Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 656 ggr
[GunillaR]
0

Snackis 27 sept

Måste berätta detta!

I lokalradion idag har det flera gånger idag varit ett litet reportage om en 96 årig dam som i morgon ska emigrera till Thailand. Hon har sålt sin lägenhet och sålt det mesta, tar bara med sig några få saker. Hon menar på att hon kan köpa det hon behöver där nere.

Hon ska först bo hos sin son och därifrån skaffa eget boende.

Varför? Jo hon är så trött på kylan i Sverige och ensamheten. Nu när hon är så gammal så har alla gamla vänner dött och hon tycker att hon sitter där och stirrar på fyra väggar.

Reportern frågade vad hon skulle göra om hon inte trivdes där. "- Ja men då får jag väl åka hem igen!"

Som sagt - 96 år och har ett härligt framtidsperspektiv!!

Då blir man gladGlad

Amandla
0

Vilken härlig tant! Glad

Nu var det tredje gången på två dagar som jag fick Thailand som tecken, undrar vad det betyder… skulle gärna åka dit förstås, men ser ingen möjlighet till det, ekonomin tillåter inga utsvävningar. Jaja, det lär visa sig!

Skogshumblan
0

Ja du Gilla, då är det lätt att sluta gnälla när man hör om så positiva tuffa människor som inte ser problem utan möjligheter.

Jag har haft en helt upp och ner på natt, somnade igår vid 20 snåret då jag nattade min dotter och sen vaknade jag vid midnatt och hade svårt att somna om. Var för pigg för att sova men för trött för att orka göra något en stund i väntan på sömnen. SÅ jag var som en zombie i dag. La mig på soffan och sov en stund medan barnen var på förskolan, hällde i mig starkt kaffe och tog en varm dusch och fick en helt fantastisk eftermiddag med mina älskade kottar.

Skulle gjort en läggning idag för en person men har inte hört av personen så jag får väl avvakta och se vad som händer.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GunillaR]
0

Själv har jag och har fortfarande migrän. Men nu har jag tagit en migräntablett (tar bara dem vid tillfälle) så den ska snart göra verkan. Jag har visst haft nerverna på helspänn några dagar nu.

Det är superjobbigt om man inte får sova som man ska. Jag klara inte att vaka numera.