Tarot iFokus

Tarot

Etiketttolkningar
Läst 1637 ggr
[LovaExtrakt]
0

någon som kan spå mig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej.

jag har sedan länge haft problem med svåra mardrömmar.

drömmar fyllda med ren skräck.

jag mår väldigt dåligt och har flera diagnoser.

jag vaknar ibland av att det känns att folk drar i mina ben och sticker mig med nålar.

skulle någon erfaren kanske tänka sig att spå mig?

[GunillaR]
0

Hej!

Det låter inget trevligt om du inte kan sova ordentligt. Tyvärr så kan inga spådomar rätta till sådana problem. Du bör tala med en läkare istället så att du får hjälp med dina problem.

[LovaExtrakt]
0

har haft en rad med läkare och det känns inte som någon bryr sig.

jag har höga doser med flera olika medeciner och jag mår väl något bättre men det är ju inte någon stor skillnad:/

Skogshumblan
0

LovaExtrakt.

Håller med Gilla om att läkarhjälp vore en bra väg att gå men förstår om det inte hjälpt dig.

Tyvärr finns det inget som spådom kan hjälpa dig med men om du vill ha hjälp av någon som  kan hjälpa dig försöka se vad eller vem det är som förstör så för dig, så kan det vara idé att vända dig till ett medium. Var dock noga med att kolla upp vilka som är seriösa och inte innan du anlitar någon.

Inne på healing eller medialt finns det några som kan hjälpa dig hitta rätt hoppas jag.

Hoppas det här ordnar sig för dig.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[LovaExtrakt]
0

tack.

jag får se hur jag gör ^^

Bara Anna
2

Huj! Låter inte trevligt det där!

Två saker som du kan överväga (förutom att tjata på dina läkare att LYSSNA):

1) Börja försöka lära dig meditera, eller börja med avslappningsövningar för att du skall få bättre nattsömn

2) Börja fundera på att lära dig tolka tarotkorten själv om du känner lust. Tarotkorten kan hjälpa dig att få kontakt med ditt egna undermedvetna och på så sätt skapa en bild om vad som pågår och hur du kan hjälpa dig själv.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

[LovaExtrakt]
0

tack, jag ska försöka^^

[Ravenna]
0

#0 Det låter väldigt jobbigt för dig LovaExtrakt. Du har fått bra råd i tråden tycker jag.

Det är inte alltid som den traditionella sjukvården begriper sig på såna här problem tyvärr, och det finns andra vägar att ta, eller se som komplement i alla fall.

Du skulle kunna vända dig till någon som är kunnig inom helande,
t e x shamanism, om du är intresserad av mer ursprungliga metoder för hjälp.

Även annan form av healing kan hjälpa, det finns många vägar att ta och jag tror det är där du kanske ska börja: att tänka dig att det finns en möjlighet ut ur det du upplever som så jobbigt.

[LovaExtrakt]
0

# 7   ja , jag tycker jag har fått jätte bra råd från alla och ska nu prova lite metoder.

tror att det finns så mycket mer än att proppa i sig medeciner.

hoppas jag kan må lite bättre snart.

tycker att det saknas mycket inom sjukvården.

kanske kan jag påverka det i framtiden :)

tack och åter tack till alla svar

[GunillaR]
0

Massage kan också göra underverk! De flesta sjukgymnaster kan ge massage.

Akupunktur är också något som du kunde testa, dock inte samtidigt som massagen.

Kanske du skulle vända dig till en några andra sajter här på iFokus,

Healing och Alternativa Behandlingar

Lycka till Glad

tarotlasse
2

Jag tycker du ska prata med din läkare om dina dröm problem.

och om dom medicinerna du tar för vissa mediciner kan ge mardrömmar som biverkning.

Jag har sedan jag var 12 års åldern haft svåra sömnproblem och testat dom flesta sömntabletter på marknaden utan att det har haft ngn större effekt.

I dag så får jag melatonin kroppen eget sömnhormon och min sömn fungerar äntligen men tyvärr även en biverkning här även om det är ett rent naturligt preparat,

Jag får hemska mardrömmar  av tabletterna men har under nästan 40 år inte drömt överhuvudtaget eftersom jag alldrig hamnat i ngn remn sömn enligt sömnkliniken.

Så nu går jag i alla fall ner i riktig sömn men tyvärr så får jag ta dessa mardrömmar efter som jag idag är mycket piggare  en vad jag ngn sina varit eftersom jag sover av tabletterna.

Som dom andra kan ingen Tarot läggning hjälpa dig en seriös tarotläggare ska alltid råda ngn med hälsoproblem till sjukvården som är utbildade till detta vilket inte vi tarotläggare är.

Blir så lätt fel vet en ung tjej som fick veta av en tarotläggare att hon hade cancer i magen.

Tjejen som  ansåg allt var kört gick inte till läkaren  fören hon hade så ont så hon inte kunde resa sig ur sängen.

Då hennes föräldrar körde henne till akuten det visade sig att hon hade magkatarr  inte ngn cancer  så en Tarot läggare som orsakade en massa onödig smärta o ångest eftersom inte hade ngn hälsoutbildning.

O tolkade magproblemen fel o sa att det var cancer när det var ngt helt annat.

Så därför ska vi som tarotläggare hänvisa till sjukvården om vi upptäcker hälsoproblem.

Samma när man ger healing s¨rekomenderar man alltid patienten att även söka hjälp av sjukvården och låta healingen vara ett kompliment inte en ersättning,

Oftast har man märkt i England där man har healing inom den ordinarie sjukvården att enbart sjukvård inte är den bästa lösningen o inte enbart healingen  men kombinationen kan göra underverk.

Lasse

Lasse

[LovaExtrakt]
0

Tack Lasse.

Jag hoppas att jag ska få den hjälp jag behöver av sjukvården.

Läggs kanske in på behandlingshem inom den närmsta tiden så vi får se hur det fungera.

Tack för svaret

MVH Lova

liawilson
0

Hoppas du får hjälp med att må bättre!

*Kärlek & lycka*

[LovaExtrakt]
0

Tack så mycket :)

Emsay
0

Fina människor det finns, säger som dom.. hoppas att det löser sig för dig vännen! Stor kram

tarotlasse
1

Jag hoppas verkligen du får rätt hjälp men min känsla det är ngt på gång som kan hjälpa dig till en positiv förändring men det är vården som är inkopplade i detta,

Tyvärr händer det att att Medium och tarotläggare ger totalt livsfarliga bedömningar och råd när det gäller hälsan.

Jag fick för flera år sedan ett samtal av en dam som hade fruktansvärda besvär med andevärlden och hon var rädd o en fruktansvärd ångest för vad andarna skulle hitta på.

När hon kom hem till mig såg jag omedekbart att detta var en person med fruktansvärda problem och psykiskt sjuk. Det försa hon visar mig är en stor förskärare i väskan o den ska personen högga ner andarna som stör henne på Bussen.

Personen var väldigt insatbil och otroligt vaksam men när vi samtalade så kommer det fram att hon varit hos ett medium som sagt åt personen att sluta med sin psykofarmika hon tog för sin psykiska sjukdom.

Mediumet rekimenderade henne att börja med svavelktabletter som mediumet sålde,

Vilket slutade i en katastrof o där personen var beredd att mörda passagerarna på budssen efter som hon fått för sig att det var onda andar som skulle göra henne illa.

Nu fick jag ringt hem till dottern som hämta henne med bil och körde henne direkt till psykakuten där hon blev inlagd i 3 månader för att helt börja om att sakta trappa upp medicinerna till normal dos igen.

Mediciner som var direkt livshotande att avbryta tvärt emot.

Så vad ni än gör ändra alldrig på en medicinering en läkare skrivit ut.

för dels kan det krävas en lång tids nedtarppning för att sluta o dels att man kan fövärra en sjukdom om man har fel.

Men jag vet att i bland får man upp i korten på att göra en förändring på en medicin men rekomendera då att klienten besöker sin läkare för att se över medicineringen och att läkaren då tar det beslutet.

Jag har haft klienter som jag skickat in till läkare för provtagning eftersom jag fått upp att dom  borde kolla sitt blod socker och om dom har diabetes.

Där läkaren skrattade lätt åt klienten men dom tog ett blodsocker prov och det visade sig ligga skyhögt. Då skrattade inte läkaren längre utan frågade klienten hur tusan kunde din tarotläggare o healer se detta och att hon skulle vara glad att hon fick vård så snabbt för hon var i risksonen för att gå över i en medvetslöshet.  Så läkaren skickade med en hälsning om att han var imponerad över att jag kunnat se detta och min klokhet att omedekbart skicka henne till läkaren.

Så visst kan man få upp hälsoproblem men då viktigt att sjukvården får ta ansvaret för behandlingen.

Sedan kan man alltid kombinera den ordinarie behandlingen med healing inte ersätta den.

Lasse