Personer i tarot
Hej.. Jag tycker det är jätte svårt att tyda kungarna,drottningarna,pagerna, riddarna i Tarot när man lägger en stjärna. Om någon tex frågar, Hur ser mitt kommande kärleksliv ut, Hur ska man då kunna tyda korten om det dyker upp 2 riddare, 2 damer & tex en kung? Vem av dom är vem? Ja du kommer träffa en man här..men vem av dom kan det då vara? Vi säger att lyckans hjul kommer upp, plus kärleksparet men också 3 svärd..
Hur ska man tolka en sådan läggning?
*Kärlek & lycka*
Det är alltid svårt när man ska beskriva kommande kärlekspartner. Här gäller det ju att dels vara mycket intuitiv och dels gå på vad kortet står för. Varje svit har ju också sin egenskap.
Om till exempel drottning i bägare skulle dyka upp i beskvningen på kärlekspartner och det är frågan om en man, så får man ändå gå efter beskrivningen av egenskaperna. Sen måste man vara vidöppen intuitivt åt alla håll för den här damen kan också vara en som leder till ett möte.
Sen måste ju inte personerna stå för personer man möter, de kan stå för egenskaper man själv bär på och använder i sammanhanget. De kan även stå för händelser.
Ja, jag håller med båda föregående talare. Sen tycker jag det är lättare att få fram bra svar när frågan ställs mer utifrån vad personen som frågar behöver tänka på eller göra för att möta kärleken, t ex. Kärlek drar vi till oss, det är en tilldragande kraft. ;-)
Då kan hovkorten vara aspekter/sidor i en själv som man behöver ta fram eller arbeta med, för att dra till sig den partner man söker.
Frågan är så viktig i Tarot, hur den ställs är nyckeln. Som man frågar får man svar, heter det ju och genom frågan ser man svaret i korten. :-)
Tack för era svar..Ska tänka på det ni sagt! Ha en fin kväll & även helg <3
*Kärlek & lycka*
Vassego! Ha en fin kväll och helg du med. 
# 3 Ja att ställa rätt fråga är en konst i sig!
#6 Absolut, rätt ställd fråga är som att kunna konsten att spänna bågen och sikta på sitt mål. Riktad energi. :-)
Vad jag lärt mig & förstått så symboliserar hovkorten "folket". Dvs Page/ prinsessa = ung flicka/dotter. Knight/riddare = ung man/ son. Båda dessa kort visar på personer som inte är äldre än 20- någonting. Drottning & kung visar på kvinna resp. man som är medelålders och uppåt. Det kan vara vän/ äkta hälft. Några av korten är i ex. relationsläggningar eller läggningar där andra människor finns med ö.h.t, varningskort om en dålig/ farlig karaktär hos personen. Ex. män som kan ta till våld, människor som utnyttjar andra etc. Även om det kommer upp ett manligt kort så har kvinnor de sidorna också. Jag tycker Ylva Trollstierna förklarar det fint på sin sajt. Googla och läs på under rubriken Tarot, folket.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag vet inte hur dina kort ser ut men utöver vilket kort det är så brukar där ju vara olika symboler och tecken som gör att man kanske kan lista ut vad och vem det är…:)
Kram
Amor Vincit Omnia
Använder mest min blå, med det gula korset.righer wight leken nu.Visst heter den så?
*Kärlek & lycka*
menar du raider waite? Finns lite olika versionen på de namnet men alla är rätt lika. Min univeral raider wait är en av wait raider gänget.
Det som skiljer förutom storlek är lite hur de är färglagda vad jag förstått.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.