11 september 2011
Det var svårt att skriva detta datum, exakt tio år sedan då världen förändrades, för USA och även för Europa.
Detta är en märklig dag. Det är märkliga energier i luften. Fullmånen når sin kulmen i morgon. Här i Malmö är det väldigt kvavt och varmt. På förmiddagen drog det ett mycket kraftigt åskväder fram här, men det var ett helt vanligt åskväder som försvann snabbt igen. Men det var precis rakt över och det smällde väldigt högt. Sen kom där en mycket kraftig regnskur, men nu är det solsken och lite disigt.
Tillbaka till händelsena vid WTC där nästan 4000 människor fick sätta livet till. Några hoppade ut från det brinnande infernot och valde den snabba döden. Några dödades omedelbart vid krascharna då planen rände in, och andra dödades då byggnaderna föll ihop.
Jag kan inte låta bli att tänka på att detta måste vara en mycket stark plats där så många själar rycktes bort så snabbt.
Så fruktansvärt……..
Så grymt…………
Så onödigt!
Saknar ord men jag känner så med alla som på et eller annat sätt förlorat någon eller några i "9/11" och alla konflikter som kommit där ur. Fruktansvärd onska som visade sig i dåden. Jag tillhör de lyckliga, trots att min kusin med familj bor bara tvärs över floden från wtc/ ground zero så har jag inte förlorat dem. De var som tur var bortresta till fruns släkt i Florida.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Frågan är hur sådan ondska bara kan uppstå. För visst så har USA agerat "världspolis" sedan andra världskriget. Men vi får inte heller glömma att om inte USA hade anslutit till de allierades styrkor så hade vi kanske antingen haft Josef Stalin eller Adolf Hitler som stadschef.
Så att starta denna enorma aktion med att kapa fyra plan och flyga in i olika byggnader. Vi vet ju inte vart det fjärde planet var på väg. Att begå denna fruktansvärda handling för att "knäppa USA på näsan"……….det stämmer inte heller.
Något är fel här, men vad? Det är den rena ondskan som visar sig, frågan är om den är mänsklig.
Intressant dethär. Ni som kan "se" vad ser ni som det verkliga svaret på frågorna kring 119?
är den officiella bilden den sanna bilden?
Det finns ju som bekant många spekulationer i frågan.
Jo det finns många spekulationer, men vem som än låg bakom detta dåd så är det ondskan som har greppet.
Ja Gunilla så långt är jag helt överens med dej.