Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarot-allmänt
Läst 2624 ggr
Anna S
0

Symbolers betydelse?

Jag skulle vilja lära mig mer om betydelsen av symbolerna i Tarot!     Någon som har bra tips om var jag kan fördjupa mig i detta?  Kanske nån vill delge sina kunskaper här?

Tack på förhand! / Anna

Amandla
1

I häftet som medföljer de flesta tarotlekar står det oftast om symbolerna som finns på bilderna.

Det finns bra böcker om symboler. Jag har köpt mina på bokrean, då blir de inte dyra heller. Jag har bland annat dessa:

Symboler av JC Cooper

Vägvisare av Denise Linn

fridelfina
0

Det finns ju massor med info här på sajten också! Och Gilla har en finfin kurs att gå på när hon drar igång den!

Lalka
0

Jag har en länk som jag använt lite grand. Tror jag fått den från någon iFokus sida. :)

http://www.tarotteachings.com/symbol-meanings-of-tarot-introduction.html

Hoppas den kan vara till hjälp. :)

Anna S
0

Tack alla Snälla för tipsen!   Glad

Anna

[GunillaR]
0

Annars hittar du länkar till alla kortens betydelse överst i inläggslisten till vänster. "Tarotkortens betydelse"

tarotlasse
2

Hej Anna jag rekomenderar dig att inte läsa dig till vad symbolerna betyder.

För symbolerna betyder olika från person till person och från läggning till läggning.

Så det symbolen betyder vid en tarotläggning kan betyda något helt annat vid nästa läggning.

För symbolerna tyder man med sin intution och vad som dyker upp i huvdet från fall till fall då får du en riktgt bra tolkning och det ger väldigt specifik information.

Om du däremot läser dig till symbolernas betydelse från häftet ja då lär du in en annans persons tolkning o hur den tolkar symbolen. Vilket kan vara helt fel för dig.

Så väldigt ofta blir det inte helt rätt när man använder sig av ngn annans tolkning.

Så bättre att du tittar på symbolen och berättar det du får i tankarna när du tittar på symbolen för då får du ett riktigt bra resultat av  din tolkning.

Många säger att det är så svårt att tolka själv men när man väl provar och övar på det som märker man att det är inte så svårt ändå.

Lasse