Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 1240 ggr
[GunillaR]
0

Trevlig helg!

Godmiddag alla tarotare!

Nu verkar det som om regn och storm har dragit tillbaka. Just nu skiner solen och det är verkligen välkomna solstrålar. Jag hoppas verkligen att vi nu får tillbaka värmen nästa vecka som vi blivit lovade. Vi skulle ju haft tillbaka värmen i förra veckan men så blev det inte. Det går tydligen inte att lita på ett visst byggbolag som har hand om denna entreprenaden.

Det är nämligen samma byggbolag som redan är här och ska byta stammar i husen. De tar en trappa i taget. Beräknad tid är 6 veckor för varje trappa, men det har tagit hela sommaren nu för en trappa, vilket har varit väldigt obekvämt för vissa av hyresgästerna. Så betänker man att 6 veckor blev tre månader, så kan man kanske inte vänta sig att värmen ska komma tillbaka i vårt hus förrän ………. om tidigast en månad.

Jag ska kontakta kundvärden på måndag och prata om ersättning för lidande, ljuskostnad plus extra elkostnad för ett element.

Men jag har ändå vant mig vid att inte ha någon värme. Man vänjer sig till en viss grad. Och sen tänker man ju på hur kallt folk måste ha haft innan det blev värme inomhus, då man hade kaminer i lägenheterna och ännu tidigare då man hade en spis i huset där värmen kom ifrån.

Så man ska kanske inte klara när allt kommer omkring……..

Ha en trevlig helg! Hoppas solen skiner på er också.

Glad

[Ravenna]
0

Trevlig helg Gunilla och alla andra! Glad

Mads
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Trevlig helg på er !

Amor Vincit Omnia

Elpida
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God afton!

Kylan har kommit och förmodligen för att stanna. Hörde att det ligger upp till 20 cm snö i den norra delen av vårt land, brrr! Här får det gärna dröja en månad till… minst!

Hoppas ni får en skönt lördagskväll!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[GunillaR]
0

Jag sitter insvept i täcke och ser ut som en kålmask. Har hela lägenheten full av tända ljus. Jag får skicka ut en önskan till universum att de där rörläggarna får fart på sina arseln och lappa ihop rören. Snabbt!

Skogshumblan
0

God kväll.

Här hemma snusar och sover alla men jag är inte så trött än.

Idag var det fixardag på barnens förskola och jag har målat hyllor och dörrar hela dagen. Det är verklgien jättetrevligt med dessa fixardagar vi förldrar förväntas ställa upp, det är en dag på våren och en nu på hösten. Man lär verkligen känna de andra föräldrarna på ett helt annat sätt när man hinner prata och umgås lite så otvunget som det blir dessa dagar.

I morgon är det jag som får rå om godingarna (barnen alltså), maken ska iväg hela dagen, stackarn tror han dragit högsta vinsten som får ge sig iväg en hel dag själv men det är jag som  gjort det, får ju vara med barnen;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GunillaR]
0

Jag sitter också uppe och njuter av natten, Trodde jag skulle se några stjärnfall, men icke sa nicke. Ett litet streck såg jag, inte mer.

Nu ska jag ta en nattmacka och stoppa mig i säng, efter en stund förståss, säger denna nattuggla.

Skogshumblan
0

Godnatt på er och fortsatt trevlig helg, som jag glömde skriva i mitt förra inlägg.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.