quijjabräden
quijjabräden, vart kan man invenstera en sådan? Hur mycket kan en sån kosta?
Mvh
Linnea
*Kärlek & lycka*
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja du…………. det sägs att just denna typ av andlig kontakt, som kan jämnställas med Anden i glaset, kan dra fram oönskade väsen. Jag har aldrig använt någon Oijja-bräda själv, men har gjort några Anden i glaset. Vid ett tillfälle så fick vi "besök" av någon form av poltergeist.
Jag vet inte, men jag har en teori om att det beror på vem som sitter vid brädan/bordet, att där finns vissa människor som kan dra till sig detta.
Du bör nog tänka efter på vilket sätt du ska använda den, om du vill ha den för eget bruk eller om du vill använda den som underhållning på fester i samband med alkohol. Tyvärr så är det sistnämda väldigt vanligt.
Köpställe? Kolla på länkarna här på sajten om där finns något ställe, annars kanske du har en "new-age" butik i din härhet. Kostnad, vet inte.
Tack- men vad obheagligt om det är så att det du skriver stämmer, kanske ska fundera både en & 2 gånger på att faktist köpa ett om jag hittar ett. kramar
*Kärlek & lycka*
Jo jag tycker nog att du ska tänka efter hur du vill använda den. I och för sig så öppnar ju alla "redskap" upp mer eller mindre, men just dessa två - som i sig är likvärdiga - tycks vara mer benägna att dra till sig oönskat.
okej. Tack för ditt svar <3
kramar, ha en fortsatt fin kväll
*Kärlek & lycka*
Jag var mycket intresserad ooch läste allt jag hittad om både Oijjabordet och anden i glaset, det är några år sen nu. Jag kom till den slutsatsen att man kanske tar en för stor risk. Jag prövade aldrig.
Jag läste flera historier där deltagare tappat greppet, blivit psykiskt sjuka. Man menade att det funnits alkohol med i leken och det är ju aldrig förenligt med andlig kontakt.
Jag är fortfarande nyfiken på vad som egentligen händer. Jag tror att man attraherar väsen i andevärlden som motsvarar vår egen utvecklingsnivå. När man sitter flera som samverkar om tex anden i glaset, då attraherar man flera nivåer. Används sprit är det väl riktigt tveksamma väsen man lockar till sej. Ungefär såhär tror jag….vad tror ni?
Det är så sant att redskap av olika slag kan dra till sig oönskade energier men om man använder dessa rätt och tar ljusets beskydd,har kunskap i vad man gör då fungerar det utmärkt.
Men som lek då kan man dra till sig sånt man inte vill ha i sin närhet och sen kan det i sin tur bli svårt att bli av med.Tyvärr används detta ofta i fyllan och villan och med alkohol i kroppen slappnar vi av och kan då dra till oss någon som behöver hjälp och vet man inte hur man hanterar en sån själ kan det helt klart bli jobbigt.
Men att använda det på rätt sätt och skapa ett beskydd där endast ljuset får råda så fungerar det utmärkt.Oavsett vilket redskap jag använder mig av bortsett från pendeln för där slarvar jag så ber jag en bön om att endast det goda ska få delta i cirkeln och seansen.
Samma sak för trollbordet jag nyss påbörjat,gör inget utan att be om ljusets beskydd och att endast det goda ska få träda in i cirkeln.
Beskydd kan man be om på många sätt,genom en bön till sina skyddsandar,tända ljus eller använda rökelse det som fungerar bäst för en själv.
Skulle en oönskad själ komma in är det viktigt att veta hur man för denna vidare så den inte stannar och dränerar oss på energi.
Så visst kan man använda bräden och redskap men med sunt förnuft och kunskap då fungerar det utmärkt.
695 kronor tror jag att jag betalade för mitt bräde 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har ett jättefint Ouijjaboard jag fått av min syster och vågade inte använda det just för att alla skrämde upp mig med att man drog till sig onda andar och väsen. Jag tror inte på det längre då det beror på vem som använder det helt enkelt. Man måste ju alltid be om det vita ljusets beskydd, det gör jag alltid oavsett om jag arbetar med Tarot eller kanaliserar tex, så likaså med ett ouijjabråde såklart. Har fortfarande aldrig använt mitt men tror det kostade kring 700-800kr.
Kram
Amor Vincit Omnia
okej, det kanske är en dum detta med att införskaffa ett sådant. Jag försökte mig på anden i glaset ikväll med min skeptiska pojkvän, men nä det hände ingenting, mer än när jag hade duschat tyckte jag mig se ett mönster på spegeln & där stod det hej med krokiga bikstäver, även min pojkvän tycktes se det. Men det var inget som skrämde mig. Tror inte det var meningen att jag skulle få "kontakt" ikväll. Tror att min skyddängel, eller guide satte stop för det. Har inte kört anden i glaset på säkert 10 år, ville testa för att se om det kunde vara så att det stämmer det alla skriver, kanske hade jag tur som inte fick kontakt. Jag vill ju ha in mer av det övernaturliga & andliga i mitt liv, men då självklart bara det positiva som INTE tar min energi & skrämmer mig, jag får väl fortsätta meditera ;)
kramar
*Kärlek & lycka*