Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 882 ggr
[GunillaR]
1

Snackis 4 november

Kommer ni ihåg berättelsen om den lille mannen som skulle gå till mäster skräddare och få en kostym uppsydd. Det blev mindre och mindre och till slut så bidde det inte ens en tumme.

Här är det tvärtom.

Jag hade ju borrat fyra hål i köksväggen och tyckte nu att jag skulle försöka återställa genom att dra ut skruv och plugg, spackla i hålet och sedan dutta på med egen blandad färg - glöm det!

Det började jäklas redan på spackelstadiet. Jag hade ju spacklat utanför hålet och skulle därför med en fuktig svamp torka av området runt om hålet. Men plötsligt så blev det mörkare där jag hade torkat. Hmmm….. då får jag väl torka stort så att det liksom "jämnar" ut sig. Men det blev bara större mörkare fält. OK - tänkte jag. Jag köper en liten provburk med färg och målar över. Sagt och gjort. Fel färg!!!!!

Iväg till färgaffären igen och köpte ny burk, denna gången rätt färg. Nu är hålen övermålade men det syns en liten skillnad då detta är ljusare!!! Skrikandes Så nästa steg blir att dra över med roller på dessa två våder det är frågan om.

Det hela slutar kanske med att jag får måla om hela huset!!!Förvånad

[Ravenna]
0

Nämen så det kan bli! Jag klantade själv till det idag när jag såg att någon av katterna lagt en liten bajshög på mattan i hallen och tänkte genast; åh nej, bakterier!

Nästa tanke; åh nej, jag måste se till att de inte vill gå dit igen..ett helt scenario hann spela upp sig i mitt huvud, där katterna plötsligt skulle vägra kattlåda helt och hållet, och börja använda hela lägenheten som sin toalett…detta måste ju lösas. Med klorin! Ja, vilken bra idé, tänkte jag! Cool

Började badda mattan med klorin och hällde på lite extra som slutkläm, lät det liksom få gosa in sig i mattan, det borde ju göra susen!
Mattan är förresten mörkgrön. En stund senare kom jag ut i hallen igen och nu hade mattan fått ett annat utseende. Där jag hällt klorin är det nu en jätteful stor gulaktig fläck. Min sambo skrattar åt min dumhet. Jag visste ju egentligen att klorin bleker. Dumstruten på. SkämsSkrattande

[GunillaR]
0

# 1 - Aj aj aj! Klorin bleker ju. Vad gjorde du med mattan?

[Ravenna]
0

#2 Den ligger kvar än så länge, får väl lov att införskaffa en ny. :-)

[Momiji]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har det då inte hänt några sånna olyckor. For till mamma och pappa för att baka pepparkakor med min lillebror och det värsta som hände var att en igelkott blev av med benen, en kanin med öronen och en räv med svansen. Fast det var för min lillebror, mina pepparkakor klarade sig Glad

Ska snart fara till min storasyster och se film och ha myskväll Glad

[GunillaR]
1

Jag kan berätta att väggen blev jättefin Skrattande

Idag rollade jag på stor yta och tonade ut färgen med lite vatten, det blev perfekt.

Elpida
0

Har inte hunnit titta in här så mycket senaste veckan … och nu ska jag till vår huvudstad i helgen.  Jag hoppas iaf ni alla har det bra, tänker på er!!!!Kyss

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus