Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 5500 ggr
[AnnikaOhlsson]
0

Olika Tarotlekar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns så otroligt många vackra (och mindre vackra) kort. Jag har kollat på massor och åter massor. Men ingen av dem känns "bra" i mina händer. Den enda jag verkligen, verkligen gillar är min egen Arcus Arcanum.

Den köpte jag osedd av en tjej inne på Övernaturligt som i sin tur köpt den osedd av Övernaturligts dåvarande Sajtvärd. Hon hade inte ens öppnat den, den var fortfarande inplastad.. och den kändes bara SÅ bra direkt jag fick den i min hand!

Det känns som att den på nåt sätt väntade på att komma till rätt ägare.

Jag tycker "Wicca-leken" är oerhört vacker, mennär jag kände på den så var den så fel!

Antagligen är det bara min egen Arcus Arcanum som är helt rätt…

Konstigt egentligen att det är så!!

[GunillaR]
0

Om du kikar under rubriken "Tarotleken" så hittar du en massa trådar med kort ifrån Stora Arkanan, där vi lagt in lite av vad vi har. Ganska bra att jämföra

Här kommer"Stjärnan - The Star"

[AnnikaOhlsson]
0

Jo, jag har sett dessa och det finns som sagt otroligt vackra bilder! Men när man väl håller dem i sin hand så känns de fel på nåt vis. Det är underligt att det är så…

Isa56
0

Ja visst är det konstigt. Min första lek var Cosmic. Den ville inte presentera sig för mig. Utan kändes väldigt opersonlig. Sen hittade jag Gildeds lek och blev helt förälskad. Tungan ute Den känns fortfarande helt rätt för mig.

Cosmic gav jag min yngste son, som trivs väldigt bra med den. Så visst är det så att en lek passar för en person men inte för en annan. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[AnnikaOhlsson]
0

Ja, det är väldigt underligt….

Jag kan inte påstå att "min" lek har de vackraste bilderna (även´om de inte är fula) men ändå är den så rätt!

Det finns ju de som har blider som är rena konstverken. Otroligt vackra! Men ändå är de fel…

När jag köpte min hade jag ingen aning om hur den såg ut. Det var en tjej som frågade om nån var intressead av att köpa en oanvänd Tarotlek. Jag sa ja utan att ha sett den.

Eftersom 2 personer innan mig ägt den utan att ens packat upp den så verkar det ju som att den var helt fel för dem…

Isa56
0

Jo den leken var nog inte rätt för någon av dem. Så det var nog meningen att den skulle till dig.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
0

Ja det ligger nog mycket i det här med att inte låta ögat styra. Har själv nyss gått igenom arcletics hela utbud och sett en hel del där.

Blev kär i Fey- leken men den kändes inte rätt. Sen var det en rad som jag kände ush och fy för och några jag känner att jag vill " känna på" i verkliga livet innan jag slår till.

Men just nu går jag i otålig väntan på min beställda lek, Wait Raider. Min första :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

BabyDragon
0

Någon som vet en bra sida där man kan köpa en Wait Raider lek????

Maggan71
0

#7: Googla, så hittar du flera sidor! Jag köpte min Thoth på AdLibris, men det finns ju massor av specialbutiker på nätet. Lycka till!

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Skogshumblan
0

#7 jag köpte min universal Wait på Bokus. De har mycket om du söker på "tarot".

/ Skogshumblan

BabyDragon
0

Googlade förut men min jakt gick inte så bra. Ska kolla bokus.

Skogshumblan
0

#10 ja gör det. Om jag inte är helt fel ute så har de både leken och boken till på Bokus. Hoppas du hittar leken och får den snart:)

/ Skogshumblan

[GunillaR]
0
Pagan
0

en av mina favvosidor

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

BabyDragon
0

Tack så mycket :D

BabyDragon
0

Äntligen har jag hittat leken jag ville ha :D Jippi och tack för hjälpen.

Maggan71
0

#15: Åh, vad kul! Får man fråga vad det blev för nåt?

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

BabyDragon
0

Orginala Whait Raider Tarot :D

Skogshumblan
0

Det där om att kännas rätt och inte vara den vackraste leken….Hahah min Hanson-Robertson kom till mig precis så…. Var inne i en new ageaffär och skulle bara kika men den där leken lockade mig. Jag velade en lång stund, satt och bläddrade i det visex de hade och gav till slut upp att spjärna emot. Den är inte den lek jag trodde jag skulle ha, eller en lek jag hade valt själv men den visste att vi skulle må bra ihop och såg till att vi blev ett. Har en universal wait raider och en renaissance Tarot. De tre lekarna är på olika sätt resultat av lekar jag inte visste att jag ville ha men som ändå kommit till mig och vairt så helt rätt!

/ Skogshumblan

Amandla
0

Åh, Humblan, jag har också Hanson Roberts. Sen har jag en New Vision Tarot som jag använder nångång och en Tarot of the Arts Noveau som jag bara tittar på enstaka gånger. Fina bilder men de uttrycker inte särskilt mycket. New Vision är intressant, den visar de klassiska bilderna som man känner igen från de olika varianterna på Wait-lekarna, men från ett annat perspektiv nämligen bakifrån. Istället för att se till exempel Narren och det han har i bakgrunden så ser man hans rygg och vad han har framför sig. Det ger lite nya tankar.

Skogshumblan
0

Amandla wow, den lene ska jag vid tillfälle leta efter och kika på. Låter väldigt spännande!

/ Skogshumblan