Hur göra pendel?
Heej, jag tänkte att jag skulle göra en egen pendel.
Kan jag ta vilken träbit som helst utanför huset?
Vilket sätt rekommenderar ni att jag använder, när jag rengör träbiten? Hur länge ska den rengöras?
Måste kedjan vara i någon sorts metall, eller kan man använda någonting annat?
Hur ska jag göra för att för första gången, få ett svar?
Tack på förhand. 
Hej!
Jag är ingen expert på pendlar, men jag har två stycken, båda i kedja. Den ena består pendeln av en mässingsspets och den andra är en spets av rosenkvarts.
Det du ska tänka på att pendelspetsen måste ha tyngd. Jag vet inte om en träbit kan ha tillräcklig tyngd.
Vi har haft en artikel om pendlar, som skrevs av en tidigare medlem. Du kan ju se om du hittar något intressant i trådarna.
Hej, jag använder mig av min förlovningsring och ett hårstrå när jag pendlar. Väldigt fiffigt faktiskt då jag alltid har den med mig. :)
Nämen, det låter enkelt. Knyter du då fast hårstrået i ringen?
Skulle det funka med en kedja med en liten pärla längst ner tror du?
Hur länge måste man ha på sig föremålet, innan det kan användas?
# 2 Den är jättefin! 
Tack så mycket 
Sary, vilken tjusig pendel du har köpt dig! Unakit är en favorit. Oj, det rimmade visst. :-)
Kul att du tyckte den var fin, men jag åkte iväg till drottninggatan och köpte mig en i mässing istället. 
Men jag har lite svårt att avgöra om den funkar, först svarade den samma på ja nej och kanske 6 gånger. Sedan började den ändra sig, och den svarar kanske på väldigt mycket och då och då ger den fel svar på frågor jag vet svaret på. Det känns som om det är jag som bestämmer vad den ska svara, att jag rör handen en halv millimeter så att det blir det svar jag önska.
Hur ska jag göra?
Min första var ett gem på ett snöre. Funkade som vilken pendel som helst, men den var inte så vacker, så jag köpte en "riktig".
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
#8 Hmm, min första tanke är om du har renat den från tidigare energier som kan påverka den och dig? Om du inte har gjort det redan, så passa på nu när det snart är fullmåne.
Då kan du låta den ligga under fullmånen både för rening och för invigning, så att den blir helt och hållet din. Låt den ligga utomhus och bada i månens sken om det går, annars i fönstret.
Jag såg också att du alldeles nyss köpte den, så ha tålamod. Både med dig själv och pendeln. Det är lätt att tänka sig att man själv påverkar rörelsen då man vill ha ett speciellt svar, men det hjälper ju inte i längden. Det bästa är att bara fråga om sådant man verkligen vill veta, annars låta bli.
Okej tack så väldigt väldigt mycket! Ska lägga den i fönstret nu, och testa den igen efter fullmånen.
Tack tack :D
Varsågod. 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bär pendeln med dig varje dag ett tag framöver så att den får känna in dina energier ordentligt.
Det roliga är att jag köpte en pendel jag tyckte var jättefin. Den svarade inte ordentligt och jag förlade den hela tiden. Uppenbarligen var den inte rätt för mig. När jag var på kurs fick jag tag i en annan pendel, vi klickade direkt. Jag köpte med den hem och nu fungerar det hur bra som helst!
Det gäller attt ha tålamod. När du kan rensa bort alla dina egna tankar innan du ställer frågor så kommer du att få rena svar!
Lycka till!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Tack så väldigt mycket för svaret!
Ska absolut lyda dina råd.