Hur ser ni på detta
jag fick en för frågan om jag ville spå en person , men jag sa att jag kan inte det så bra än fick då svaret att jag kunde testa endå. andevärlden verkar vilja få mig att inse att jag verkligen kan , jag bad om att få kraft att orka lära mig spå och nu fick jag en test person som frågade om jag ville. men hur ser ni på det ska man ha gått en så kallad utbildning först . eller i med att jag inte kallar det spå så är det okey
Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis,
**_
nej det behöver du inte. Huvudsaken är att du kan känna med korten, läsa korten & är det mycket som ändå stämmer så GO-tycker jag. jag har ingen utbildning men har tydligen mycket rätt ändå när jag spår människor. Jag läser kortens betydelse men går även på känslan jag får i kroppen.
*Kärlek & lycka*
tack, då jobbar du ungefr som jag gör när jag skriver dikter
**_
Man kan ju "utbilda" sig själv genom att lära sig kortens betydelse och att lära sig hur man själv tolkar och "känner av" olika kort.
Jag har ju tarotkurser på sju veckor med en lektion i veckan där man lär sig att tolka korten både utifrån betydelse och intuition, men även att man lär känna de olika sviterna och vilka element de representerar.
Mina kurser kostar 500 kronor.
Det finns ju också andra kurser som man deltar i på plats. Det där får man helt och hållet avgöra själv och finna sin egen väg.
Hur mycket tid och energi vill jag lägga ner på att lära mig, och vilket sätt passar mig bäst?
har tänkt å en av dina kurser gunilla XD håller just nu på och läser om Tarot , har läst några böcker innan . vilka dagar brukar kursena ligga på och tid
**_
Jag har en kurs nu på gång på Yahoo, men kommer i fortsättningen att ta dem privat, så att var och en kan börja och sluta när h*n vill. En lektion i veckan och sju lektioner plus examensuppgift.
Du kan läsa lite mera här
http://www.gillasportal.st/tarot_fram.htm
klicka på kortet så får du mera info!
Håller helt med Gilla & Lia.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
just nu känner jag att jag inte har så mycket tid , men jag hoppas att när jag har tid att det kommer finnas en kurs att gå
**_
# 7 - Det är bara att hojta till