Det var på den tiden.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hittade en gammal favorit på youtube. Hade två skivor med Lee Hazelwood. Tyvärr lånade jag ut dem, sen såg jag aldrig dem igen. Spelade nästan sönder dem. 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Nostalgi 
De två gjorde ju en del hits. Men vart tog egentligen Nancy Sinatra vägen? Henne hörde man inte så mycket av efter 70-talet
Ja verkligen. Jag älskade att lyssna på hans röst, tycker fortfarande att den är skön att höra. 
Nej, jag vet inte heller var hon tog vägen.
Ja han hade en fantastisk röst, så djup i perfekt till Nancys fina stämma. Han gjorde några låtar också med svenska Nina Litzell (eller vad sjutton hon hette)
Vem kan segla förutan vind (Who can sail whithout the wind)
Han sjöng också med med Siw Malmkvist. Här är Summer Wine med Sivan. Ja hon hette Nina Lizell.
Här är Nina och Vem kan segla förutan vind.
*Ler med hela ansiktet*
Varför blir man så nostalgisk? Dessa låtar hade jag egentligen inte någon speciell känsla för när det begav sig. Men det är väl så att man ändå har vissa minnen till vissa tider, och låtarna från dessa tider triggar igång minnena.
Och så tänker man - Herregud, är det SÅ längesen?? 
Ja, jag var väl runt 15 årsåldern när jag hade skivorna och lyssnade på dem.
Ja det är nog att låtarna speglar den tiden.
Mina första idoler var dock The Monkeys. Dom hade en show på tvn också, som man absolut inte missade. Jag ler fortfarande när jag ser och hör klippen.