Svar man inte vill ha
Ibland är det så att man inte får de svar man vill ha när man vänder sig till antingen sina egna tarotkort eller ver någon annan lägga. Ibland vill man då inte ta detta till sig och frågar då någon annan och sen kanske ytterligare någon på det. Allt som oftast får man samma svar, men självfallet beroende på vem man frågar och hur duktig personen i fråga är.
Jag personligen tror som såhär, vi kan fråga våra Tarot och orakelkort om mycket men inte allt. Eller i alla fall inte förvänta sig svar på allt. Vissa ting ska vi helt enkelt gå igenom i livet och på vägen lista ut själva. Annars skulle ju Tarot fungera som ett slags facit och så är det inte. Det är tips och råd på vägen, vägledning.
Hur känner DU när du får svar du inte vill höra ? Eller tar du till dig alla svar oavsett vad de är ?
Jag har ju pysslat med Tarot själv en del år nu och är med på diverse tarotforum och kan tycka mig se ett visst missbruk eller vad man ska kalla det i vad folk frågar. Sin sak om man lägger för sig själv men om man dagligvis frågar andra tex: Hur blir min dag ? Hur blir min vecka ?
Då undrar jag lite hur man själv tänker ? Vill man ha svar på allt redan innan då ?Dagen och veckan blir ju vad man gör den till men ibland självklart är det något speciellt på gång och man vill fråga om just det eller att man känner på sig att något kommer att ske.
Jag kan själv tex bli otroligt tjatig med frågor om kärleken då den ännu inte funnit mig eller jag den. Men sen tänker jag att nej Madde, nu tar du till dig den senaste läggningen och låter livet visa resten :)
Bara lite tankar såhär i afton….
Kram på er / Madde
Amor Vincit Omnia
Jag ser det så här, att vissa saker ska vi inte veta eftersom själva händelsen är en del av ens karma och man ska gå igenom denna utan att veta utgången, eller få vägledning.
Min erfarenhet är att vid dessa tillfällen så får man bara nonsenssvar, alltså kort som inte säger någonting över huvud taget.
(vilken söt figurin, förresten :-)..)
Tycker ni båda har sammanfattat vad jag tänker. Precis som Gilla tror jag att de finns saker vi bara ska reda ut/ klara oss igenom helt själva. Eller att det finns sidor av oss själva som vi själva måste hitta etc. Sen händer det ju att korten ger en svar som inte är så roliga alltid men jag tänker att korten inte visar mer än man kan ta till sig eller hantera och ibland gör insikter eller saker ont. Ibland kan det vara skönt att veta lite innan att man kommer få uppleva något tungt, då är man mer beredd.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
# 2 - Även om det är ett negativt besked man får av korten så är det kanske lättare att öppna ögonen och se vad som pågår, så att man inte bara får alltihop som en smäll på käften.
För sådant är ju livet. Det är ju både positiva och negativa händelser. Upp och ner går det, som en berg- och dalbana 
Gilla, ja exakt. Precis så menade jag i mitt inlägg:)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.