klart på onsdagen då jag lämnade ifrån mig nycklarna efter godkänd besiktning.
Nu sitter jag här och ska försöka sätta ihop ett datorbord, men beslutade mig för att ge upp. Det där med skruvar och pilleri är inte min starka sida. Får hoppas att sonen ställer upp. Nu står datorn på min matbord utan högtalare eller annat inkopplat.
En kartong har jag kvar att packa upp och den ska jag ta i eftermiddag.
Lägenheten är ju mindre än den andra vilket gjorde att jag inte fick in alla möblerna. En fåtölj får ställas undan (ev slängas) och en bokhylla likaså.
Nu måste jag försöka att låta både kropp och knopp återhämta sig några dagar innan jag gör något annat. Jag ska faktiskt unna mig en liten promenad efter lunchen även om det regnar.
En rolig sak är att efter dessa två månaders packning och städning och flytten, så kom jag i två byxor som jag inte kom i innan i höstas - så det så!! 
Jag kommer inte att vara så aktiv på sajten de närmasta dagarna, men tittar in lite då och då.
Ha en fortsatt fin dag, gör dig riktigt hemmastadd nu.. kram på dig
*Kärlek & lycka*
Kram tillbaka lia 
Jag har funderat på att sova en vecka i sträck 
Skönt att du kommit in i nya lägenheten! Det är så skönt när man kan lämna den gamla bostaden helt med gott samvete. Nu har du något nytt framför dig
Tycker det känns tydligt även om du inte flyttade någon lång sträcka.
Sov ut nu, kram på dig!
Skönt att höra ifrån dig och att flytten har gått bra
Ja sova är aldrig fel
det kan behövas lite extra sömn efter allt slit. Hoppas du unnar dig det!
Jag har också varit ute och promenerat idag och det var jätteskönt trots regnet. Behövde lite frisk luft, har legat i migrän till och från i 4 dagar
men idag verkar det som om det gett med sig.
Har katten också funnit sig till rätta?
Medarbetare på Tarot
Jag tror egentligen inte det är sömn jag behöver utan helt enkelt vila och avkoppling. Det är ju rena gym-pass som man gjort varje dag nu i två månader.
Men Christel, har du besvär med migrän? Jag vet hur jobbigt detta är. Har lidit av migrän i ungefär 35 år. Ibland varade det i 3 dagar och då var man lagom "mör".
Katten var lite orolig första natten men sedan lugnade hon sig. Det har ju varit en stor omställning för henne, att först plockas hemmet ner för att sedan sättas upp igen på ett nytt ställe. Men hon verkar trivas och har funnit sig tillrätta.
Angående migrän. Har själv migrän och tills för några år sedan gick jag också i 3-4 dagar med detta. Fick prova Zomig nasal och det är helt fantastiskt!! Efter ca 20 minuter så släppte migränen,vi är ju alla olika så det är inget som säger att detta passar alla,det är helt klart värt att prova för det ger ju en helt ny livs kvalitet….nu mer finns dessa även recept fritt,dess värre kostar dom nästan 100.-/st. På gott och ont har jag kanske en liten fördel då jag alltid snabbt kommer upp till högkostnads skyddet vad gäller medicin….men om det funkar även för er kan det ju vara värt det,ibland (eller alltid) kommer ju migränen vid mer olämpliga tillfällen! Innan jag själv fått möjligheten att prova detta hadde jag inte en aning om att dessa mediciner fanns!
Hoppas för övrigt att du kommer trivas bra i din nya lägenhet!!
Trevlig helg! 
Anna
Tack för tipset, Anna med medicinen. Kanske dax att prova något nytt. Fick en släng av migränen nu ikväll igen… Det släppte igen efter jag sovit 1 timme men fortsätter det så här så får det bli vårdcentralen på måndag.
Den medicin jag använder är 2 alvedon och 1 stolpiller Diklofenak och sen bums i säng och försöka somna. Somnar jag inte så genomlider jag en massa olika symptom. Det är nog inte huvudvärken som är värst utan synbortfall och halvsidig förlamning. Tungan brukar domna av och det är läskigt.
Medarbetare på Tarot
Jag har också migrän, förr kunde den utan vidare hålla på i tre dygn åt gången, och jag hade sådär två-tre anfall i månaden. Sen fick jag börja äta Levaxin mot underfunktion på sköldkörteln, det tog bort det mesta. När jag väl får migrän nuförtiden så tar jag Zomig Nasal och det ÄR en undermedicin för mig också! Det svider som attan i näsan en stund efteråt men det bekommer mig inte. Den inte bara lindrar migränen utan avbryter anfallet helt, det blir inget mer av det. Väl värt att prova!
Christel, de mediciner du tar hjälper inte mot migrän. Det som hjälper mot migrän är kärlsammandragande medel som Zomig, Imigran. Det finns också nya läkemedel nu som har samma effekt.
Så tala med din läkare och be om att få en riktig migräntablett. Inget annat hjälper, hur starkt det än är.
Anna S, tack så mycket :-) Jag trivs redan och detta blir positivt 
Hej Gilla välkommen tillbaka. (från en som är sen som vanligt) 
Jag kan tänka mig att du är mör i kroppen nu. Så ett par dagrs pyssla om dig själv känns helt rätt nu. Skönt att du trivs. Lät så fint med utsikten från ditt fönster som du berättat om innan. Och grattis till att du kommer i dina jeans. 
Migrän ja. Jag hade en släng i tonåren, men det växte jag ifrån mellan 25-30 år nåt. Och nu har jag nästan aldrig huvudvärk. Blir bara lite tung i huvudet. Och det är jag väldigt tacksam för.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Tack Isa 
Vaddå sen? Bättre sent än aldrig 
Idag har jag försökt att leva normalliv med en tur ner på stan. Men sedan kände jag att jag var tvungen att städa golven här. Man drar ju in så mycket skräp med flytten, men nu är här rent och fint på golven.
Ska försöka med lite stretching nu och mjukrörelser annars blir jag stel och orörlig.
Det låter förnuftigt med lite stretching och mjukrörelser. Borde nog jag också göra. Flytt ja där drar man in en massa, egentligen knappt lönt tvätta golv innan. 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Hej Gilla!
Kul att se att du är på plats i nya lyan! Då får vi se om du drar igång kursverksamheten till våren 
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Hej Elpida 
Ja det mesta är på plats.
Idag ska jag ut och köpa plugg och sedan ska jag borra hål i väggar. Lite hyllor och annat ska upp, men jag upptäckte att jag inte hade någon plugg.
Kursverksamheten, ja vi får se hur stort intresse det blir
Blir det intresse så drar jag igång igen.
Hej Gilla
Lycka till i nya lägenheten Som jag förstår så har du mycket och stå i och det måste kännas roligt att inreda och möblera i den.
Allting är möjligt
Tack Dolla 
Ja, jag måste tvinga mig till en paus då och då. Idag har jag fått upp gardinerna i vardagsrummet. Vilken härlig känsla!