Dröm
Hej Hej.
Jag drömde någonting roligt i natt som jag undrar vad det betyder. Så här börjar det:
Jag och min lile syrra går på ett tåg, det har varit ett mord på perongen där tådet går. Jag funderar över att gå av tåget men då stänger sig tåget och börjar åka. På varje perong utspelar sig en ny del av mordet, det är som en film som spelas upp med ett nytt avsnit på varje pärong. Så slänger jag mig ut ur tåget och ralmar på perongen. Jag andas in och känner att nu blir det bra. Så går vi ifrån tåget och möter min far och minlåtsas mamma. Så nämner jag tåget vi åkt på och svaret jag får är följande. Det finns bara ett sånt tåg kvar i hela sverige, så kommer komentaren vad vill du äta. Min låtsas mamma ger mig en spydig komentar och jag väljer mat och sen vacknar jag. Jag kommer ihåg hella drömmen och den är mörk och atmosferen är lixon lite sjuk i tunelbanan. Det är mörkt under hella drömen och det blir lixom lite likgiltikt i slutet.
Hällsningar
#0 Det är aldrig helt lätt att tolka någon annans dröm rakt upp och ner. Det behövs mer information oftast.
Som hade du gjort något särskilt under dagen, sett någon film samma dag/kväll eller dagen/kvällen innan kanske? Eller något annat som du kan dra dig till minnes och som kan ha relevans för drömmen?
Fundera också över vad du har för relation till de personer som finns med i drömmen. Det du upplever i drömmen kan vara ditt undermedvetna som berättar om dina känslor gentemot personerna, hur du ser dem och dig själv i förhållande till dem.
Sen är drömmar symboliska och symboler kan ha lite olika betydelse för olika människor, även om det finns symboler som är mer eller mindre universella. Känslan eller de dominerande känslorna i drömmen är också viktiga, för känslan man hade i en dröm berättar mycket om den.