Tarot iFokus

Tarot

Etikettandlig-medial-utveckling
Läst 1910 ggr
[Momiji]
0

Hatar det här!

Har under några dagar gått omkting med en olustig känsla i kroppen. Samma känsla jag hade precis innan tsunamin i Thailand och en gång senare strax före en kompis dödsfall. Jag satt idag på bussen och försökte komma på vad detta kunde bero på att jag kännt så nu. Men jag fick veta det nyss. Min mormor ringde och berättade att min tremenning(eller syssling som det kallas i södra Sverige) har hittats död idag. Usch! Jag hatar verkligen att jag inte kunde se detta innan och hjälpt han. Hade jag bara vetat vad som skulle hända hade jag ju gjort något.

Vila i frid Ali <3 Gråter

Skogshumblan
0

Känner så med dig och er som mist A. Och jag känner så med dig som haft en känsla men inte kunnat få fram vad. Det är vidrigt ibland. Hoppas du hittar sätt att göra klart för dina guider att du inte vill veta om du inte får veta tillräckligt för att få/ kunna gripa in. Stor kram!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Mads
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Åh, sänder en kram. Finner inga bra ord.

Kram Madde

Amor Vincit Omnia

[Momiji]
0

Saknar verkligen hur det var när jag var litet barn. Det enda jag fick förminnelser om var roliga och bra saker. Det känns så värdelöst att få dessa känslor då man ändå inte kan hjälpa någon med dom. Kan ju tillägga att det var ett rent misstag att han gick bort. Det var inte självmord. Tänk om jag vetat vad som skulle hända, då hade jag kunnat ringa hans mamma(min mammas kusin) och säga åt hon att fara dit så han inte tagit drogerna.

liawilson
0

<3

*Kärlek & lycka*

[GunillaR]
0

Jag tror jag förstår vad du menar. Du får varsel om något men vet inte vad. Jag är också en person som får varsel på olika sätt, ibland i klara drömmar, ibland i syner och ibland i rens känselupplevelser.

Intressant i detta är att när stora händelser sker, händelser som berör många människor typ Tsunamin eller 9/11, så har det rapporterats att många fått varsel och känningar på olika sett. Detta är ju också en bekräftelse på att det finns krafter och energier som vi alla är involverade i på hela planeten.

Sen är det ju väldigt sällan man direkt kan gå in och påverka olika händelser. Är det meningen att man ska kunna gå in och påverka då får man också i regel tillfällen att göra detta, men annars inte. Detta har ju att göra med våra personliga karman att göra.

Intressant ämne!

[Momiji]
0

# 5 Jo, det är precis det jag menar. Får bara en känsla innan, men får aldrig veta vad det är förrän det är försent.

[GunillaR]
0

# 6 - Jag ställde en fråga för några år sedan till ett medium, om varför jag fick dessa varsel på händelser som var så stora att jag inte som enskild person kunde påverka eller över huvud taget göra någonting. Då fick jag till svar att det är kanske min guide som låter mig ta del av dessa händelser som jag sedan kan bekräfta, att de verkligen hände. Ett sätt att ha tillit till det jag känner och upplever, och lita på de budskap jag får.

Kanske något som du också kan ta till dig Flört

[Momiji]
0

# 7 Ja, det kanske är så. Tack för att du berättade Glad

[Momiji]
0

Natten mellan igår/idag så dog Alis mormor, alltså mammas ingifta faster. Känner att jag verkligen inte orkar med nå mer nu. Först Ali, sen Atlas(mosters hund) och nu Britt. Känner mig helt tom och vet inte vad jag ska ta mig till längre

tarotlasse
0

Det kan nog ligga något i det att vår Guide vill visa våra möjlighter och visa att vi har en medialitet och att detta är ngt vi kan utveckla.

Det är ju också en fingervisning på att vi ska ha tillit och lyssna på vår inre röst.

Jag hade väldigt ofta sann drömmar och varsel när jag var barn vilket jag tyckte var väldigt obehagligt.

I dag har jag bett mitt eget inre (Guide) om att slippa få dessa varsel om jag ändå inte kan påverka detta.

Samma när jag lägger tarorkort så har jag bett mitt inre att inte få till mig dödsfall och svåra olyckor.

För det var inte så ovanligt jag kunde få till mig dödsfall  under en tarotläggning tidigare.

Men dom lyssnar på oss och i dag så får jag inte dessa varsel eller döds fall under Tarot läggningarna.

Så det hjälper att prata med sin guide och sitt inre så vill man inte ha dessa varsel eller få information om vissa saker så kan du få slippa detta.

Men var tidigare med i en grupp där vi tränade i att få varsel om världhändelser och bad då om dessa varsel och då fick jag dom också.

Men detta var inget för mig var obehagliga saker som jag fick se som även skedde och inget jag kunde påverka överhuvudtaget.

Så varför må dåligt och bli illa berörd när jag ändå inte kan göra ngt åt det så jag slutade i denna grupp och bad att slippa få se dessa varsel.

Så man kan faktiskt själv påverka vad man vill få till sig genom att ha en kominikation med sitt inre (guide)

Lasse