Tarot iFokus

Tarot

Etikettorakelkort-änglakort
Läst 3175 ggr
[kvasthilda1972]
1

Änglakort

Finns här fler som använder änglakort när ni spår?

Jaag älskar dom och märker att jag mer och mer använder dom när jag jobbar istället för tarotkorten..

Skillnaden mellan dessa kort är att änglakorten talar om hur du ska gå tillväga för att nå ditt mål att bli lyckligare, tarotkorten talar om för min del hur framtiden blir om man fortsätter den bana man har nu när man blir spådd…

visst kan den fria viljan ställa till det med livsval som gör att spådomen inte slår in…

Vad anser ni?

Ljus och kärlek till er fina!

[GunillaR]
1

Jag har faktiskt aldrig använt mig av änglakort. Det är liksom aldrig blivit av att jag testat. Tycket att tarotkorten har svar på det mesta.

Den fria viljan……….

Ja, man har ju alltid ett val att gå antingen den ena eller andra vägen. När man gör en tarotläggning och ska beskriva ett vägval, så baseras detta på omständigheterna som råder just då när taroten lägges.

Sen är det ju så att det inte är meningen att man ska bli vägledd eller veta om framtiden i vissa frågor, eftersom dessa ingår i ens karma. Man behöver alltså själv ta reda på och erfara vissa frågeställningar för att kunna gå vidare. Därför kan det ju hända en del under till exempel ett års tid, att man har dragit till sig en upplevelse och mognat med denna erfarenhet.

Är du med på mitt resonnemang?

Skogshumblan
0

Har inte själv änglakort men har vid flera tillfällen fått läggningar eller kort dragna med dessa kort. Jag tycker inte man kan säga att det ena är bättre än det andra, jag tycker Tarot och änglakort kompleterar varandra och ger olika sorters vägledning men båda är på sitt sätt rätt.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GunillaR]
0

#2 - Där slog du nog huvudet på spiken (eller vad det heter) Tungan ute

christel70
0

Jag använder änglakorten endast till att få svar på frågan: Vad behöver jag veta för att må bra just idag? Typ som man drar ett kort för dagen med tarotleken.

Det skulle varit roligt om du kunde berätta lite om hur du göt när du lägger dina änglakort, kvasthilda. Är jätteintresserad. Har du någon stjärna du lägger med olika frågor? Var på en Må bra mässa och där satt en man som spådde med änglakort men jag missade att kolla in hur han gjorde.

Medarbetare på Tarot

[GunillaR]
0

Det var en bra idé från Christel. Jag är naturligtvis också väldigt nyfiken Flört

Skogshumblan
0

Gilla ;) Kvasthilda, berätta gärna för jag är också nyfiken!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Momiji]
0

Använder dom ungefär på samma sätt som # 4 Glad

[kvasthilda1972]
0

#1 jag hänger med på det du skriver Glad

Grunden med att jobba är med änglarna är att dom önska att vi ska hitta friden och kärleken i våra hjärtan och om det betyder att hjälpa oss finna lyckan och därigenom få frid på det området så hjälper dom oss med det, ungefär som med angelstylingen som det har skrvits en del om, tyvärr är vårt samhälle väldigt ytligt och många mår dåligt över sina utseenden och känner ingen frid med detta och där kommer jag in med mina änglar och hjälper dom få friden och lyckan..

Åter till änglakorten…

Om någon vill lyckas med något tex lycka i kärlek med en speciell person så lägger jag 3 kort.

1a kortet talar om grunden till frågan

2a kortet berättar vad du ska tänka på just nu

3e kortet vad du behöver göra för att nå ditt mål tex få ett kärleksförhållande

Jag kanaliserar samtidigt änglarna som ger mer information…

Hoppas detta svarar på era funderingar Glad

christel70
0

#8 Tack, detta ska jag prova. Då kan man alltså använda änglakorten som tarotkorten och göra frågeställningar och egna stjärnor? Jätteintressant!

Medarbetare på Tarot

[kvasthilda1972]
0

#9 jajamensan!!!

Glad

Isa56
0

Hej, kanske lite sent att svara, men tiden den bara försvinner för mig nuförtiden.

Jag använder också bara korten att dra ett kort för dagen.

Skulle prova att göra läggningar, men som sagt tiden går fort just nu för mig, hänger inte riktigt med. Oskyldig

Tack för tipset.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Jessica Holländare
0

Jag har nyligen inhanldat änglakort och dom är så otroligt fina!! :) Har dock inte haft sinnesro eller ork att spå, men mysigt att bara sitta och titta på dom och läsa.. Lära känna dom lite..