Snackis - Lite tankar om hösten
Hur har ni det i stugorna? Har sommaren försvunnit nu och har hösten gjort sitt intåg?
Här i Malmö känns det verkligen som höst idag, en fin höstdag med en sol som skiner och en vind känns lite kall. Men det är ju helt ok.
Hur känner ni inför hösten?
Många blir deprimerade men så känner inte jag. Jag känner ett skönt lugn som kommer med hösten, då naturen stannar upp ett tag och gör det möjligt för återhämtning inför kommande vår. För i naturen så står det egentligen inte stilla. Förändringarna sker i det inre, det som vi inte ser. För hur skulle annars de nya knopparna, groddarna och allt som ska spira bara plötsligt slå ut där?
Det där tycker jag att man kan ta till sig, att man tillåter sig att gå ner i varv, att låta tiden och det kommande mörkret lägga sig som en varm läkande filt så att man vaknar en vårmorgon och känner att man fått nya krafter - helt naturligt!

Hösten gillar jag, luften blir så skönt att andas och färgerna så vackra i naturen. Jag känner också ett lugn och tycker det är mysigt att tända ljus inne och dra över sig en filt i soffan. Dessutom har man julen att se fram emot!
Däremot efter nyår, då börjar mitt "trök", när det bara är kallt, kallt, kallt och mörkt, mörkt, mörkt :-( Alldeles i synnerhet jobbigt blir det fram i mars, när det visserligen är mycket ljusare men man väntar och väntar på värmen…
Jag är likadan, januari och februari vill jag helst bara försvinna. Nu är det ju inte så väldigt mörkt i Malmö om man jämför med norrland. Jag brukar säga att det går hur bra som helst fram till jul.
Hej hopp i stugorna.
Här är det höststorm och både löv och regn yr fint i omgångar.
Jag är just nu inne i en period när jag mår skit och inte orkar med livet men jag måste igenom så r det bara. Inte gör mörkret det hela bättre…
Men sånt är livet. Ljuspunkterna får man ta vara på dessdå mer:)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Nämen!!!
Hur kan vi pigga upp dig vännen?
Gilla, att du finns räcker. Det är lite skit och skräp just nu.
/ Skogshumblan

God kväll
Kommer just nu hem efter en trevlig kväll med modevisning Promenad dit och hem ! Jag tycker också om hösten Men inte när första halkan kommer mörkt och kallt och man ser inte vägkanten då är det inte så roligt och köra på jobbet! men annars så tycker jag om att tända ljus och mysa ! och bara vara utan krav och alla måsten!
Allting är möjligt
Dolla, när jag kom till Jämtland var den 1a oktober. Då hade hösten hunnit mycket längre än här i Malmö. Det är helt andra färger där uppe när hösten kommer, än här nere. Visst, löven blir också röda och orange här, men inte med sådan intensitet.
Kommer också ihåg när första frosten kom och första snön föll. Jag fotograferade som en tok 
Vackert!
Ja tyvärr så faller de av också. Lite friska vindar och så ligger löven på marken.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej hopp!
Ja hösten ger ju tid för mer eftertanke och själslig utveckling. Vi drar oss tlllbaka i våra hem, blir lite mer hemmapyssliga.
På samma sätt som jag kan tycka det är otroligt skönt att ges mer tid för det inre kan jag bli lappsjuk om det blir för instängt. Då är det perfekt att gå någon liten kurs, lyssna på ett föredrag eller någon föreställning. Sedan passar det perfekt att tända ljus, elda i brasan, dricka varmt thé eller choklad, njuta av ett glas vin och en bok, lyssna på skön musik, ta ett varmt bad mm mm
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Precis Elpida! Man får inte stänga in sig helt, men öppna andra dörrar ändå när man kurar skymning (vad nu detta är egentligen)

Ja levade ljus, en god kopp med något värmande i, ja glas går också…
Nu har jag en liten en här hemma än men som tur är kan man ju hänga upp ljusstakar och ljushållare på väggar och ställa upp dem på lite högre höjder dit min lilla pippilotta inte når. Sonen älskar de här mysiga levande ljusmysen och deras förskola har också mycket ljus och mys i mörkret när barnen kommer och går. Härligt värre!
/ Skogshumblan
Ni skulle bara veta hur många levande ljus jag har tända nu. Vi har ju ingen värme. Dessutom är jag livrädd att jag ska glömma ett ljus eller att katten ska få för sig att undersöka.
Vi kommer få värmen inkopplad någon gång nästa vecka……….
*suck*
Ja ush det är otäckt med ljus och levande varelser som inte har vett att hålla sig undan….
/ Skogshumblan