Förlorad i Tarot!!
Hej kära medlemmar! Jag är ny här. Jag sökte mig hit därför att jag för ca en månad sedan fick en tarotläggning gjord på mig som jag fortfarande försöker förstå. Eller rättare sagt, det jag försöker förstå är väl snarare på vilka sätt verkligheten (som den ser ut i en tarotläggning) kan påverkas av val och beslut.
Jag använder mig av min senaste läggning för att tydliggöra min frågeställning. Jag bad om en läggning på mig och en man som jag har träffat i ett års tid. Vi har träffats på en oseriös nivå, men vi har trivts och haft det kul tillsammans. För ett tag sedan avbröt jag relationen eftersom jag kände att den inte ledde någonstans. Dock vågade jag inte tala om för honom vad jag egentligen kände (att jag egentligen tyckte om honom och ville ha mer av honom). Veckorna gick och jag blev inte av med min ångest över att ha avslutat relationen med någon som jag tyckte om bara för att jag inte vågade säga som det var.
I detta skede kontaktade jag en kvinna som lagt Tarot för mig flera gånger. Hon sa följande: "Ni är långt ifrån varandra. Näe….jag ser inte att ni blir tillsammans…det gör jag inte. Jag säger inte att ni INTE blir tillsammans, men jag ser inte det HÄR. "
Däremot såg hon fortsatt kontakt mellan oss och när hon la vidare på vår relation fick hon upp lyckans hjul, solen och mig (i hans tankar) framöver.
Nu har saker skett väldigt snabbt den sista veckan. Jag tog mig äntligen modet att skriva ett mail till honom och berätta hur jag kände. Han svarade upp på detta ganska snabbt och vips så har vi träffats, och efter ett års tid har jag äntligen vågat öppna mig lite för honom och visa mig sårbar och tala om varför jag valde att avsluta relationen för va 2-3 månader sen. Han var väldigt förstående och vi hade en jättemysig kväll. Jag känner att mina känslor för honom börjar blir mer och mer tydliga och det till och med pirrar till i magen ibland. Jag tänker jättemycket på honom.
Dock förstörs min nyvunna lycka över att ha vågat och faktiskt börjat närma mig honom "eftersom vi ändå inte kommer ha ett förhållande". (Denna kvinna har haft rätt många ggr förut) Detta ekar i mitt huvud och det hindrar mig i relationen. Jag tänker att vårt öde redan är utstakat och att jag kanske borde dra mig tillbaka igen, fast det känns så bra, så att jag inte blir sårad.
Finns det någon erfaren tarotläggare därute som har några tankar på det jag har berättat? Jag skulle vara jättetacksam för kommentarer :)
Hälsningar, en som är förlorad i Tarot :(
Du kan inte låta en tarotläggning styra ditt liv. Inte allt man blir spådd slår in, inte ens om siaren haft rätt förut.
Och även om det är så att ni inte kommer att bli tillsammans, så ska man ändå leva här och nu. Mår du bra med honom nu? Isåfall, underbart. Vad gör det om du i slutändan blir tillsammans med någon annan man än just den här. Det tar ju inte bort den fina tiden ni har nu med varandra.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Min erfarenhet är att man inte kan se exakt vilken person som vederbörande är tillsammans med. Man kan se att här är ett förhållande och även hur förhållandet är, vad man ska jobba på osv, men att se vem det är. det går utöver min förmåga. Möjligtvis är jag en dålig tarotläggare därför……..
Sen spelar ju tiden också en roll. Man frågar sig "Är denne man den rätte"? Ja, det verkar som att han är den rätte - just nu. Men kanske man helt har ändrat sina villkor om tio år och då kanske man inte är rätt för varandra. Så detta är jättesvårt.
Jag tycker inte att du ska gå och grubbla på ditt förhållande. Våra öden är INTE utstakade! Du kan, genom att välja en annan väg, ändra på dina förutsättningar - eller låta bli. Taroten ger dig vägledningar, men är inget manuskript.
Älska din man, älska med honom, upplev nuet - och njut!
Detta är en av anledningarna till varför jag personligen faktiskt avskyr hela konceptet "fortunetelling": Det är så fruktansvärt lätt att påverka en annans liv med det vi säger och det utan att vi som arbetar med Tarot kanske inte är medvetna om det. Medvetet eller omedvetet så sådde den här kvinnan ett frö av tvivel i ditt hjärta och hjärna. Detta tvivel i sig gör att du inte vågar satsa och fortsätt och hon kommer alltså att till slut få rätt: Ni kommer inte att fortsätta tillsammans. Du och hon har alltså skapat en självuppfyllande profetia!
Om det är möjligt så är det bra om du kan försöka koppla bort hjärnan (som bara vill oss väl och skydda, men som kan vara lite för överbeskyddande ibland) och bara lyssna innåt. Vad säger ditt hjärta? Hur känner du? Att bli sårad det suger big time - men känns det som om den här killen kan vara värd det trots allt?
Framtiden är sällan huggen i sten - alltså är det våra dagliga val som ständigt förändrar denna framtid! De få saker som kanske eventuellt är huggna i sten kommer till oss för att vi har behov att lära oss något. Kanske är det så att ni inte kommer att stanna för evigt tillsammans. Men kanske finns det en tanke med ert möte, och att du skall lära dig något här? Och då vore det ju synd om du faktiskt inte vågat satsa och tvingas göra om samma sak igen, för att fortsätta att lära dig vad det nu är du behöver lära….
Oavsett vad så är mitt korta svar: Lyssna på ditt hjärta och när tvivel uppstår: Ifrågasätt, ifrågasätt!!!!
Me. Myself & My Sims
Oj, vilken snabb respons, det hade jag inte väntat mig! Det rann några tårar längs med kinden när jag läste era svar…
Man betalar för en tarotläggning och får massa råd och "svar" och sedan när timman över, lämnas man till att tillämpa all information på egen hand - vilket kan vara jättesvårt!
Som sagt det är inte lätt att skaka av sig ett frö av tvivel som redan börjat gro, men jag vill inte att min framtid ska vara resultatet av en rädsla som skapades vid en tarotläggning. Min enda chans att få veta den absoluta sanningen om mig och den här mannen är ju att satsa fullt ut och se om hon hade rätt. Tvekar jag på grund av det hon har sagt kommer jag alltid undra om jag skapade scenariot eller om det verkligen "hände mig" för att det skulle hända….
STORT TACK från botten av mitt hjärta för att ni delar av er med era tankar, åsikter och erfarenheter och hjälper mig att hantera min rädsla.
Kram på er!!
Nu är jag kanske ingen van Tarot tolkare. Men, det jag reagerar på är, att hon säger inte att ni inte kommer att bli tillsammans. Vilket betyder att ingen vet vad som händer.
Det andra är att om jag fattar rätt, så hade du brutit relationen innan du bad om en läggning, och du hade ingen tanke på att återuppta kontakten då.
Sen ändrar du dig och skriver till honom. Alltså har du ändrat förutsättningarna och läggningen är inte särskilt relevant längre. För en läggning kan bara peka i den riktning som är för stunden. Det är inte säkert att du fått de svaret om du bett om en läggning idag.
Vi formar själv vår framtid, och korten är vägledande, men som andra skriver inte hugget i sten. Du ska följa din egen inre övertygelse. För den som vet vad som är bäst för dig. är ju du själv.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Jag instämmer helt med Isa56, hon har redan skrivit det jag tänkte skriva. Du har ändrat förutsättningarna och därmed är inte tarotläggningen så aktuell längre.
Tack Isa för ditt svar, väldigt bra skrivet!
Javisst, läggningen skedde under uppbrottet innan jag hade tagit steget att skriva till honom, innan vi hade setts och pratat ut. Så jag hoppas ju att jag förändrat förutsättningarna!
Men som icke-erfaren av Tarot och av hur mycket och djupt korten egentligen ser, har det varit svårt för mig att hantera att hon inte såg något förhållande. Det verkar ju råda delade meningar om på vilket sätt tarotkorten ger svar. Jag har sökt mycket på internet och läst på många olika forum eftersom jag tycker att frågans karaktär är väldigt intressant.
Vissa hävdar att Tarot ger svar för år framöver och menar att korten sitter på de allvetande svaren, medan andra anser de vara vägledande eller speglingar av de energier som rör sig runt omkring en just nu.
Finns det egentligen något definitivt svar på denna fråga?
Hrm, förmodligen inte….:P
Att hon inte såg något förhållande kan ju bero på att du för tillfället inte hade någon bestämd tanke på att kontakta han igen. Jag vill säga att korten visar den troligaste vägen utifrån där du står just då. Och just då var du vänd mot en annan väg. (hoppas du förstår hur jag menar)
Du lär nog få lika många svar som det finns tolkare, misstänker jag. 
Sen är det ju så att ju intuitivare en tolkare är, desto mer får h*n fram av korten.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Hej Isa..
Jag hänger med i ditt tänk! Problemet är att jag ångrade mitt beslut att avsluta relationen och det var bland annat därför jag kontaktade henne. Jag hade intentioner att styra upp relationen på kurs igen men visste inte hur. Jag kände mig låst i situationen, jag vågade inte.
Sen bara PANG, tryckte jag på avsändarknappen och så var brevet skickat…
Hon såg ju fortsatt kontakt mellan oss och att jag skulle komma tillbaka i hans tankar, vilket jag nog måste ge henne rätt för, vi sågs ju häromdagen. Och om hon såg att DET skulle hända, varför skulle den andra informationen hon gav vara fel…ja usch, man kan verkligen förirra sig i dessa tankebanor.
Ska dock försöka att inte ge det för mycket utrymme!! Oavsett vad korten säger så vill ju jag ha MINA svar….
Om vi utgår att hon är en av få som faktiskt kan se in i framtiden (ja, jag tror det går - men de som kan är inte lika många som annonssidorna vill påskina!): Som jag ser det så är hon en käril för information som kommer någon annanstans ifrån. Så meddelandet kommer alltid utefter hennesegen erfarenhet. Det är en av de absolut svåraste sakerna med Tarot och spådom - att faktiskt vara helt neutral i det vi säger till en annan människa.
Om du kommer ihåg korten och deras position så kan vi kanske ge andra åsikt?
Me. Myself & My Sims
Hon är inte cerifierat medium och försörjer sig heller inte huvudsakligen på vägledning, vilket i och för sig inte säger så mycket…
De kort hon fick upp på honom och mig i framtiden var solen, lyckans hjul och jag (oxen) i hans tankar….hur man nu ska tolka detta :P Och han HAR ju kommit tillbaka i mitt liv, vi sågs för första gången på länge för bara några dagar sedan och det var ett mycket positivt möte (anser iaf jag) Eftersom det stämde (oxen tillbaka i hans tankar) kan jag ju inte heller utesluta det faktumet att hon INTE såg en relation som sant…
Jag fick inte veta alla kort i detalj eftersom det var bokning via telefon…:/
Jag känner väl som såhär, att en tarotläggning är ju inte skriven i sten. Vi kan bara förmedla vad vi ser i korten och vägleda. Sen är valen dina oavsett vad korten säger.
Jag har själv många gånger som yngre verkligen i detalj gått på vad en tarotläggare sagt och det funkar inte riktigt så. DU väljer själv, glöm aldrig det. Vad korten säger är en sak, vad du väljer kan vara en annan.
Personligen brukar jag inte uttrycka mig kanske så som denna person gjorde. Hoppas ni fortsätter ha era positiva möten och kör på i livet med vad du vill fina du !
Kramar Madde
Amor Vincit Omnia
Tack Madde!!
Ja jag reagerade också lite på hur hon uttryckte sig: "nej, jag ser inget förhållande, ingen förlovning och sånt"..
Jag ringde inte för att jag ville ha det slutgiltiga svaret angående honom och mig, jag ville veta om det fanns en chans att få tillbaka honom i mitt liv och få rätsida på relationen igen.
Han är den första människa jag bryter igenom mina egna murar för. Vi träffades öga mot öga och jag var tvungen att visa mina känslor och rädslor och vara helt naken inför honom.
Oavsett om det blir han och jag så fick jag med hjälp av honom chansen att öppna den dörr som så länge varit stängd, och som måste öppnas för att jag ska kunna släppa en annan människa riktigt nära. Det här var ett avgörande steg i mitt liv och min personliga utveckling, och jag tänker fortsätta träffa den här mannen så länge det känns bra, och just nu känns det JÄTTEBRA!!! :)
Kramar till er alla som har engagerat er :)
Vilka kloka och fina svar du fått! Instämmer i det mesta där.
Angående hur långt tid efter en läggning är gjord som man kan eller ska ha den som "tillförlitlig"…. Min personliga erfarenhet, både som tarotläggare och de gånger jag fått läggningar gjorda är att ett par månader upp till ett halvår max och då kanske bara en liten bråkdel är aktuellt eftersom vi ändrar ödet efterhand.
SOm jag ser det är Tarot inte framtiden hugget i sten, det är små små inblickar i vad som kan komma din väg framöver utifrån den du är här och nu. Både på gott och ont. Det kan vara varningar, tips på vad du ska göra eller liknande men aldrig någonsin ett färdighugget framtidsbesked!
Skit i den läggning du fått gjord, låt inte den stå i vägen för dig utan lev och njut av att du faktiskt gjort något stort och fint för er båda och lycka till med kärleken!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Hmm, fast du fick ju Ödeshjulet och det kan ju tyda på att det kan hända oväntade saker?
Och sa hon inte också att, det KAN hända fast hon ser inte det i just DEN läggningen?
Tarot är inte förutbestämt, det visar mer tendenser - enligt mig iallafall. Jag tror så här, att framtiden är flytande. De som kan få visioner av den får visioner. Inte fakta, som man kan ta på. Utan det är möjligheter av vad som KANSKE kan hända.
Sen kanske det finns stora händelser och små, som alltid sker - och saker vi alla kan påverka för att förändra framtiden.
Jag tror inte att något medium eller någon människa kan se och veta allt, jag tror att man kan få en "aning" om vad som kan ske eller skulle kunna ske. Man kan få bilder och känslor och se tendenser i kort eller andra sätt.
Det tycker jag inte heller betyder att hon är ett dåligt medium, ingen har rätt alla gånger - vi är alla människor, oavsett förmågor. Det är därför det är så dumt att man ska bevisa saker i TV eller att man tror på någon helt blint.
Hon kan vara jätteduktig men ha fel just EN gång, för att hon kanske tolkar något annorlunda än vad du skulle ha gjort?
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!