Tolkning för nybörjare
Hej. Jag har aldrig tidigare använt mig av tarotkort men har av nyfikenhet nyligen skaffat en.
Jag står just nu inför valet att byta jobb och tänkte att korten kan hjälpa mig med att fatta beslutet om jag borde byta eller inte.
Min fråga var "Hur skulle min framtid på på den nya arbetsplatsen se ut" och nu vill jag gärna ha hjälp med tolkningen.
Fick korten: Kung i mynt, Eremiten och Drottning i stavar.
Vet inte om jag har gjort rätt, nybörjarde som sagt, tar gärna emot tips på hur jag annars borde göra =)
//Joe, Spårvagnsförare
En fråga; har du gjort någon föreställning om vad de tre korten ska representera, eller du bara har lagt tre kort?
Ibland kan man ju bestämma vad korten ska stå för, till exempel
ett kort står för dåtid, ett för nutid och ett för framtid.
Eller kanske så här: första kortet står för underliggande orsak till frågeställningen, andra kortet visar vilka hinder som ligger i din väg och tredje kortet visar vilka fördelar du har
på korten att tyda så ser det ju absolut inte ut att bli fel på nya arbetsplatsen..Ser ut som att det skulle bli rätt så bra.
*Kärlek & lycka*
#0 En mycket enkel tolkning skulle kunna vara att det nya jobbet leder till en framtid med god materiell standard (kung i pentagram), att du vågar gå din egen väg och hittar styrkan i dig själv och litar till din inre vägledare (eremiten), samt att du delar med dig av dina samlade erfarenheter med andra (drottning i stavar).
Men som sagt, detta är en enkel tolkning och ett (mitt) sätt att se på det. På det stora hela så tycker jag korten pekar i en positiv riktning för dig om du är villig att utvecklas.

Min tolkning är att du ska byta jobb. Senare i framtiden kommer du jobba med kvinna som du kan lita på. Hon visar vägen för dig och din framtiden..Det viktigaste är du lyssnar på dig själv alltså vad vill du ..Hon kommer fråga dig alltså frågesätta dig via jobbet. hon kommer vara stentuff mot dig.
vad säger magkänsla??
Min tolkning när det gäller Eremiten så vill du utvecklas och du kommer utvecklas med nya jobbet och kommer ihåg, följ magkänlsa. Det kommer gå jätte bra för dig …
P.s det kommer några som blir svartsjuka på dig för det går bra för dig..så strunta i dem och följ din väg..
Du kan berätta för oss sen hur det gick….
P.s jag är Nybörjare och kanske har fel
ha det så gött
mvh P
spännande att alla tolkade likadant i det stora hela =) Lycka till killen..
Kramar
*Kärlek & lycka*