Tarot lek
Hejsan,
Jag är ny här men hoppas på att ni skulle kunna hjälpa mig.
Nu är det så här att jag vill köpa en tarorkortlek men jag vet inte hur jag ska gå till väga. Har haft en tidigare när jag var yngre/liten men den lekte jag mest med. Förstod nog inte riktigt vad den skulle användas till.
I alla fall så undrar jag vad jag ska tänka på när jag väljer/köper lek. Och var ska jag köpa den? Ja allt sånt.
Är tacksam för svar.
Ha en fortsatt trevlig dag alla :)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
du ska välja en tarokort lek som känns rätt för just dig,
varty du köper den finns många olika affärer , pmar om affärerna så det inte blir reklam
Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis,
**_
Hej och varmt välkommen Leemland.
Du ska känna att leken tilltalar dig, och som #1 säger ett den känns rätt. Bäst är ju om du har någon New age butik i närheten. Annars kan du klicka på länkar häruppe i det svarta fältet, då får några länkar till de som säljer över nätet. Där kan du också titta på olika lekar och se vad som känns mest intressant för dig.
Lycka till. 
Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Jag kan bara hålla med föregående talare. Har du en butik i närheten är det det bästa. Det brukar vara så att när man tittar på de olika lekarna så är det alltid någon som viskar "köp mig" 
Lycka till 
Tack för svaren. :)
Jag undrar om man kan ha mer än en kortlek eller man ska hålla sig till en? Tyvärr är det så att jag bor i en liten håla så en New age butik finns inte här, men jag ska börja leta. :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Du kan ha hur många du vill en eller 10, spelar ingen roll.
Jag har tre numera, gav bort två.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Välkommen hit! Så kul att du vill börja med Tarot. Var intr rädd för att fråga om du undrar över något. Gå in på länkarna vi har och in på aeclectic. Com. Där finns alla lekar och några till. Leta tills det känns helt rätt! Du kan ha hur få eller många du vill, det är upp till dog själv. Jag hoppas du hittar en lek du trivs med snart!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Välkommen hit !
Håller med föregående, man brukar bara veta när man finner sin lek och enligt mig går det lika bra genom att se leken på internet eller i butik. Jag har köpt flera stycken som jag sedan gett bort för de inte kännts riktigt rätt så jag är lite av en provare jag :) Och jag har både Tarot och änglakort så man kan ha hur många lekar man vill.,
Kram
Amor Vincit Omnia
Ovanstående talare har förståss rätt - köp en lek som tilltalar dig! Annars kommer den bara att ligga på hyllan och samla damm! Men, som första-gångs lek kan det vara bra i många fall om du köper en lek som hör till den mer traditionella ligan: Rider Waite Smith, Hanson Roberts, Gilded, Robin Wood etc. Inte för att de är bättre på något sätt, men för att det är där urspprunget finns. Det är där du kommer att hitta mest information, böcker sidor etc. En riktigt bra sak kan vara att köpa TVÅ lekar! En mer klassisk och en som ditt hjärta klappar för - på så sätt kan du lära, älska och jämföra!!!!
Varmt välkommen till tarotkortens fantastiska värld!
Me. Myself & My Sims
Angående detta med att ha en eller flera lekar, så har jag själv märkt (jag har två), att jag skiftar lite i perioder mellan lekarna. Ibland är det den ena leken som jag använder, kanske under en längre tid för att sen plötsligt känna att nu ska jag använda den andra.
Ibland kan det också vara olika från läggning till läggning, vilken lek jag använder. Om jag känner mig osäker vilken lek jag ska använda, så frågar jag dem. :-)
Jag har också flera lekar och innan en läggning så känner jag vilken lek som "drar" mest.
Ja, just så. :-)
Tack för alla svar :)
Nu har jag beställt 2 stycken lekar en sen kväll :P Men jag hoppas någon av dom passar mig :)
Än en gång tack för svaren :D
/ J
Så kul att du beställt. Får man vara nyfiken och fråga vad det blev?
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
det blev the guilded:) så får hoppas det känns rätt när jag börjar med dom :) annars får jag testa den som jag har sedan innan :P
/ J
Kul med en ny lek! Det är alltid roligt att få packa upp en ny tarotlek, jag minns hur det kändes med min allra första också
Jag sov med den, det första och det sista jag gjorde varje dag var att titta på korten *s*