OT - Välj hårfärg och frisyr!
Varför inte ha lite kul så här på lördagen?
Jag var idag och inhandlade en hårfärg och såg att man kunde labba med hårfärg och frisyr.
Jättekul.
Se till att du har en bild på dig själv och sen är det bara att sätta igång.
Vad snyggt. Du blev jättehäftig.
Jag måste hitta ett annat kort, för jag blev kort sagt, hemsk. Och blond ska jag definitivt inte vara. 

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Jag ska låta mitt hår växa ut nu så att det grå kommer fram. Jag är väldigt trött på att behöva tona det. Det blir alldeles för mycket skillnad så fort håret växer ut och det är inte snyggt.
Så jag köpte en askgrå färg. Funderar på att göra några slingor framtill innan jag färgar det grått………
Och så ska jag låta luggen växa som på bilden, lite osymetriskt kan ju vara kul.
# 3 - Ursnyggt! 
Tack! Lustigt hur ung jag blev på bilden, 20 år försvann! Kortet tog jag häromåret så det är inte gammalt.
Jag blev 30 år yngre!! Alla hakorna försvann 
Tänk om det vore så enkelt på riktigt! *haha*
# 8 - Varför inte? Detta blev ju jättehäftigt!
Jo, Lite smink så hade det blivit snyggt. Det hade ju blivit en väldigt radikal hårdklippning, jämfört med det jag har. 
# 11 - Absolut! Det är narutligtvis ett jättesteg att klippa av ett långt hår, men det växer ju ut igen om du skulle ångra dig *blink*
Jag tycker att en lång lugg och lite taggigt klippt skulle bli väldigt spännande på dig.
Jag hade nåt liknande i tonåren, fast jag var nästan svarthårig då. Var nog närmare 30 innan jag färgade håret. Jo lugg har jag funderat att börja med igen.
Inte ens mina "kids" skulle känna igen mig. LOL 
Hmmm……… jag tycker mig uppleva lite planer som smides här 
#3 Vad söt du är. Med den busrufsen. 
Det är jättesnyggt på dig.
Ska jag klippa mig får jag gå till frissan. Dotra tvärvägra klippa mig kort. Hon har talat om för mig att jag är över 50 (tänk det visste jag inte
) Och då är mitt hår ovanligt bra i kvaliten och snyggt. Har nog tagit 10 år ungefär att få det så långt.
Det är nog bäst att gå till frissan eftersom hon/han måste klippa upp håret från början för att få till det rätta rufset. Du kan vara tacksam för att ha ett hår som har bra kvalitet, då blir det ju ännu lättare att få till.
Jag klipper mig alltid själv men nu har jag ju en grundlängd att följa. Hade jag haft långt hår så hade jag gått till frissan. Kanske jag får göra detta i alla fall eftersom jag ska byta stuk helt. Men det måste växa till sig först.
Problemet är att jag har "babyhår" mjukt tåligt, men tyvärr nästan helt omöjligt att få volym i. Om man inte använder väldigt mycket mousse, gele osv.
Jag klipper mig en gång om året, topparna tycks inte slitas så mycket, antagligen för at alltid bär det uppsatt på jobb. Men har funderat på att klippa upp lugg. Jag har jämlångt hår ner till midjan, det är så långt så man drar sig lite för att klippa det.
Tror det blir jättesnyggt på dig. 
Då har vi exakt samma hårtyp. Det går inte att få volym om jag inte har gel och blåser det underifrån.
Börja med att klippa lugg *blink*
# 15 Tack! Som jag skrev, jag hade ungefär den frisyren när jag var i tjugoårsåldern. Nu är mitt hår ganska ordentligt lockigt, nu har jag snart midjelångt och med längden har korkskruvarna kommit. Kommer aldrig mer att klippa lugg, kan jag lova. Varför jobba emot håret istället för med! Fast kanskekanskekanske att jag klipper det i page igen? Hmmm… får ångest bara jag tänker på det, drömmer mardrömmar ibland att någon klippt mitt hår kort.
#15 Åh blir avis, så fint, mitt är spikrakt. Ja hur jag ser ut finns på min sida. 
Tack igen, Isa! Jag ville ha rakt hår när jag var tonåring, varje morgon blötte jag håret och satte en stor kam i luggen för att tynga ner den. Var lika orolig varje gång att jag skulle glömma att ta ur kammen innan jag sprang till bussen
Har haft alla möjliga frisyrer genom åren, även i stort sett snagg
men den här är bäst. Klart enklast, bara att tvätta och låta torka. Sen har jag använt mig av balsammetoden sen två år, det har verkligen gjort susen. Jag tvättar alltså bara med balsam, se lockig.se för mer info, och det är inte alls bara för lockiga hår utan för alla som vill få ett friskare och snyggare hår.
Varför vill man alltid ha sitt hår i raka motsats som det är? Min bror är lockig och mitt hår är spikrakt. När han var ung så gjorde han allt för att platta och räta ut det, och jag gjorde allt för att vara lockig.
Men numera så är han lockig och jag spikrak.
Men det är inte utan att jag blir lite avis på dig amandla, för dina sköna lockar……
Men nu är jag jag och 64 år gammal, Mitt hår är grått och det finns ingen anledning att hålla på med att dölja detta. Jag har labbat lite med det foto jag använde till första bilden här. Här kommer det rätta fotot med hakor, rynkor och allt. Och så har jag gjort håret grått och ändrat lite på nuvarande frisyr. Mer hår i pannan och kort i nacken.
Snyggt! 
# 25 - Tack 
Det ska verkligen bli spännande att se vad det kommer bli utav detta. Jag tror jag måste bleka slingor först för att dölja det rödbruna. Jag ska vänta tills efter flytten för då har det växt ut lite mera.
Tror det kan bli attans så raffigt och snyggt. =))
Kan man inte hälla på Blomstra???
För att få det växa snabbare 
Haha, för sa killarna "Substral i skorna och stå på tillväxt" Så kanske det hjälper. 

Isa, då har vi likasamma här då - klipper mig en gång om året och har hår till rumpan och tunt men mycket i princip rakt rätt så blont (läs råttfärgat men nu grått) hår… :)
Har ibland tonat det råttfärgade håret men nu är det så mycket grått att jag låter det vara, det har liksom blivit blont igen som när jag var barn.
Ni är för härliga! Ser fram mot att få se bilder på hur fina ni blev i era frisyrer när det växt/ klippts & stylats! Själv börjar jag få enstaka bångstyriga gråa hår i mitt mörka skatbo. Har färgat det då och då men nu känner jag mig stolt över min ålder. Dessutom är det ju inne med zebramönstrat så kanske ska man våga visa sig och magen "två barn senare" i bikini till sommaren;)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Jag har redan börjat forma mitt hår med att klippa bort "polisongerna" och börjat kamma ner lugg. Och det är väldigt grått i utväxten, riktigt stålgrått. Det kan ju bli snyggt om det får växa fram, men vem vill vänta och ha tvåfärgat hår på tvären?? Inte jag.
Men jag ska flytta först och så får jag se hur det ser ut. Växer gör det i alla fall så jag tror inte jag behöver någon Blomstra 
Stålgrått är snyggt! Jag har en hel del grått i mitt hår, men färgar över. Känns inte som att jag är redo att bli helgrå ännu på några (många) år…
# 33 - Det där har jag känt i några år eftersom det inte varit riktigt grått. Men nu har jag ju samtidigt märkt att toningen inte riktigt fäster på utväxten.