Snackis - Fullmånen
God middag 
Nu är det fullmåne på gång. I morgon är den full och som starkast.
Har ni märkt något speciellt med denna fullmånen? Jag själv har upplevt några saker som tyder på en speciell egenskap med denna månen, men är nyfiken på om ni upplevt/upplever samma.
Vi låter denna tråd ligga tills fullmånen är förbi på lördag.
Känner ni något särskilt? Kan ni sova?
Kunde vara kul att jämföra.
Jag sover ovanligt bra, flera timmar åt gången, och så drömmer jag mycket.
Jag sover också som en stock.
En sak till är att jag känner kraften som stark och ren, att energin är stärkande och renande, ja rent av kraftfull.
Jag hade inte tänkt på att det är fullmåne förrän igår kväll när jag gått och lagt mig. Eller ja, för det första så märkte jag på kvällen innan jag lade mig att jag inte var ett dugg trött, som jag brukar vara vid den tiden. Jag "borde" ha varit trött, haha. Men jag tänkte, jag måste ju ändå gå och lägga mig annars orkar jag inte upp i morgon. :-)
Jag lade mig men kunde inte somna. Det var så mycket energi, som om jag skulle kunnat gå upp ur sängen och dansa. Ändå gjorde jag avslappning för kroppen. Jag fattade först inte varför jag var så full av energi, tills det slog mig att det var fullmåne. När jag väl somnade sen så sov jag gott, vad jag minns.

Vacker e hon å klart lyser hon. Trött är jag och vill vila, sova länge och djupt. Men jag vet inte om jag kan säga att det beror på fullmånen egentligen, det är nog hela årstiden. Det är lite konstigt för vanligtvis är jag full av energi på hösten. Men jag är lite väl slutkörd på alla fronter så det är det som är huvudorsaken till tröttheten.
Det jag kände ikväll när jag kom hem från jobbet och såg Fullmånen som lyste upp himmel och vägen där jag gick var att jag ville åka ut i skogen, sätta mig på ett berg, svepa om mig en stor pälspläd och spela följt! 
Alltså,
1) jag har ingen pälspläd…
2) jag kan inte spela flöjt…
Hemsökt? 

Svarde inte på "kan ni sova"frågan - jag kan sova när jag lägger mig, men jag drömmer intensivt och mycket. Kanske så mycket att jag inte får vila?
Jag var precis ute en stund med hunden och shit vilken måne! Den lyste upp som en lampa. Tror nog aldrig att jag upplevt den så starkt som ikväll. Den slukade hela mig och jag kände mig så full av kraft bara på den lilla stunden jag var ute. Renande - Ja så kändes det! Att sova under fullmånen har jag inga problem med när jag väl somnat… Däremot så är jag inte lika trött och behöver inte lika mkt sömn känns det som.
Medarbetare på Tarot

Igår talade månen till mig. Den förmedlade en otroligt stark energi, mer än jag brukar känna av. Jag kan bli oerhört känslosam, på både gott och ont..
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Vi hade lite moln som for förbi igår kväll men då och då syntes månen. I natt hade jag jättesvårt för att sova. Jag var inte trött igår. Klockan halv ett på natten började jag skruva ner två hyllor i köket och fyllde i hålen med spackel. Kom i säng någon gång kvart i två……….
Och inte har jag sovit mycket inatt. Lustigt att det skulle bli sådan skillnad.

Hej, här tittar jag in och skriver
.
Jag upplever att flera månar på rad har varit ovanligt starka, fast med olika energier. Denna gång känner jag mig upplyft och pigg, jag märker att negativa tankar rinner av mig lättare, som om jag har mer hjälp runt mig! Kanske har med 11-11-11 att göra 
Jag har målat, skrivit, gjort musik och eldat i vår kamin dessa sena kvällar/nätter -underbara timmar!
Mornarna är lite trögare
. Behöver stampa lite och ha musik för att inkarnera öht, åker lååångt bort när jag sover…vaknar motvilligt.
Och drömmer intensivt som några av er andra, har haft många speciella drömmar.Drömmar som jag skulle uppleva som otäcka och hotfulla rent mentalt, men jag är bara trygg i drömmen.Eldsvådor, översvämningar, fok som tar livet av sig…och jag behåller en frid och ett LJUS i drömmarna. Mkt spännande.
Jag reagerar på olika sätt. Ibland blir jag lugn som en filbunke och känner att månen sveper in mig i en omsluten kärlek. Ibland kan det vara tvärtom att jag blir orolig och rastlös.
Men denna måne var väldigt speciell. Jag brukar säga att en fullmåneperiod är två dagar innan och två dagar efteråt, alltså fem dagar. De första tre dagarna var jag som klubbad och sov som en stock, men samtidigt kände jag en sådan styrka inom mig byggas upp. Sedan följde två nätter då jag inte kunde sova, det var som där fanns för mycket inom mig. Jag upplever också att jag fattat några beslut som har med min framtid att göra under denna fullmåne.